• AishaK

För oss med bim AUGUSTI 2017

Våra barn skrev 2017-08-06 21:40:09 följande:

Hej alla! Hjälp mig att utreda detta med missfall.

Ja fick pluss i torsdags idag fick ja blod vid toabesök. Kan detta vara missfall? Blir så ledsen

Kom det mycket blod? Jag har hört att det finns kvinnor som blöder under graviditeten med utan att det är missfall. Gör ett till test? Håller tummarna för att det inte är någon fara <3
  • AishaK
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 22:05:04 följande:
    Åh Grattis!!! Gud vad kul! Njut av det fantastiska plusset nu <3
    Tusen tack snälla! <3
  • AishaK
    Våra barn skrev 2017-08-06 22:11:07 följande:
    Aså det började som brun mens bara sådär lite sen övergick det toll riktigt blod men inte långt efter det avtog blödningen til brunt igen. Det var blod med klumpar dock.
    Finns det drop in tid hos barnmorska mottagning där du bor? Isåfall tycker jag att du ska försöka gå förbi imorgon. Annars ring och försök få en tid och tala om din oro <3
  • AishaK
    LinaMartina skrev 2017-08-07 07:08:03 följande:

Dagens test, båda bilderna är från idag. Skrev i den andra tråden också och undrar: kan man verkligen få falskt positivt två dagar i rad eller kan jag tolka detta som en graviditet nu? Varför är inte strecket starkare sen igår?

Jag tycker absolut att du kan tolka det som positivt! Stort grattis fina!
  • AishaK
    Superjag skrev 2017-08-07 10:25:05 följande:

Är det för tidigt att få symptom på äl +4? Jag tänker att ägget fäster väl inte förens dag 7?
    Jag har nämligen mått kvällsilla (det gjorde jag vid min förra graviditet hela tiden) och jag vet inte om jag har tänkt för mycket på det så illamåendet har kommit pga det eller inte.. jag har nu fått ömma bröst och är på äl+8 men utöver det har jag inget.

Jag plussade igår på äl +10. Jag har haft ömma bröst från själva ägglossningsdagen. Dom har ömmat, bröstvårtorna har stått rakt ut och kliar så jag blir galen. O dessa symptom har jag haft sen direkt efter äl. Så jag tror absolut att man kan känna något bara ett par dagar efteråt, de är först idag jag har börjat må super illa haha, kanske för att jag nu fått bekräftat att jag är gravid. Men alla har vi olika symptom som uppstår olika tidigt. Försök tänka hur du brukar må mellan äl och mens och kolla om det är någon skillnad? Kram
  • AishaK
    LinaMartina skrev 2017-08-06 20:23:28 följande:
    Osäker men tror på onsdag. Appen säger det iaf haha. Du får uppdatera imorgon (om du vill)!
    Tänkte bara säga att jag pratat med en super gullig barnmorska nu i förmiddags. Hon sa att eftersom det är så pass tidigt i graviditeten så är det ingen risk att alkoholen kan påverka själva bebisen. Om det är så att graviditeten har tagit illa vid av alkoholen så kommer det att visa sig genom ett missfall. Får jag inte missfall så är det ingen fara. Fick inskrivningssamtal om 2 veckor med. Så nu är det bara att hålla tummarna att den lilla vill stanna kvar. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.. känns som att jag går runt och är pirrig och vet något som ingen annan vet haha. Mina symptom är ömma/ kliande bröst och illamående. Har mått illa sen jag vakna imorse och känner mig inte sugen på något. Grattis till alla andra som plussat och all lycka till er som försöker <3
  • AishaK
    LinaMartina skrev 2017-08-07 13:35:03 följande:
    Nej vad skönt att få lite klarhet. Bara att hoppas på det bästa. Jag tror att de flesta är rädda för missfall oavsett om man har druckit/rökt innan. Det är ju så pass vanligt. Jag skulle vilja ha lite siffror på ungefär hur många graviditeter som fullföljs UTAN missfall? Det känns ju som var och varannan får det, vilket gör mig jätterädd. Samtidigt känner jag (om du såg mitt senaste inlägg :)) att nu vet jag att jag KAN bli gravid och att inget är fel med mig eller killen. Det gick på första. Och det är värt väldigt mycket!

Vad roligt med inskrivningssamtal, men är det inte väldigt tidigt?? inte för att det är nåt fel, jag hade gärna gått snart jag med, ser så mkt fram emot det hehe
    Jag skulle också vilja veta sånt, fast frågan är om man ska ta reda på såna saker eller om man bara stressar upp sig och skapar ännu mer oro?
    Jag är också jätteglad över tanken att det gick att bli gravid, så mycket oro när man slutade med p-piller över om man ens kan bli gravid när man aldrig varit det innan. En sån sak man tar förgivet innan man börjar försöka. Vet inte om det är olika i olika städer, men hörde fel de är informationssamtal jag ska gå på och sen brukar dom boka inskrivning 2-3 veckor efter det. Nu till ännu ett dilemma. Jag ringde den barnmorskemottagning som låg närmast mig det är där jag har fått tid, har inte hört något dåligt om den men googlade runt lite och hörde att en privat ca 7 km ifrån mig ska vara super bra, den är jättepopulär och alla verkar nöjda. Problemet är bara att de verkar lite osäkert med privat eller är det bara jag som är töntig? Tänkte på att dom ändå är ett företag, som måste gå runt och få tillräckligt med pengar och bidrag för att konkurrera med andra. Man betalar alltså inget som privat person för att gå dit. Vad tycker ni? Nån som har nån åsikt?
  • AishaK
    Neptun skrev 2017-08-07 19:39:27 följande:
    undrar jag med och hur långt från Äl?
    Jag plussade på äl +10 <3
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-08 15:37:27 följande:

Sämsta bildkvalitén här alltså.. Är tillochmed rätt tydligt i verkligheten. Spelar ingen roll, det är där!!!

Åh stort grattis!!! <3
  • AishaK
    Moodie skrev 2017-08-08 21:01:14 följande:

Ni som plussat, när plussade ni?

Jag tänkte börja testa imorgon (BIM-6), hade egentligen planerat att hålla mig längre men jag kan inte vänta. Och kommer förmodligen att bli besviken också då det är väldigt tidigt, men men! Det är inte lätt att hålla sig :D har dock inga större förhoppningar om att vara gravid redan då det BARA är första försöket. Men man hoppas ju lite ändå....

Jag plussade på äl +10. Tog ett rfsu test på äl +7 och det var negativt. Tog ett till rfsu test på äl +10 och då kom det upp två streck bara efter några sekunder. Senare samma kväll tog jag ett digitalt där det stod gravid 1-2. Förstår din känsla, tyckte också att det var super jobbigt att vänta in dagarna. Har du några graviditets symtom? När jag slutade med p piller hade jag inställningen om att det skulle ta ett år för att inte själv bli besviken men jag blev gravid på första försöket! Lycka till <3
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-09 10:47:15 följande:
    Ja så var det, grattis till oss båda då!! :) Hoppas allt går vägen.

Jag är livrädd för att börja må illa, eller framförallt för att börja kräkas. Jag jobbar som Personlig Tränare vilket betyder att jag spenderar dagarna på ett gym med olika kunder, ibland redan från 06:30 på morgonen. Tänk om jag typ spyr rakt ut? Eller måste springa på toaletten hela tiden? Vill ju inte berätta för någon att jag är gravid ännu :/ Håller tummarna för oss båda att vi inte börjar spy!!! :)
    Hej! Var bara tvungen att kommentera när du skrev om illamående. Jag är i vecka 4 och jag mår såååå illa. Var på jobbet imorse och var tvungen att springa ut för att jag trodde jag skulle kräkas. Mår mest illa på morgonen och förmiddagen men sen även lite smått hela dygnet.
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-09 12:24:46 följande:
    Oj, din stackare vad hemskt det låter! Lider verkligen med dig och men håller tummarna för att det går över med tiden. Jag mår inte det minsta illa (v 5) men tänker att det fortfarande finns risk att det kommer, så jag hoppas verkligen jag blir skonad. Att må illa är jag inte rädd för och vet att de flesta gravida gör men jag är rädd att börja kräkas och sånt innan det är officiellt.. Har du berättat för någon? Familj, vänner, kollegor?
    Gud så skönt! Hoppas att du slipper illamående ock kräkningar helt. Jag är en person som känner av väldigt mycket så det var väntat att jag skulle må så här faktiskt! De visste jag typ redan innan jag blev gravid. Har alltid sagt att dagen jag blir gravid kommer jag vara den som åker på alla symptom haha. Det är bara min man och min bästa vän som vet. Du då? Har du berättat för någon? Jag vågar inte säga till någon annan än nu när det är så tidigt..
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-09 12:48:43 följande:
    Okej! Ja alla är ju olika, men tur du var förberedd då ;) Det enda jag känner är lite ömma bröst, annars inget..

Har berättat för min kille och min bästa vän jag med. Vi kommer vara tvungna att berätta det för våra föräldrar om 1,5 vecka eftersom mina svärföräldrar kommer och hälsar på oss en hel helg (vi och min familj bor i Stockholm men mina svärföräldrar bor i Småland) och det betyder vin. De som känner mig vet att jag inte tackar nej till vin så de kommer ändå förstå att vi har något i gärningen.. Är sjukt nervös för att berätta för dem.
    Då kanske det är lika bra att berätta, annars lär dom ju förstå det själva iallafall när vinet åker fram! Är du rädd för att berätta tidigt eller hur tänker du? Ska du berätta på något speciellt sätt eller säger ni bara det rakt ut? :) så spännande!
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-09 13:36:33 följande:
    Ja det kommer liksom inte gå att dölja. Nja, inte nervös för att det är tidigt utan snarare för hela grejen. Min mamma tycker fortfarande att jag är hennes lilla barn och det här med att jag skulle skaffa egna barn är liksom inte aktuellt i hennes värld haha. Men jag är 28 år gammal haha! Vet inte hur vi gör, vi kommer inte berätta för alla samtidigt heller utan tar var och en för sig.. Mina föräldrar är dessutom skilda :)
    Jag förstår din situation! Jag är 24 men vi har varit tillsammans i 6 år så det är nästan "på tiden" tycker vissa i familjen men andra inte tror jag. Huvudsaken är att man är lycklig själv över sitt beslut!
  • AishaK
    Elliot1 skrev 2017-08-09 16:19:51 följande:
    Jag tror att alla våra nära också kära kommer bli väldigt glada för vår skull, åtminstone efter den första chocken lagt sig haha.. ;)
    Garanterat! Vem blir inte glad av en liten bebis! :)
  • AishaK
    Hha15 skrev 2017-08-16 19:39:30 följande:

Tjejer!! Jag är gravid!

Stort grattis!
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017