• Jokri85

För oss med bim AUGUSTI 2017

evve88 skrev 2017-08-05 14:09:42 följande:

Nää inte testat med något annat förutom att ligga mer runt ÄL :p

Okej.

Vi vill gärna ha ett sommarbarn så har ej tid att vänta 5 månader... Men vi får kanske hoppa över den önskan o bara hoppas på att bli gravida en gång till. Känns som ett mirakel oavsett när det blir.
  • Jokri85

ALLIHOPA: Någon som använt sig av CB (clearblue) ÄL test med dubbel hormonindikator. Och hur lång tid tog det för er innan ni lyckades då? :)

• Jokri85
    oONinniOo skrev 2017-08-06 12:29:19 följande:

Grattis till alla plus!

Räknar ner dagarna tills BIM och därefter den 22a. Känner mig sådär febrig i kroppen som jag brukar göra när ägget släppt. Nu är det bara hoppas att det vill sig denna månaden. Bebis i april vore mysigt, det är en bra månad att fylla på (fyller själv år då).

Bebis i April?

Vi fick vår dotter i April och blev gravida i juli?!
  • Jokri85
    Maaja skrev 2017-08-06 22:04:55 följande:

Kan inte svara på om det är missfall! Hoppas inte!!! Fy så ledsamt att få plus och sen börja blöda....

Själv fick plus på mitt gravtest i fredags och sen minus och i en annan tråd svarade en mig att det kunde vara en kemisk graviditet. Jag har dock ingen blödning än...

Ta hand om dig!

Vad innebär en kemisk graviditet?
  • Jokri85
    Vick skrev 2017-08-06 23:49:45 följande:

Grattis igen alla som plussat, och kram på er alla som oroar er, funderar, hoppas och väntar!

Jag blir så besviken och vill bara skriva av mig lite!

Tog ett test tidigt med antydan till streck, tänkte att det kan vara ett plus men att jag skulle avvakta lite och se hur det utvecklar sig. Ikväll tog jag ett digitalt (så onödigt!) för jag ville gärna veta innan sambon åker bort i några dagar, men det visade "inte gravid". Gjorde egentligen alla "fel" man kan - innan BIM och på kvällen istället för morgonen, men hade någon tanke på att det inte skulle göra något (dum som man är). Jag har fortfarande några dagar kvar till BIM (borde vara runt 9/8) - tror ni strecket jag såg svagt på första testet kan ha varit ett spökstreck? Och någon som fått negativt på Clearblue digitala innan BIM som sen fått ett plus efter BIM?

Jjag vet att ett negativt kan vara en graviditet iaf, men blev ändå så besviken och "tom". Varje dag sen ÄL har ju varit med ett pirr (typ "dagen innan julafton"- känslan när man var barn) och det känns så trist att behövs "lämna" pirret i väntan på nästa ÄL. Kan bara ana hur ni som kämpat länge känner er <3

När vi väntade vårt första barn tog jag clearblue graviditets test.

På lördagen var det negativt men på måndagen stod det gravid 1-2 veckor. Det var efter BIM. Så de kanske visar efter?
  • Jokri85
    oONinniOo skrev 2017-08-07 06:29:31 följande:

En kemisk graviditet innebär att ägget blir befruktat, men sen inte fäster tillräckligt. Därav kan man få plus ena dagen och sen blir det negativt och mensen kommer antingen som den ska på BIM eller några få dagar senare. Har själv varit med om det 4 gånger nu.

Har aldrig hört talas om det. Fy vad sorgligt :(

Hoppas det tar sig för er snart <3
  • Jokri85
    LinaMartina skrev 2017-08-07 13:25:16 följande:

Kan inte fatta det!!!!!!!! Hur sjutton ska jag kunna hålla mig från att berätta för min sambo? Han är iväg några dagar och jag vill inte berätta det på telefon eller sms! Ahhh flera dagar kvar tills vi ses. men jag vill så gärna överraska honom öga mot öga. Är det dumt av mig att hålla inne på det några dagar till? :D hoppas nu att allt går vägen bara... nu börjar en ny sorts oro. Tack för all pepp och för att ni fick mig att våga testa med digitalt :)

Åh vad kul! Grattis! :D
  • Jokri85
    SofiaG skrev 2017-08-08 13:44:22 följande:

Jaaa :D

Första försöket till barn nr 3...

Nu bara hålla tummarna att allt går bra :)

Grattis! Vad kul!

Hur tog det sig för er när ni skulle försöka med barn nr 2? Använde du ÄL test då?

Vi ska försöka till barn nr 2 med första försöket om en vecka typ...
  • Jokri85

Hade sista p piller mensen i fredags...från i tisdags har jag haft lite rosa aktiga flytningar.

Någon som känner igen sig?

Känns inte som att kroppen förstår att mensen ska vara slut och ägglossning ska vara på väg... kroppen fortsätter på något sätt att blöda lite...dock bara rosa aktiga flytningar men ändå...när ska de ta slut?

:/

• Jokri85
    Jess1233 skrev 2017-08-09 06:10:26 följande:

Är jag gravid????

Det ut som att det är ett svagt streck där.

Testa igen om 2 dagar typ. :) hoppas hoppas
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017