• SofiaG

För oss med bim AUGUSTI 2017

Neptun skrev 2017-08-07 19:39:27 följande:

undrar jag med och hur långt från Äl?

Vet inte om jag vågar se mitt som ett positivt test, ska ta nytt i dagarna.

Men jag är iaf på Äl+9 eller äl+10 idag. Och blev väldans svagt streck
  • SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-07 20:21:03 följande:

Okej helt ärligt nu, ser jag i syne?! Har nojat hela dagen så detta kan lika gärna vara ett spökstreck eller en skugga.. Men jag ser fan något.

Det övre testet är från igår - solklart negativt.

Det nedre testet är från ikväll - tog en stund innan det kom nåt men ändå inom feminutersgränsen tror jag.

Helt oredigerade bilder, kommer säkert känna mig asdum för att ingen annan ser..

Jag tycker mig se ett svagt streck :)
  • SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-07 20:31:32 följande:

På denna?! Sorry men det här är isf helt sjukt.. Jag försöker övertala mig själv att jah inbillar mig.

Ja jag tkr mig iaf se ett svagt streck på testet högst upp
  • SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-07 20:43:36 följande:

Tack! Som sagt jag inbillar mig säkert.. Du fick väl svagt idag med va? :)

Du får testa igen o se om det syns mer ;)

Japp det fick jag, ska ta nytt imorgon eller på onsdag :)
  • SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-07 20:52:36 följande:

Okej! Ja jag får testa imorgon eller i övermorgon precis som du.. Ska man försöka sova snart och jobba imorgon alltså? Haha. Håller verkligen tummarna för oss båda.

Haha ja men precis ;)

Håller tummar här för oss oxå :)
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-08 06:48:15 följande:

Sådär blev de för mig också, är livrädd att de är ett spöksträck!

Tänkte vänta några dagar innan jag testar igen men hoppas fan på att de är två sträck för oss båda! :D vad har du för symtom just nu? :)

Har blivit streck nu på tre tester :) Får ett digitalt i brevlådan idag eller imorgon som jag tar då oxå.

Jag har väldans många symptom. Mkt ömma bröst (som har hållt på sen äl) illamående, halsbränna, kräkts, ont i ljumskarna och rygg, yrsel, ökade flytningar, lite molvärk till o från. Du då?
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-08 08:41:20 följande:

Men åh vad kul!!! Grattis!!! :) :) När har du BIM?

Jätte ömma bröst har jag, kan knappt ligga på magen. Tycker de har blivit mer vattningare å större också inte lika spända som jag brukar få innan BIM. Sedan mår jag lite illa till å från och ibland får jag jättemycket flytningar och ömmande värk i tjejmagen:) hoppas på att något växer där inne men vågar inte hoppas..

När har du bim? Håller tummarna då att du får ett plus :)

Beräknad mens nångång mellan idag o fredag ;)

Ångrar ändå lite att jag testade innan, men nu är det ju gjort haha
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-08 11:17:23 följande:

Jag har BIM på måndag nästa vecka 14/8 så de är ett litet tag kvar... vill veta nu lixom Haha! Jag kör på graviditetskollens stickor vet du något om dem är bra?

Jaha okej va skönt! :) haha men de måste ha varit så kul å se två sträck komma fram? Kom de fram på direkten eller tog de ett tag?

Okej, men inte så långt kvar då ändå :)

Jag har använt stickor från testlagret. Nja det kom upp ganska snabbt :) Men beställt ett clearblue. Mannen här vill inte riktigt tro eftersom det är så svagt, så vill kunna visa honom sen att det står 'gravid' ;) (som jag innerligt hoppas att det gör nu då när jag fått streck på tre tester) väldigt nervös för att ta det testet
  • SofiaG

Jaaa :D

Första försöket till barn nr 3...

Nu bara hålla tummarna att allt går bra :)

• SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-08 13:56:01 följande:

Grattis!! :) :)

Tack så mycket :)
  • SofiaG
    Mawie skrev 2017-08-08 15:14:07 följande:

Grattis, & all lycka!

Tack så mycket :)
  • SofiaG
    Elliot1 skrev 2017-08-08 15:35:13 följande:

Nu kom bekräftelsen på det suuuuupersvaga streck jag fick igår!! :D Är typ mållös.

Grattis! :)
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-09 06:10:26 följande:

Är jag gravid????

Jag fick ju ett så svagt o blev ju 'gravid 1-2' på clearblue digitalt. Så testa igen :) jag tror du är gravid ;)
  • SofiaG
    Jokri85 skrev 2017-08-08 22:42:39 följande:

Grattis! Vad kul!

Hur tog det sig för er när ni skulle försöka med barn nr 2? Använde du ÄL test då?

Vi ska försöka till barn nr 2 med första försöket om en vecka typ...

Mina två barn har jag från ett tidigare förhållande. Min dotter va halvt planerad...Lite "händer det så händer det" ;) O pojken va inte alls planerad, dottern va bara 6 månader när han blev till. Inte använt mig av äl tester nu heller. O hade räknat fel totalt nu med ägglossningen...Blev nog gravid den enda dagen vi inte hade sex haha. Om man nu ska gå efter graviditetsuträknaren ;) Lycka till! :)
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-09 08:25:57 följande:

Ja jag tror nog att jag kommer testa i kväll hahaha. Blir de negativt så väntar jag några dagar. Kommer med en uppdatering sen :D

Ja uppdatera sen :)

Jag va supernervös igår när jag tog det digitala...Men fick visat mannen då oxå att Jo vi är gravida :)
  • SofiaG
    Jokri85 skrev 2017-08-09 07:43:46 följande:

Hade sista p piller mensen i fredags...från i tisdags har jag haft lite rosa aktiga flytningar.

Någon som känner igen sig?

Känns inte som att kroppen förstår att mensen ska vara slut och ägglossning ska vara på väg... kroppen fortsätter på något sätt att blöda lite...dock bara rosa aktiga flytningar men ändå...när ska de ta slut?

:/

Min mens hade tagit slut ett par dagar innan min spiral åkte ut (av sig själv) då valde vi att försöka, började blöda efter 3 dagar (som höll i sig i 4 dagar) sen blödningsfri i 3 dagar till, sen spottings o mens i 9 dagar. Nu är jag ju gravid, spiralen åkte ut 1/7 ;) så gick rätt snabbt ändå haha
  • SofiaG
    Jess1233 skrev 2017-08-09 17:03:03 följande:

Tjejer jag var gravid :D :D

Grattis!! :)
  • SofiaG
    mammamalin skrev 2017-08-10 10:08:26 följande:

Vad sägs det ska vara för typ av flytning under den perioden för att det ska vara gravtecken?

Tror inte man ska se det här med flytningar som ett graviditetstecken ändå. För läst att många har så himla olika. Jag har haft lotionsflytningar och äl liknande flytningar var om vartannat innan jag plussade, nu har jag enbart lotionsflytningar
  • SofiaG

Vi som har plussat redan finns det nån tråd här på fl man kan följa? Hade varit roligt o se hur det går för alla :)

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017