• Amanda87

För oss med bim AUGUSTI 2017

EmmaoFredrik skrev 2017-07-19 19:42:56 följande:

Jag var beräknad äl igår men jag har mer känningar idag. Molande värk ont i bröst. Har du några symtom ?

Okej, du tar inte test?

Jag tyckte jag hade lite molande värk idag men jag är inte riktigt den som känner sådant...

jag kände inte ens mina sammandragningar under förra graviditeten. En barnmorska sa "oj oj viken sammandragning den måste du känt ordentligt" när jag var uppkopplad till maskinen men jag kände verkligen inget. Så...

Fortsätta med tester i morgon. Köpa fler i morgon med. Fattar bara inte hur jag funkar. Blir inte klok. Har liksom inte haft någon direkt stegring heller på dessa 6 dagar (!!)
  • Amanda87
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-19 21:26:32 följande:

Jo de gör jag. Men jag lyssnar lite på kroppen oxå. Kollar flytningar. Inget du gör ?

Nej faktiskt inte.

Alla har vi ju olika kroppar och känner olika mycket. Aldrig ens märkt eller känt att brösten spänner kring äl som folk beskriver, haha. Jag känner nog inte av eller in så mycket helt enkelt. Hade inga krämpor alls under förra graviditeten. Tur eller för att jag bara körde på, ingen aning. :p

Men därför blir det lite jobbigt nu när jag så gärna vill få till det och inte blir klok. Var ju så överraskande lätt förra gången, faktiskt inte ens planerat..
  • Amanda87
    mjaomjao skrev 2017-07-20 08:42:55 följande:

Precis samma här! Samtidigt som ingen av oss egentligen försökt alls länge ju..

Sant! Bara för att det gick så fort första gången ska det göra det nu med.. Finns nog risk för besvikelse här om det inte tar sig denna eller nästa gång. Vilket inte är bra när jag sätter sådana krav och förhoppningar på mig själv. Samtidigt glad då att vi ändå börjar relativt tätt inpå andra barnet ifall det kommer ta tid..
  • Amanda87

Min sambo vet inte att jag testar ÄL men vi är båda i önskan att bli gravid. Dock börjar jag ledsna extremt på detta med test. Alltså utslag i 7 dagar men aldrig positivt. Beräknad ÄL var den 19e. Nu när testerna tog slut blev jag så grymt snål om jag skulle köpa på Apoteket. Så jag tänker att vi kör på bara helt enkelt. Om jag har ÄL så lär det ändå vara i dagarna tänker jag..Myst till det varje dag i 7 dagar.

• Amanda87
    Jassan123 skrev 2017-07-21 11:54:13 följande:

Förstår din frustration . Jag har samma problem med testerna . Får också bara ett svagt streck :(

Hur länge har du haft det så? Regelbunden mens och ÄL?
  • Amanda87
    Jassan123 skrev 2017-07-21 12:11:50 följande:

Det är 3 månaden med tester nu , har regelbunden mens :)

Och inte prickat in din ÄL än? :(
  • Amanda87
    Jassan123 skrev 2017-07-21 14:06:53 följande:

Antar att det är så , har ju inte fått något starkt streck. Men jag hade känningar vid äl förra månaden men visade bara ett svagt streck på stickan då med ..

Har du kört varje dag efter mens fram till nästa?

Känns som vi är i samma sits...känns ju väldigt konstigt. Har du barn sedan innan?
  • Amanda87
    Jassan123 skrev 2017-07-21 16:54:04 följande:

Ja :/ nej inte exakt hela cykeln , men börjar testa tidigt. Nej inga barn sen innan :) själv då?

Hmm...så lustigt. Läste någonstans att en har ÄL ca 10 ggr per år. Så kan ju ha varit dedr två gångerna en inte har det nu. Men vet inte riktigt...

Ja, ett barn på 16 mån. Lyckades på första försöket där så blir ju lire frustrerande nu..
  • Amanda87

Fick ingen stegring på stickorna utan den var lika i 7 dagar. Nu är stickorna slut och jag är för snål för att köpa på Apoteket... så vi kör väl bara på. Hoppas vi lyckats pricka på något sätt ändå, att det vill ta sig..

Lite rädd att jag vill för mycket så att det därför blir svårare..

• Amanda87
    mjaomjao skrev 2017-07-30 07:11:49 följande:

Hej alla.

Nu börjar besattheten åter ingen komma krypande.. Bim 9 aug. Just det, status på mig är 33 år gammal, första kiddet är precis 15 månader. Vill ha fyra så därav hetsen.. Man är ju inte 20 längre. Kul att se att det är så många olika åldrar här inne! Många liknande situationer tycker jag det verkar som också..

Första gången på FM, har alltid lett lite överseende åt detta forum, tänkt att det bara är inskränkta lantisar (inget ont om dessa i sig, är själv från en liten håla ursprungligen) men konstaterar att det är riktigt blandat och en hel del påläst folk dessutom.

Vore förresten kul med lite inlägg som beskriver folks vardagsliv..

Nån som varit med om blinkande gubbe fem dagar i rad förresten? Känns såklart segt att inte få max fertilitet.. Men, kan ju som sagt vara att hormonerna inte räcker till..

Åh jag känner igen mig så mycket i det du skriver! Jag har bim om 4 dagar...hittade aldrig ÄL med de 7 stickorna jag hade men vi hade ganska mycket sex efter stickorna tagit slut så jag hoppas hoppas så! Är själv 30 och har ett barn på 16 mån. Vill nog ha 3 barn här åtminstone. Däremellan behöver vi byta bostad också så därför är jag också stressad.

Jag bor i Malmö, sambon har varit pappaledig sedan april då jag gick tillbaka till jobbet. Nu semester och FL fram till 10 aug. Sedan ska jag skola in vår dotter i slutet av augusti.

När ska ditt barn börja fsk? Eller redan gjort? Var bor du? :)
  • Amanda87
    löparenbe skrev 2017-07-30 14:40:19 följande:

Grym tråd! Jag hoppas på att jag har eller kommer få ägglossning de närmaste dagarna. Vill ni hjälpa mig tyda ett test????? Vad tror ni??

Tycker mig se ett litet (andra) sträck i den runda rutan..?
  • Amanda87
    löparenbe skrev 2017-07-30 14:40:19 följande:

Grym tråd! Jag hoppas på att jag har eller kommer få ägglossning de närmaste dagarna. Vill ni hjälpa mig tyda ett test????? Vad tror ni??

Haha såg nu det inte var grav test så så borde det inte bli ett kryss hahahaha
  • Amanda87
    mjaomjao skrev 2017-07-31 08:22:28 följande:

Ungefär samma för oss, gick tillbaka till plugget för ett år sen så då blev det min snubbes tur att vara hemma, slutade inte amma helt dock så blev en amningsdate på lunchen ett bra tag.. Nu är sonen alltså 15 månader och börjar dagis 7e aug! Inte så nojig då han varit med vänner och familj väldigt mycket.. På senare tid har han dock börjat bli mammig.. Men bara så länge jag är i rummet..

Bor i Göteborg och behöver också byta bostad om/när det blir fler i kärnfamiljen..

Kul m inblick!

Wow. Väldigt lika familjeomständigheter då. :) så trevligt och kul om det skulle ta sig för oss och vi skulle kunna följas åt.

Mammighet delux. Det blir värre....pappa duger inte ens. Stortjut när jag ska gå. Helt otroligt. Och så mycket "kan själv"...:p
  • Amanda87
    Kivvan skrev 2017-08-01 17:03:13 följande:

Kunde inte hålla mig, testade efter jobbet och det lilla strecket är starkare! Känner hur det brinner innanför ögonen av lycka som jag inte vågar känna egentligen. Det är första försöket men jag har velat ha barn i ett halvår. När sambon äntligen kände sig redo så känns det för bra för att vara sant! Jag tänker inte säga förrän jag ser att det ökat och jag vill så gärna överraska honom. Har ni några tips på hur man kan tala om för sambon med en liten present eller liknande. Alltid fantiserat om att köpa en bodie och slå in tillsammans med gravtestet. Någon som har en annan idé :)??

Önskar att ni alla plusar denna månad <3

Lägg en bulle i er ugn och ha lampan tänd. När han kommer hem så frågar han "varför ligger det en bulle i ugnen" och ja.... ;)

Själv bad jag sambon sätta sig på sängen, blunda och sträcka ut handen. Så la jag gravtestet där. Hehe. Han blev riktigt överraskad. Mest för att vi inte aktivt försökt :p
  • Amanda87

Jag har bim i morgon...tror jag... såååå spänd. Har ett test hemma men från rfsu och ska tas tidigast på bim. Och med morgonurin. Så antingen tar jag i morgon bitti eller så väntar jag till på fredag...eller..åh. Jag vet inte. Spännande! 

• Amanda87
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 22:36:44 följande:

Hur har det gått idag Amanda? Testat dig? :)

Jag tog ett igår men med ett vad jag tyckte såg ut som spöksträck. Men med det testet måste en testa från den dag bim är men jag tror ju min är senare så kanske därför...

Jag har fortfarande inte fått mens. Beställt nya test från nätet, får jag inte min mens innan stickorna kommer testar jag mig igen. Känsligare test. Men får troligtvis testen på måndag...
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017