Inlägg från: EmmaoFredrik |Visa alla inlägg
  • EmmaoFredrik

För oss med bim AUGUSTI 2017

Har definitivt stegring idag. Hade sex i lördags o igår. Får hoppas att ägglossningen inte är förrän torsdag. Annars får jag tvinga gubben en snabbis imorgon.

• EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-07-19 14:38:49 följande:

Jag fick positivt på äl-testet idag. De var knappt ett streck alls i måndags, igår var det starkare och ganska tydligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Och idag är de lika starka :) så nu hoppas jag att det blir något denna månad :D

Vad kul ?? nu får vi hoppas... väntar på starkare på testet.
  • EmmaoFredrik
    luciabarn skrev 2017-07-19 16:46:19 följande:
    När har du äl tror du? :) känner du av något vid äl?
    Nja känt lite idag men tyvärr ska jag gå o jobba min sista natt idag. Vi hade sex i lördags i måndags. Så måste de bli imorgon o fredag. Har ju inte fått ordentligt utslag på Stickan heller men ibland blir de ju inte så.
    Är rädd att vi missar o prickar in denna månad. Men har inte riktigt haft äl flytning heller . Så de kanske är på gång snart.. lite ont i bröst har jag o molande värk. Men ja vi får se. Hur länge har du kört stickor ?
  • EmmaoFredrik
    Amanda87 skrev 2017-07-19 18:35:37 följande:

Jag blir gaaaalen på detta med ÄL och testerna. Tagit nu i 6 dagar och fått utslag varje gång men inte tillräckligt snabbt för att visa positivt. Beräknad ÄL är idag.. tänk om jag inte har ÄL varje månad...att förra grav bara var ren tur....

Åh...så jobbigt nu..

Jag var beräknad äl igår men jag har mer känningar idag. Molande värk ont i bröst. Har du några symtom ?
  • EmmaoFredrik
    Amanda87 skrev 2017-07-19 20:55:07 följande:
    Okej, du tar inte test?

Jag tyckte jag hade lite molande värk idag men jag är inte riktigt den som känner sådant...

jag kände inte ens mina sammandragningar under förra graviditeten. En barnmorska sa "oj oj viken sammandragning den måste du känt ordentligt" när jag var uppkopplad till maskinen men jag kände verkligen inget. Så...

Fortsätta med tester i morgon. Köpa fler i morgon med. Fattar bara inte hur jag funkar. Blir inte klok. Har liksom inte haft någon direkt stegring heller på dessa 6 dagar (!!)
    Jo de gör jag. Men jag lyssnar lite på kroppen oxå. Kollar flytningar. Inget du gör ?
  • EmmaoFredrik
    Anjav8 skrev 2017-07-20 18:18:23 följande:

Berättar ni för er partner att ni har ÄL? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att inte sätta all press på honom (vilket precis hände, myset gick åt skogen...) men samtidigt vill jag att han ska veta att nu gäller det.. vi är nya i bebisgörandet (vårt andra skriva försök).. Jag vill inte heller vara "ensam" i det här om ni förstår hur jag menar? Jag testade att säga: den här veckan har jag ÄL (enligt appen idag men stickorna visar neg..)

Hur gör ni? Tips?

Min man blir väldigt stressad när jag sätter press på han. Han har ju gjort två barn innan. Sen är min man ofta trött o orkar inte.. så tråkigt. Misstänker att jag hade ägglossning igår då jag hade sån värk. HAde sex i lördags o måndags. Ville få till ikväll men nej är trött. Bara o försöka imorgon istället..
    kan ju hoppas de tar sig iaf, men jag undrar de...

Så de är svårt de där. Nästa gång jag har äl om inget blir nu så har vi semester. Då kanske han är piggare ., men hade gärna velat att de tog sig denna gång..
  • EmmaoFredrik

Nu har vi gjort vad vi kunnat denna vecka vid äl. Får se hur de går.

Hur går de gör er andra?

• EmmaoFredrik
    zenora skrev 2017-07-22 09:42:45 följande:
    Sådär... Känns som att ÄL är på gång, men jag har inte fått utslag på test än. Har bara testat två gånger denna vecka, senast i förrgår, eftersom jag har lite dåligt med tester hemma. Ska testa idag igen. Natural cycles indikerar hög fertilitet. Men jag har en tempstegring idag, återstår att se om jag redan släppt ägget eller om det var ett udda värde bara. Beräknad ÄL var i torsdags eller på måndag. Härligt med oregelbunden cykel.

Makens inställning till ligg verkar dock inte vara helt strålande denna vecka. Han är trött och förkyld, och har varit rejält ambivalent till det här med att få barn. Så att tjoa om ägglossning är nog helt fel strategi för att få till det. Lite frustrerande eftersom jag går runt och tänker på sex mest hela tiden.
    Känner igen mig i dig. Jag tänkte oxå på sex hela tiden men gubben är ofta trött på kvällarna. Så vi har försökt 3 gånger den här veckan dock innan äl o efter äl. Inte just den dagen jag hade äl. Då gick jag o jobbade. Då jag jobbar natt..
    men nu har jag semester..
  • EmmaoFredrik

Idag har jag fått som ilningar i livmodern eller vad säger man. De gjorde riktigt ont. Svårt o förklara var smärtan var. Jag hoppas det är nått positivt..

Är de några som haft äl o väntar på bim nu? Jag har 10 dagar till bim.

• EmmaoFredrik
    Jassan123 skrev 2017-07-23 22:13:29 följande:
    Jag har oxå BIM om 10 dagar :)
    Vad kul, några symtom
    ?
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017