-
äsch det ser ju hel blankt ut på bilden, däremot så visade jag min bästa vän testen och hon uttryckte sig att det vore en skam på torra land om spökstreck va så tydliga.Anjaheterjag skrev 2017-07-27 21:30:30 följande:De ser väl väldigt positivt ut?:) Bim 8/8 står de på dig så de var tidigt + :) grattis hoppas det går bra denna gång :)
-
KUL att få höra hur ni mår när ni är "ny" gravida
Jag glömde ett av mina symptom och det är mens smärtan som känns, jag brukar ha en av och till och får tyvärr dricka brus alvedon nästan varje dg -
Neeej det ska vara ett +Anjaheterjag skrev 2017-07-27 23:11:57 följande:
De e ju jättetydlig streck?
-
Om det är ett cb early är strecket lodrätt,Anjaheterjag skrev 2017-07-27 23:11:57 följande:
De e ju jättetydlig streck?
-
Vilka äl-test använder du? ta du dom samma tid på dygnet?AishaK skrev 2017-07-28 09:55:27 följande:
Hej alla! Jag har en fråga. I måndags eftermiddag cd17 hade jag positivt ägglossningstest. Dagen efter de hade jag ganska starkt test men inte lika starkt som dagen innan, onsdag var testet helt blankt. Alla dom här tre dagarna var utan äl känningar. Enligt testet borde min ägglossning ha skett i onsdags alltså cd19? Om jag inte är helt ute och cyklar nu. Men igår torsdag fick jag mina äl symptom, jätte ömma bröstvårtor, illamående och "mensvärk". Men jag har ännu inte fått de rikliga och trådiga flytningarna jag fick vid förra månadens äl. Förra månden var jag bombsäker på när jag hade äl. Den här månaden är jag jätteförvirrad.. idag fredag alltså på cd21 har jag forfarande ömma bröst och inga rikliga flytningar. Kan tillägga att jag slutade med p piller i juni efter 6 års användning så förra månaden var min första riktiga månad med äl och mens, det här skulle alltså vara min andra månad med äl. Finns det någon lite mer erfaren som har någon aning om vad som händer? Tacksam för svar då jag inte förstår någonting just nu.. Skedde min äl i onsdags trots att symptomen kom efteråt? Eller visade testen fel och ägget har fortfarande inte släppt än? Vad tror ni?
Av erfarenhet så litar jag hellre på kroppens signaler och symptom. ett klassiskt symtom inför ägglossningen är vattniga flytningar, har du upplevt det?
sen så kan p-pillar rubba din cykel upp till 6 månader efter sista tabletten. tar lång tid för kroppen att ställa om sig. -
i mars fick jag utslag på äl + 7 annars har jag + runt bim.mjaomjao skrev 2017-07-28 06:55:32 följande:Hm, spännande, hur många dagar innan bim är du? Trodde inte det var möjligt att utslag så tidigt om din bim är 8/8? Coolt isf.
-
Mawie skrev 2017-07-28 00:37:40 följande:
Nån som vet hur länge livmodertappen är mjuk efter ägglossning?
LivmodertappenGenom att känna på din livmodertapp kan du avgöra var i menscykeln du befinner dig. Tappen sitter allra längst upp i slidan och känns lite som en nästipp eller ett manligt ollon. För att hitta livmodertappen sticker du in ett finger eller två låååångt in i slidan tills man känner något runt med ett hål eller springa i mitten. Tänk på att fingrarna ska vara rena och naglarna kortklippta så du inte river dig själv. Använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad.
Strax innan och under mens: Hård som nästippen, Öppen, Lågt placerad i slidan, Fuktig
Innan ägglossning: Hård som nästippen, Stängd, Lågt placerad i slidan, Torr eller lite fuktig
Strax innan och under ägglossning: Mjuk som läppar, Öppen, Hög placerad i slidan, Hal och blöt, Centrerad
Efter ägglossning: Hård som nästippen, Stängd, Lågt placerad i slidan, Torr eller lite fuktig
-
Nej precisJokri85 skrev 2017-07-28 14:54:27 följande:
Eftersom jag själv blev gravid 2 månader efter jag slutat med p piller så stämmer inte det för alla. :) Ville bara klargöra det så inte alla tror att det måste ta minst 6 månader innan kroppen ställer om sig. :) ;)
-
Kemisk gradivitet!
vad har ni för tankar kring det? någon som upplevt det?
jag har en bakom mig nu ,visste inte ens att det hette så förens jag fick veta av en tjej på FL.
-
Lite nyfiken, Hur gamla är vi här inne?
Jag är 34 år, har 4 barn födda 04-07-10-12.