Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

För oss med bim AUGUSTI 2017

aliisa skrev 2017-08-10 16:00:05 följande:
    Tack, håller tummarna, för dig också
    Tack :D
  • mammamalin
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-10 17:39:43 följande:

Jahapp.. Det visade positivt på Stickan nyss :) Helt otroligt! :) Så bf i april :)

Stort stort grattis!! Är det er första? :) 
  • mammamalin
    Annam85 skrev 2017-08-10 19:01:00 följande:

Imorgon ska jag ta ett rfsu testa tidigt...

3-5 dagar innan Bim

Äl +12

Hoppas det inte är fööör tidigt. Räknar med minus, men vill så gärna.....:/

Lycka till! :) 
  • mammamalin
    GravidFetaMorsan skrev 2017-08-10 20:22:02 följande:
    Tack :) Nä, har fler sen innan. :) Så nu blir familjen större :)
    Så härligt! :)
  • mammamalin

BIM-5 idag. Känt mig ovanligt trött igår och idag. Stickningar/hugg i livmodertrakten.. Åh vad jag hoppas att kroppen inte spelar en ett spratt! :( 

• mammamalin
    Moodie skrev 2017-08-11 19:12:36 följande:

BIM-4 idag och jag känner mig inte riktigt i form. Ett svagt illamående, ingen matlust, darrig i kroppen och känslig för lukter. Lukten från diskmaskinsmedlet luktar jättestarkt...plötsligt... Om jag inte är gravid så har min kropp blivit jättekonstig. Men negativt på stickorna.

Nån annan som känner symptom men inte plussat än?

Jaa jag! BIM-4 eller 5 idag, känner mig oerhört trött och stickningar i livmodern. Plus att det drar till ont om jag gör hastiga rörelser. Har känt så de tidigare graviditeterna så om jag inte är gravid så spelar kroppen ett ordentligt spratt! Har inte testat än utan tänkte vänta ut mensen.. Men väntan är ju oliiidlig!

• mammamalin
    Moodie skrev 2017-08-11 19:33:11 följande:
    Ja jag är också helt slut, ska försöka få i mig lite mat så kanske jag piggnar till. Det är frustrerande att känna efter och avgöra vad som kan vara symptom eller inte, och denna väntan.... Ja den är olidlig! Du är klok som väntar med testerna! Själv är jag testoman haha

Haha ja man känner efter för minsta lilla, tyvärr..

Säg inte det, slutar väl med att jag testar innan BIM som jag gjort i mina tidigare graviditeter trots att jag bestämt att inte göra det, haha!

• mammamalin
    Vick skrev 2017-08-11 23:11:48 följande:

Börjar bli riktigt frustrerad här! Kan ni hjälpa mig att analysera?

Har haft flera symptom och knappt känt igen mig själv senaste veckorna, om det inte är något måste jag typ söka hjälp... har mått riktigt illa för några dagar sedan (det har gått över), känt lukter, haft värsta PMS i flera dagar (jag som max känner av det en dag/cykel, ibland inte ens det). När jag mådde som sämst testade jag CB early och fick svaaaagt streck på det jag tror/trodde var BIM -5 (se bild). Efter det har jag testat men bara fått negativa. Sista testet på BIM-dagen. Idag är det BIM +3 och ingen mens. Har inte haft superkoll på min cykel innan men brukar aldrig diffa mer än en dag eller två.

Har följt min cykel i appen Flo, och den är korrekt enligt min förra cykel som jag skrivit in. Men som sagt ingen mens... Men när jag kollar min andra app (Clue) så säger den att BIM är i morgon och i så fall stämmer inte ÄL heller!! Den är också räknad utifrån min förra cykel (samma som Flo).

Ser ni det svaaaaga strecket på bilden? Kan jag ha fått spök på CB?

Kan jag ha fått negativa test för att BIM egentligen är imorgon så alla test varit tagna för tidigt?

Eller kan cykeln hoppa från ca +0,3 dagar per cykel (sedan i vintras) till att öka med tre dagar mot förra cykeln?

Är så förvirrad! :/ Vill ju så gärna tro att mitt mående senaste veckorna har en förklaring och jag vill verkligen förstå cykeln så det blir lättare inför kommande ÄL om jag nu inte är gravid....

Sådär såg min kompis test ut, men sen fick hon "Ej gravid" på digitalt. Igår födde hon sin son! ;)
  • mammamalin
    Moodie skrev 2017-08-11 23:33:19 följande:
    Jag tänker lite så att eftersom detta är första försöket till första barnet så kan jag testa en massa nu om jag känner för det, men om det tar lång tid att bli gravid så hinner jag nog bli trött på testandet till slut men nu kan jag inte hålla mig...

Ja sant, testa på du! ;)

Undrar om jag har blivit galen på riktigt.. När jag och min sambo satt och såg film ikväll så störde jag IHJÄL mig på att han tuggade chipsen så hårt?! Plus att det luktade sååå illa från hans öl.. I'm going mad...

• mammamalin
    Vick skrev 2017-08-12 00:15:35 följande:
    Har också fått "ej gravid" på digitalt!! Hoppas även jag får föda en son snart då! ;) Tack för ditt svar, det gjorde mig lite mer hoppfull! :D
    Jaa, vänta några dagar och ta ett nytt test! :) När har du BIM?
  • mammamalin
    Vick skrev 2017-08-12 09:00:25 följande:
    Mina appar visar olika, antingen är det BIM +4 nu eller så är det BIM idag.... Min förra cykel var 26 dagar (vilket i så fall skulle ge BIM +4) om även denna cykel är på 26 dagar. Innan har jag aldrig haft oregelbunden mens - har diffat som mest 1-2 dagar mellan en cykel och en annan.... Det är därför jag är så förvirrad :P
    Ahh förstår din förvirring! Jag håller tummarna iaf! :)
  • mammamalin
    5467 skrev 2017-08-13 09:59:23 följande:

Hej hej! Jag rullar tummarna fram till bim den 24e. Vilka fler väntar?

Jaaaaag! Har 4 dagar kvar. Känns som en evighet :P Jag som skulle vara så duktig att inte testa innan BIM, men testade igår och fick neg.. Sååå dumt, aja nu har jag inga test hemma så kan inte falla för frestelsen :D
  • mammamalin
    Superjag skrev 2017-08-14 21:25:14 följande:

Hörrni, Jag har inte kunnat komma fram till något på hela dagen och jag får panik. Tog ett gravtest i morse (är på BIM -1) och jag har ju fått för mig att jag ser ett spökstreck. Och på bild så syns det inte men zoomar jag in så kan jag se något anlag till ett spökstreck. Kan ni hjälpa mig? Inbillar jag mig???

Jag ser nog inget :/ Men om du ser något så syns det säkert IRL :) Svårt att fånga svaga test på bild.
  • mammamalin

BIM-1 eller 2 idag. Känner bara mer och mer symtom. Senast tillkommet är att jag fick sån himla elak pulserande smärta igår i fogarna baktill. Kunde knappt somna. Haft ganska mycket foglossning i mina tidigare två graviditeter, och det var ett av mina första graviditetstecken förra graviditeten. Har även känt av fogarna idag. Kan ju dock vara p g a att mensen närmar sig också. Hatar den här ovissheten! Och jag är så orolig över att kroppen lurar mig... :( 

• mammamalin
    Lilj3 skrev 2017-08-16 14:51:41 följande:

Morgonens test. Strecket syns mycket tydligare och är mer blått i verkligheten .

Yeeey :D
  • mammamalin
    Lilj3 skrev 2017-08-17 11:23:57 följande:
    Har du koll på när du hade ägglossning? Jag hade BIM den 12:e och testade helt negativt fram till i tisdags, dvs bim+3 och då fick jag ett supersvagt streck. Min ägglossning inträffade troligtvis senare än jag trodde. (Använde inte ÄL-tester)

Testade du varje dag från bim och till då du plussade på bim+3?

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017