• oONinniOo

För oss med bim AUGUSTI 2017

Grattis till alla plus!

Räknar ner dagarna tills BIM och därefter den 22a. Känner mig sådär febrig i kroppen som jag brukar göra när ägget släppt. Nu är det bara hoppas att det vill sig denna månaden. Bebis i april vore mysigt, det är en bra månad att fylla på (fyller själv år då).

Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 14:41:13 följande:

Plussar man nu i augusti blir bf i april ju :) Befruktningen sker dock i juli :)

Befruktningen behöver nödvändigtvis inte ske i juli. Jag har ex ÄL just nu och om jag plussar sen blir BF i slutet på april.
  • oONinniOo
    Jokri85 skrev 2017-08-06 23:24:40 följande:

Vad innebär en kemisk graviditet?

En kemisk graviditet innebär att ägget blir befruktat, men sen inte fäster tillräckligt. Därav kan man få plus ena dagen och sen blir det negativt och mensen kommer antingen som den ska på BIM eller några få dagar senare. Har själv varit med om det 4 gånger nu.
  • oONinniOo
    Maaja skrev 2017-08-07 13:25:28 följande:

Usch vad trist så många gånger:(

Det är nog det jag är med om.... dock ingen blödning eller symtom. Ska testa mig imorgon igen och annars ringa gyn. Kan dom se om det varit ngt ?

Ja, det här varit väldigt tråkigt/jobbigt att uppleva det så många gånger. Speciellt eftersom jag inte upplevde några när vi försökte med sonen.

Prova att testa igen om ca 2 dagar och se. För mig gick det oftast från svagt plus till negativt på 2-3 dagar. Har än så länge inte haft någon kontakt med gyn, då de ändå troligen inte kan se något såpass tidigt. Möjligen kolla hcg via blodprov. Tänkte kontakta de nu efter 4e kemiska, men får i sådana fall vänta tills nästa månad eftersom de har stängt.
  • oONinniOo
    Moodie skrev 2017-08-08 11:02:10 följande:

Nu är jag rejält förvirrad här.. Använder NC och enligt den skulle jag ha ÄL den 1/8. Tog ÄL-tester under två dagar innan som var positiva, och efteråt var dom negativa. Igår ändrade sig appen till att ägglossningen var den 31/7, men nu har den ändrat sig igen till att ÄL var den 5/8 (i lördags). Den går såklart efter min temperatur som först nu har hunnit stegra sig. Men nu blir jag ju förvirrad.. Hur ska jag veta när jag hade ÄL? Första gången den gör så här...... Och den har ändrat min BIM till 19/8 istället för 15/8. Jag är vääldigt regelbunden och har alltid varit... Gaaah

Av den anledningen tycker jag inte om NC. Provade en cykel, men den stämde inte alls överens med när andra appar satte ut ÄL. Om man tempar och använder ÄL-test så föredrar jag Fertility Friend. Eller Ovia Fertility.
  • oONinniOo
    Moodie skrev 2017-08-08 12:00:26 följande:

Har varit jättenöjd hittills men nu är jag besviken... Men vad tror du, ska jag lita på NC eller mig själv? För jag får alltid mensen samma dag varje månad, ÄL känner jag av ganska tydligt också. Nu har jag ju inte känt efter i lördags då jag trodde att den redan var över men jag är mest tveksam till att min BIM plötsligt skulle vara 4 dagar senare än förväntat...

Om du själv märker av i kroppen när ÄL sker, så skulle jag helt klart mer lita på kroppen än en app.
  • oONinniOo
    aliisa skrev 2017-08-12 08:44:22 följande:

Hoppas att den stannar denna gång. Jag är så nervös efter mitt missfall så vågar inte riktigt tro det. Men håller tummarna för att det går vägen, och för alla er också!

Grattis!
  • oONinniOo

Åh, varför känns dagarna fram till BIM som en halv evighet för?! Har 8 dagar kvar till BIM ungefär.. Har några tester som kom med posten igår, men har inte ens öppnat kartongen än, för att försöka motstå frestelsen att testa för tidigt. Det som stoppar mig är väl att jag inte vill veta om ifall det blir en till kemisk graviditet. Då får jag hellre bara ett negativt test och sen mens.. Än så länge känns det helt annorlunda i kroppen, jag känner inte ett smack. Tidigare har jag haft små känningar från ÄL i princip. Jaja, en vecka kvar tills vi får se om det är vår tur än eller om vi får fortsätta försöka..

• oONinniOo
    Lillabjörn84 skrev 2017-08-12 14:11:55 följande:

Samma här!!! Evigheeeeeet... har bim om 8 dagar jag med... när ska du testa?

Helst vill jag hålla mig till BIM. Men inte innan ÄL+11. Du då?
  • oONinniOo
    Lillabjörn84 skrev 2017-08-12 14:56:16 följande:

Jag ska också försöka hålla mig. Så svårt! Har alla tecken... vore sjukt skumt om det inte var ngt...

Och jag känner ingenting, mer än att jag är väldigt varm just nu (fryslort i vanliga fall). Precis som jag kände när jag blev gravid med sonen. Men det är säkert ingenting den här gången heller..
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017