Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

För oss med bim AUGUSTI 2017

Jag hoppar in i denna tråden. Bim den 22/8. Ni kör inte med bim-listor längre? Kul att följa vilka som står på tur tkr jag. :)

• Ciconiidae
    Nostalgity skrev 2017-08-14 05:56:29 följande:

Hejsan.

Vi försöker också på en trea här! Yngsta blir 5år i oktober.

Hade äl förra lördagen, så jag är på äl +8 eller 9. Men jag har en fråga... Idag nu på morgonen när jag tömde blåsan, så var de ljust ljust rosa på pappret sedan? Någon aning om vad det kan vara? småblödde förra grav vet jag iaf.

Nidblödning säkert. :)
  • Ciconiidae
    Nostalgity skrev 2017-08-14 08:14:57 följande:

Vad är en nidblödning?

En blödning en får när ägget fäster. En vän fick det föra veckan och plussade idag
  • Ciconiidae

Hmm..fick en sur uppstötning ikväll (får inte särskilt ofta) och så könns det som att de typ bränner i nedre delen av magen och gjort ett tag. Undra om det kan betyda ngt. Jag kommer bara ihåg den dova mensvärken från förra graviditeten, inte ngn brännande känsla. Bim 22/8

• Ciconiidae

Äl+9 idag. Detta är ett test som gick ut i mars i år. Tror ni den kan visa fel eftersom bästföredatum har passerat? Ser ni ett streck?

Har känt mig gravid sen igår då jag fick en uppstötning och det började sticka och bränna i magen och höll i sig hela kvällen. Idag dovt illamående och ngn vag känsla från livmodern.

• Ciconiidae
    Ulrika34 skrev 2017-08-17 20:45:49 följande:

Vilka är vi som väntar på bim? Jag väntar än med 10 långa dagar kvar!

22 augusti här.
  • Ciconiidae

Nu testade jag och strecket börjar komma fram på testet som inte har passerat bäst före datum också (det bredare sv dem). Jag är i extas, jag är gravid! Hoppas det håller i sig, äl+10.

• Ciconiidae
    Lilj3 skrev 2017-08-18 06:56:30 följande:

Grattis! Är det första barnet?

Tack, nej det är andra. :) mitt första barn är född i maj 2015.
  • Ciconiidae
    Lilj3 skrev 2017-08-18 07:43:40 följande:

Kul! Har också ett barn född i februari 2015 så då är våra förstfödda ganska jämngamla :)

Kul, när har du bim?
  • Ciconiidae
    Sandria skrev 2017-08-18 07:26:26 följande:

Exakt sådär visade ju mitt test ÄL +10 bilder finns längre upp! ???? håller tummarna för att det blir ännu tydligare.

Sådär såg det ut när jag blev gravid med barn nr ett också på äl+10. Så idag var den stora testardagen för mig. :)
  • Ciconiidae
    Lilj3 skrev 2017-08-18 08:31:52 följande:

Har lite oregelbunden mens men 12:e var bim om jag utgår från min standardcykel på 32 dagar. Testade negativt på bim men däremot har jag testat svagt positivt på bim +3 +4 och även idag och då var testet ännu tydligare, så jag är nog också gravid. Hade antagligen ägglossning lite senare den här månaden. Ska ta ett digitalt test till helgen, vill få det svart på vitt :)

Wow, stort grattis!
  • Ciconiidae
    Dreambabydream skrev 2017-08-18 16:15:51 följande:

Och där kom bruna flytningar. Tror mensen är på g och att jag är på väg få ett tidigt mf. 

Vill bara gråta. Blir mitt 4:e missfall. Skall snart på middag med sambon fira hans födelsedag. Hade förberett att överraska honom jag var gravid, gjort ett paket jag skulle ge honom. Nu måste jag hålla ihop så jag inte förstår hans dag. Men vill bara slita ut hjärtat och skrika och gråta. Hur mycket skall man orka :( 

Förlåt men är bara så ledsen... 

Jag håller tummarna. En blödning behöver absolut inte betyda missfall. Vissa får mens under graviditeten. De som inte upptäcker att de är gravida får ofta regelbundet blödningar som att de har mens.

HAr du pratat med vården nu när du fått så många missfall? Om det blir missfall så finns det ju hjälp att få. Jag hoppas dock att den lilla cellklumpen utvecklar sig vidare. <3
  • Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-08-19 09:42:49 följande:

Får lämna tråden då mensen kom nu med buller och bång. En dag för tidigt och med rejäl mensvärk (känner oftast typ inget). Lycka till ni som är kvar!

Vad tråkigt. Var det inte du som fått flera tidiga missfall? Får du hjälp med det? (Om jg inte missminner mig totalt).
  • Ciconiidae
    Emmaapersson skrev 2017-08-20 17:58:55 följande:

Jag är på bim-7 och har sån fruktansvärd halsbränna, vilket har varit de första gravtecken jag haft på tidigare graviditeter.

Sovit super dåligt i två nätterna nu med mardrömmar och har inte alls kunnat slappna av. Så trött nu :(

Vad har ni haft för tidiga tecken?

Jag fick en uppstötning på kvällen dag 8 och det brände lite dovt i magen. Just brännandet har fortsatt då och då, uppstötningen kan vara ren tillfällighet för jag höll på och greja i lägenheten till sent. Brännandet känner jag inte igen från första graviditeten, utan då hade jag som mensvärk. Men kanske har jag inte samma värk nu när livmodern redan varit stor en gång. Blev ju av med all mensvärk efter graviditeten också, och jag hade fruktansvärda smärtor vid mens innan som värktabletter inte bet på.
  • Ciconiidae
    Anjaheterjag skrev 2017-08-24 08:40:41 följande:

Ni som testar med testa tidigt test vilka är de? Är de inte dyra?

Har väl köpt 20-30 st på en gång och betalat runt 250kr för alla.
  • Ciconiidae
    nununu skrev 2017-08-28 07:06:10 följande:

Det där är ju ett solklart plus! Grattis!!!

Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test precis (bim 31/8 men oregelbunden mens) Vad tror ni om detta?

Grattis, du är gravid. Hoppas det fortsätter stiga. Och grattis till er andra. Kul att plussen börjar välla in. :)
  • Ciconiidae
    Mayaaaa skrev 2017-08-30 14:04:40 följande:

Fick mens den 28 typ klockan 00:00

Blödde mycket för o vara mig första timmarna.

29 dagen hade jag knappt någon mens på eftermiddagen.

Så jag har blött i mindre än en dag.

Är det normalt att ha mens bara en dag ??

Vill påpeka att jag hade otroligt ömma bröst en och en halv vecka innan mens. Dom kändes ömma och hårda och väldigt knöliga. Men allt försvann när jag fick min mens som varade endast en dag.

Jag är säkert inte gravid för jag fick ju mens i en dag men kan man ha mens bara en dag ??

Vill också säga att jag fick min mens bär den va beräknad att komma.

Ta ett graviditetstest.
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017