• My102

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej!

BIM torsdag eller fredag, tror jag har 15 dagar mellan ÄL dagen till mens dagen och fick en fast gubbe den 20 juli.

Har legat utan skydd sen juni 2015, utredning gjord inget fel. Har denna månaden inga symtom alls. Mensen skulle lika gärna kunna vara 2 v bort. Jag har slutat testa med grav test. För påfrestande! Är mensen sen så kanske det läge. Men mina förhoppningar är inte så stora. Blir väl så efter så lång tid.

• My102
    mjaomjao skrev 2017-08-04 11:50:20 följande:

Tror man räknar från den "riktiga mensen", dvs, ignorerar spottings..

Jag räknar från den dag som jag behöver använda tampong eller binda, har hört nåt om att det ska räknas som första dagen :P nån riktlinje :)
  • My102

Mensen kom inatt :(. Nu blir det att åter kontakta vår fertilitetsläkare..suck

• My102
    ereywin skrev 2017-08-12 22:22:07 följande:

Var på babyshower för en kompis som är gravid idag, en annan kompis berättade då att hon är gravid. Ingen av dem behövde mer än ett försök för att bli gravid... Det gjorde frustrationen hos mig ännu värre, och jag som redan hade en frustrerad dag med alldeles för många dagar till BIM och lite hopp över att vi lyckades den här månaden... Skriver det här mest för att jag hoppas att någon annan ska förstå hur det känns. Min man förstod inte alls min känsla. "Vi har ju knappt börjat försöka", men han har en helt annan (kanske bättre) syn på livet än jag och tar mycket lättare på hela barnskaffandet. 

Har ni berättat för någon ni faktiskt känner att ni försöker bli gravida? Jag är i valet och kvalet på om man vill berätta det eller inte, det skulle kännas lättare att ha någon att prata med, men samtidigt känns det som en extra press liksom? :/ 

Känner igen mig enorm! Och många därtill kan jag lova. Hur länge har ni försökt?
  • My102
    ereywin skrev 2017-08-12 23:28:21 följande:

Det är ju det som är det pinsamma, vi är på andra försöket - men jag har velat försöka i minst ett år redan, men det har inte passat av olika anledningar och min man har inte känt sig redo förrän nu så det har inte blivit. Kanske är därför det känns mer än det borde. Jag är ju såklart glad för mina kompisars skull, det är ju inte det - det är mer någon märklig form av avundsjuka... 

Skönt i alla fall att någon annan förstår litegrann :) Hur länge har ni försökt? 

Jag har alltid velat haft barn men den där riktiga känslan att NU vill jag ha barn. Den dök upp för två år sedan och jag sa det till sambo och vi började försöka på en gång, han var väl kanske inte riktigt där jag var men sa OK ändå så efter ca ett år utan resultat och mycket snack om ägglossning, tester, symtom hit å dit så blev han less och ville vänta men det höll inte riktgt :P han fick väl prestationsångest. Men jag slutade prata om det hela tiden så det blev mer "händer det så händer det" men jag hade i smyg ändå stenkoll men eftersom det fortfarande inte har hänt nåt så är vi under utredning just nu, nu vill även han lika mycket som jag :).

Längtan efter barn och "svartsjuka" för andra gravida kan ju komma från vilket håll som helst, dem som har försökt i flera år, som jag själv, den ensamstående som inte kan, paret där den ena inte redo, längtan efter barn kan vara lika stor för vilken som helst oavsett livssituation. Jag tycker definitivt inte att du ska tycka att det är pinsamt att känna den känslan för att ni har försökt 2 ggr. Längtan finns ju där!

En av mina bästa kompisar blev gravid på 2a försöket, hon visste att vi försökte så hon var snäll och lät mig vara med under hela resan, från när dem bestämde och när hon plussade på Stickan. Det uppskattar jag. Jag planerar tom att anordna en babyshower för henne! Jag kanske har lätt att inte gräva ner mig, gjorde jag det skulle jag inte kunna ta mig upp! Men jag tänker också att alla har vi vår egen väg till ett barn, då går det lite lättare. Jag har slutat jämföra mig med andra, då går det också lättare. Jag har 6 systrar varav 5 blev gravida på första försöket med alla barn så det har aldrig funnits i min värld att det ska ta tid även om jag inte heller har tagit för givet att det ska gå lätt, antaligen för att säkra upp ev besvikelse eftersom jag hemskt gärna vill ha barn.

Jag och sambon höll det hemligt i ungefär 5-6 månader, folk frågade å så hela tiden också. Men jag berättade för en syster först sen tog det några månader till också berättade jag för hela min familj, för stöttning men också så dem vet läget så slipper jag deras bebis tjat!

Sambon har berättar för någon nära kompis men inte för hans familj.

Efter att det hade gått nästan ett år så berättade jag för min närmsta kompisar och för inte så längesedan så berättade jag det även för dem som jag inte pratar lika ofta med men som jag ändå träffar och får frågan "ska inte ni ha barn snart?" Har fått rätt så dumma förklaringar på att fertiliteten går ner ju äldre man blir osv å de vill man ju inte höra! Så jag berättade det för de flesta som som står mig någorlunda nära. Inte på jobbet dock. SKönt med en frizon.

Om dina närmsta vänner berättar för dig om deras graviditet så kan du, om du vill, berättar för dem att ni försöker. Det kan bli en annan förståelse från deras sida och ni kan glädjas åt varandra för att försöka till barn är också stort! Men det kan också vara skönt att hålla det hemligt ett tag till. Utmaningen då tror jag blir istället att lägga all svartsjuka åt sidan och mer tänka att "jag är också där snart" och glädjas i nuet för det som händer sina nära istället för att känna sorg för det man inte än har. Skit svårt såklart men det känns mycket lättare och livet blir roligare under tiden i väntan på plus. Av egen erfarenhet så vet man aldrig när det blir.

Ett väldigt långt inlägg! Jag hoppas ni får erat plus på Stickan snart!
  • My102

Fick mens den 4 augusti, 4 dagar sen var den, men hade ägglossning (tror jag) i fredags så det kan hända att min mens kommer i slutet av augusti, vi har kört varannan dag sen i tisdags och kommer nog fortsätta tills på fredag. Just för att jag har oregelbunden mens å inte har några ÄL stickor. En ny metod, tidigare har vi bara i princip legat när utslag på stickorna har varit sen har det varit kanske en vecka innan ÄL och en vecka efter ÄL. Nu sprider vi ut det mer. För varje gång mensen kommer så undrar jag i alla fall om vi inte låg tillräckligt mycket eller om vi låg vid fel tidpunkt. Så vi får se om denna nya ligg metod ger utslag eller ej. Längtar så hemskt mycket efter smått!

• My102
    anli00 skrev 2017-08-21 12:10:29 följande:

Molvärken efter ÄL fortsätter att komma o gå o idag Creamy flytningar.... men d skulle ändå va för tidigt att känna om d va nåt tycker jag! ÄL+2 bara liksom

Hej! Lite samma här, vet inte alls. I fredags stack det till där nere när jag ställde mig upp hastigt osv. Senare på kvällen så stack det till som fan i typ 2 sek men jag kunde inte röra mig. Sen har det varit lugnt. I natt däremot så gjorde det som sjutton på höger sida och ut not höften/ryggen (trodde ett tag att det blindtarmen eller en cysta, gjorde riktigt ont) sen flyttade det sig till vänster och till slut gjorde hela nedre partiet ont. Jag somnade till slut i alla fall. Vad är det man känner egentligen? Jag tvivlar att jag har haft en pågående ägglossning sen i fredags! Har inte tagit ÄL stickor. Kanske släppte ägget i natt? Kan det göra så ont? Surt i såfall för vi låg inget, tror inte jag skulle ha pallat det. Känner mkg svullen å öm där nere fortfarande :/
  • My102
    EmmaoFredrik skrev 2017-08-21 12:49:53 följande:

Tycker jag har fått ökade flytningar sista dagarna. Brukar inte ha så.. någon annan som känner igen sig? Är även uppe o kissar på natten. De brukar jag inte göra. 8 dagar till bim. Jag hoppas att det är nått..

Mellan ÄL och mens dricker jag alltid mycket vatten = kissar mer! Kliver upp kring 04 varje morgon för det känns som om magen ska explodera. Men jag har aldrig varit gravid :/ förra månaden var det inte så plus att mensen kom sent, hade inte heller några andra symtom. Tror inte jag ägglosssnde då heller
  • My102

En fråga, har ni någon upplevt en cysta efter ägglosning? Hade känningar i fredags och under kvällen kom de ömmande brösten men i natten söndag mot måndag hade jag otroligt ont i högra äggstocken, kunde inte vara blindtarmen eftersom det var så långt ner och det var väldigt specificerad smärta där nere. Eller kan det vara ägglossning som pågick i flera dagar?? Det känns osannolikt, eller? Jag somnade i allafall från smärtan och sen var den borta.

• My102
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 19:50:42 följande:

Hej jag har bim idag eller igår, ganska oregelbunden mens. Till skillnad från alla andra månader, så har jag haft halsbränna gånger 1000. Mindre matlust. Små kissar hela tiden. Och mol värk och "stick/ drag från vänster äggstock ner mot benet. Tog ett test som jag gjorde mörkare men kontrast, kanske fusk? Lurar hjärnan ännu mer hehe. Vad säger ni? Ser ni något om ni öppnar bilderna och tittar nära? ???? väntat nu i ca 1 och ett halvt år på plusset.!

Grattis! Det är ett plus! :D har själv försökt lika gärna, du ger mig hopp :)
  • My102
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 20:41:02 följande:

Åhh tror du verkligen det? Känns overkligt och kan inte riktigt tro att det är ett plus. Tänkte jag ska ta ett till imorgon och hoppas på starkare. Ja man hoppas lika mycket varje gång och jag håller tummarna för att det blir ett plus för oss! Vi myste till det varje dag i 2 veckor så vi inte skulle missa äl. Det är ju så svårt när man är oregelbunden och får massor skengravid tecken.

Jag har oxå regelbunden mens! Stort grattis. Det är på riktigt! :D
  • My102

Då är snart BIM här, allt från torsdag-måndag. Avskyr oregelbunden mens! Men vi låg när vi trodde ÄL var så vi får se.

Symtomen är att jag är lite tröttare, svullen, kissnödig oftare. Det behöver inte betyda ett dugg men det är mest tröttheten som jag reagerar på då jag annars kan vara uppe väldigt sent på kvällarna och att jag är pigg till att kunna somna sittandes i soffan kl 22 (brukar somna kring halv tolv - tolv och tvinga mig till sömn)

Jag fyller 30 i veckan så den presenten vore inte helt fel.

• My102

BIM när som, oregelbunden mens, har sen i söndag/måndag mensvärk, lättare variant. Ont i ländryggen men det kan också bero på hårda stolar i allmänhet.

En fråga till er som har eller använder CB advandced? Jag får inte starta upp den förrän nästa cykel meeeeen det medföljer ju graviditetstest man ska eg inte använda dem utan monitorn men dum som jag är gjorde jag det ändå och jag får två streck, testrecket ser mer ut som ett streck på ÄL Stickan i ett tidigt stadium.

Har någon sett på Stickan när ni har fått gravid på monitorn? Eller "inte gravid"? Hur såg Stickan ut?

Inväntar grav test annars också :)

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017