Inlägg från: Emmaapersson |Visa alla inlägg
  • Emmaapersson

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej tjejer!

För det första Grattis till er som har plussat. :)

Nu är det första försöket med andra barnet (första för min sambo).

Ägglossningstesten visade positivt igår söndag, hade sex fredag och lördag. Imorse hade vi sex igen och då hade jag rejält ont i ena äggstocken under sexet, och ont i bröstvårtorna som jag kan få under ägglossning. Så jag hoppas att vi träffar rätt :D

Men när är det man har självaste ägglossningen efter att testet visat positivt?

I vilket fall som helst så har jag bim 27 Augusti och kan knappt bärga mig redan. :)

• Emmaapersson
    oONinniOo skrev 2017-08-19 09:42:49 följande:

Får lämna tråden då mensen kom nu med buller och bång. En dag för tidigt och med rejäl mensvärk (känner oftast typ inget). Lycka till ni som är kvar!

Så tråkigt :( hoppas att det tar sig nästa gång!
  • Emmaapersson

Jag är på bim-7 och har sån fruktansvärd halsbränna, vilket har varit de första gravtecken jag haft på tidigare graviditeter.

Sovit super dåligt i två nätterna nu med mardrömmar och har inte alls kunnat slappna av. Så trött nu :(

Vad har ni haft för tidiga tecken?

• Emmaapersson
    Mudcakemonster skrev 2017-08-20 18:34:48 följande:

Spännande! Jag har bim den 25:e, spydde som en galning igår. Idag bubblar det ljudligt i magen. Har dessutom varit väldigt lätt irriterad, nästan så man skäms :) dum nog så tog jag ett äl test idag (hade inget gravtest) och ville bara se för nyfikhetens skull. Det var ett streck, men dock inte lika starkt som kontrollstrecket. Brukar annrs vara helt vitt blankt när man inte har äl. Är jag helt galen som får lite hopp om att det kanske också kan påvisa en graviditet?

Fy va jobbigt om det startar så tidigt, jag minns min graviditeten med min dotter och jag spydde till vecka 12 och var så ledsen och ynklig hihi.

Nej det tycker jag absolut inte, Jag har haft tankarna om att ta det jag också men försöker hålla mig tills jag får hem alla graviditetstesten imorgon som jag beställt haha.

Ska du köpa gravtest och pröva snart? :D
    Emilia * 2011
  • Emmaapersson

Fick ett svaagt plus igår bim-5. Men de var ju ändå så att man såg det, och min väninna såg det. Tänkte att ja det blir säkert starkare imorgon. Tog ett annat test idag bim-4 och då var de så negativt det kunde bli. :(

Brösten är så ömma och stora, kan inte springa utan att det gör vansinnigt ont. Samma som vid varje mens. Hoppas inte :(

Emilia * 2011
  • Emmaapersson

Är äl+11 idag och för ca 3 timmar sedan kom det blod på pappret och blev så ledsen, men det kom inget mer även om jag "tryckte" in lite papper, så kom det ingenting på pappret. Är det mensen på väg eller kan se vara den där nidblödningen? :( Är inte så insatt i det, så vet inte vad det innebär.

Emilia * 2011
  • Emmaapersson
    Anjaheterjag skrev 2017-08-25 21:51:13 följande:

När väntar du dig din mens? Nidblödning kommer väl 7-10 d efter befruktning om jag inte minns fel och är en mindre blödning.

Den ska komma om 3 dagar. Nu har jag vanliga flytningar igen. Men det känns typ som jag börjar få mensvärk. Läst olika om nidblödning, men 7-14 dagar efter ägglossning läste jag senast. Fick ett svagt svagt pluss i förrgår, men de kan mycket möjligt vara ett spökplus. Idag prövade jag ett test i ett annat märke och där syntes ingenting. :(
    Emilia * 2011
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017