Inlägg från: Prinsessmamma |Visa alla inlägg
  • Prinsessmamma

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej allihopa! Hittade den här tråden och har spenderat halva.. typ hela dagen, haha, med att läsa igenom den från början till slut. Stort grattis till alla er som redan fått ett + och håller tummarna för alla er andra! :)

Jag har två barn sedan tidigare men detta blir första med min sambo och hans första.

Jag tog ut min hormonspiral 19/7 och fick första mensen 24/7, då jag varit helt fri från mensen under tiden med spiralen så har jag ingen koll alls på min cykel, men laddade hem appen Flo och enligt den hade jag ÄL 6/8 så väntar nu på bim 21/8 :)

Kände inget speciellt 6/8 men dagen efter fick jag typiska ÄL flytningar, så möjligtvis hade jag ÄL 7/8.. sååå svårt att veta säkert!

• Prinsessmamma

Jag är på bim -5 idag om jag ska utgå från flo appen, har dock bara haft en mens sedan uttaget av min hormonspiral så är svårt att veta helt säkert..

jag funderar på att testa på lördag, bim -2 och skulle de vara negativt så väntar jag till några dagar efter bim om inte mensen kommit..

är egentligen inte så stressad över att testa men min sambo har ganska bra koll på ungefär när nästa mens borde komma och skulle vara roligt att överraska honom någon dag innan om de skulle visa sig att de är ett + :)

• Prinsessmamma
    Sandria skrev 2017-08-16 18:36:29 följande:

Tack för alla grattis men vågar ändå inte tro att det är sant! Testade med ett CB early test sen men dock inted med morgonurin. Såg två streck då med fast väldigt svagt! Ska avvakta och testa på fredag. Är det plus då så kan jag våga tro på det...

Visst var det fler med BIM runt den 21/8? Har ni testat än?

Man ser tydligt ett svagt streck, grattis! :D

Jag har bim 21/8, har dock bara haft en mens än så detta är första försöket och har inte koll på hur min cykel ser ut men jag tänkte iaf testa på lördag morgon :)
  • Prinsessmamma
    joshag123 skrev 2017-08-18 10:21:36 följande:

Åh jag blir så glad för alla er som plussat!! Stort grattis!

Jag ska testa imorgon och är så nervös för jag vill inte bli besviken..

Har du bim imorgon? :) lycka till!!

Min tanke är också att testa imorgon, men har blivit lite sugen på att testa idag istället när sambon är på jobbet för skulle vilja överraska honom på kvällen och skulle inte kunna hålla mig om jag testar på morgon när han är hemma :) har bim -3 idag
  • Prinsessmamma
    joshag123 skrev 2017-08-18 11:28:15 följande:

Jag har bim -4 imorgon men tänkte köra ett tidigt test, är såklart beredd på att det kanske inte visar något men man går ju och hoppas ändå ????

Okej, håller tummarna att du får ett plus :D ska köpa ett test idag så får vi se om jag tar de idag eller spar till imorgon :)
  • Prinsessmamma
    Dreambabydream skrev 2017-08-18 16:15:51 följande:

Och där kom bruna flytningar. Tror mensen är på g och att jag är på väg få ett tidigt mf. 

Vill bara gråta. Blir mitt 4:e missfall. Skall snart på middag med sambon fira hans födelsedag. Hade förberett att överraska honom jag var gravid, gjort ett paket jag skulle ge honom. Nu måste jag hålla ihop så jag inte förstår hans dag. Men vill bara slita ut hjärtat och skrika och gråta. Hur mycket skall man orka :( 

Förlåt men är bara så ledsen... 

Usch vad jobbigt! Håller tummarna att det inte är ett missfall på gång!
  • Prinsessmamma

Jag köpte ett test idag och kunde inte hålla mig till imorgon nu när de fanns hemma, haha! Men de va negativt, så vi får se om de va för tidigt och inte på morgonurin, är på bim-3 eller på bim-4 om man utgår från när jag hade ÄL känningar så nu tänker jag avvakta till nästa vecka efter bim och testa då istället om inte mensen kommit :)

• Prinsessmamma

Har antingen bim idag eller imorgon men ingen mens än så länge :) testade ju i fredags, bim -3/-4, på eftermiddagen men de va negativt (digitalt) funderar om jag ska testa på onsdag morgon om inte mensen kommit då jag är på bim +1/+2 :)

• Prinsessmamma

Bim +1 +2 idag, tog ett digitalt test igårkväll efter att ha hållt mig ca 5 timmar men de va negativt men samtidigt ingen mens.. känns så jobbigt nu när de varken är ett + eller kommer någon mens..

• Prinsessmamma
    EmmaStinan skrev 2017-08-23 17:21:28 följande:

Jag plussade inte förrän Bim +7 så ännu finns det hopp även om det är frustrerande! Och kommer mensen önskar jag dig såklart lycka till med nästa månads försök

Tack för lite pepp! :) Funderar på att testa igen på kanske lördag eller söndag om inte mensen kommit än om jag inte klarar att vänta lite längre :)
  • Prinsessmamma

Så kom mensen idag :( va ju trots allt första försöket efter spiraluttag men man kan ju ändå inte låta bli att hoppas.. bara att ladda om till nästa månad! Grattis alla ni som fått plus och håller tummarna för er som fortfarande väntar!

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017