• theemi

För oss med bim AUGUSTI 2017

Oh, hänger på här!

Vi försöker egentligen inte. Jag vill, men mannen är lite osäker, han är ganska nöjd med ett barn och tycker inte det är riktigt rätt tillfälle nu..

Men från att alltid ha skyddat oss med kondom så har han nu börjat köra med avbrutet, typ händer det så händer det..

Detta är tredje månaden med avbrutet, min mens är beräknad 17/8.. Men för en vecka sen började jag få symptom, först en extrem trötthet, sådär så att det riktigt sved i ögonen, trots att det var mitt på dagen. Det höll i några dagar, sen nu i förrgår så började jag må småilla, samt ha lite molvärk ibland.. (har inte ens mensvärk i vanliga fall)

Vågar knappt hoppas att det har tagit sig, men hoppas gör jag ändå! Fick väldigt tidiga tecken under första graviditeten också, först tröttheten, sen var jag mycket känsligare än vanligt och fick lite halsbränna..

Var dock aldrig illamående under hela graviditeten.

Vill bara att tiden ska gå fort nu, så jag får se om mensen dyker upp eller inte! Tänker testa på fredag om den inte dykt upp då.

Nu ska jag läsa lite mer och se hur det gått för er andra, ursäkta uppsatsen! XD

• theemi

Fy så svårt det är att hålla sig från att testa! xD

Har lust att köpa sånt testa tidigt-test. Men samtidigt så är det ju bara några dagar kvar till fredag då jag tänkt testa om inte mensen kommer på torsdag som beräknat.. Hmm.. 

Illamåendet har dock varit bättre idag, men har känt av det lite grann.

• theemi
    oONinniOo skrev 2017-08-15 20:50:01 följande:

Inte van att använda de här testen innan. Men det är fortfarande lika svagt som gårdagens CB. Har det inte blivit starkare imorgon så ger jag nog upp för denna månad faktiskt..

Jag ser inget, men kan vara svårt att ta kort på de svaga testen.

När har du Bim?

• theemi
    oONinniOo skrev 2017-08-15 21:31:20 följande:

Ja, det var svårt att få med på bild. Ser knappt själv på de bilderna jag lade ut, om jag inte kollar i datorn. Har BIM på söndag.

Då är ju inte hoppet ute än, är ju fortfarande väldigt tidigt!

Är detta såna test som känner av tidigt?
  • theemi
    ereywin skrev 2017-08-15 21:28:36 följande:

Jaaa, supersvårt! Min molvärk är kvar idag också, men med tillägget ömma bröst... Oklart om jag hade det förra månaden. Får väl se vart det här leder xD 

Vill verkligen inte testa än i alla fall, och vet inte riktigt hur ni andra vågar testa på vardagar? Hade jag fått ett plus på morgonen innan jobbet hade jag inte kunnat jobba på hela dagen tror jag. Nej, lördag eller söndag får det bli här om inte mensen kommit innan dess :P 

Håller tummarna för dig!

Haha, jag vill ju inte att mitt illamående ska försvinna, alla tecken känna ju bra! Brukar å andra sidan inte gå och må illa konstant, så något är det ju om jag inte inbillar mig..

Jag har inte tänkt testa en dag jag jobbar. Jag jobbar eller är ledig både vardagar och helger, är ledig på fredag, och ska resa bort då, så vill veta innan det så jag kan dela det med min man om det är något.. :D Undrar hur han kommer reagera om det faktiskt blivit något, eftersom vi faktiskt inte försöker på riktigt.. :O
  • theemi
    ereywin skrev 2017-08-16 07:27:28 följande:

Såklart! Var så fast i mitt eget kontorsjobb såhär precis efter semestern att jag inte ens tänkte på att alla inte jobbar så :) vad jobbar du med om man får fråga?

Jag hade inte fått någon mens på morgonen idag i alla fall, men magen känns typiskt mens-magig idag... men å andra sidan mådde jag illa i morse igen... spännande det här ;)

Jag jobbar på en flygplats, började jobba 5 imorse, men ofta börjar jag först vid 17, så jobbar jag varannan helg :)

Ja, spännande är det, här är illamåendet bättre, men känner mig svullen. Får se hur det blir för oss båda! :D
  • theemi
    Sandria skrev 2017-08-16 10:05:23 följande:

Hej!

Jag hade ÄL runt 5-6/8 och testade nu.. på ÄL+10. Är der bara jag som ser TVÅ streck. Det är svaaagt men ändå! Ska testa imorgon och övermorgon. Men vad tror ni!!!

BIM om 5dagar*

Jag ser också! :D
  • theemi
    Hha15 skrev 2017-08-16 19:39:30 följande:

Tjejer!! Jag är gravid!

Stort grattis!! :D
  • theemi

Där kom mensen :'( Dock inte på morgonen som jag brukar få, och mkt mindre också, får se om den är som vanligt imorgon.. Förstår inte vad symptomen kom ifrån, just tröttheten som jag kände några dagar var extrem, först då jag började misstänka graviditet.. men men. Nya tag!

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017