• Lilj3

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej! Hoppar in här. Har BIM på lördag men har redan tjuvtestat två gånger. Först ett CB måndags och ett vanligt RFSU igår. Tyckte mig ana ett supersvagt streck på CB (kanske inbillning) men RFSU var helt blankt. Ska försöka hålla mig från att testa nu i ett par dagar, får se hur det går :P

• Lilj3

BIM idag och inte ett plus så långt ögat kan nå. Är väl bara att vänta på mensen då :(.

• Lilj3
    Hha15 skrev 2017-08-14 13:58:47 följande:

Idag bim +1, ingen mens i sikte. Tog ett gravtest bim - 1 som var negativt. Har inga känningar som tyder på att mensen är på g. Har dock flytningar, vilket jag inte brukar ha innan mens. Brukar va snustorr flera dagar innan. Någon som har erfarenhet av detta? :) hoppas ju såklart på att mensen inte dyker upp och att jag plussar så småningom. Har ett gravtest kvar så jag tar det på onsdag om mensen inte dykt upp.

Jag testade negativt på bim och är nu på bim +3 och mensen har inte dykt upp än så. Så länge inte mensen dyker upp tänker jag inte ge upp hoppet! Planerar också att testa igen på onsdag om mensen håller sig borta. Hoppas på plus för oss båda :)
  • Lilj3
    Hha15 skrev 2017-08-14 18:29:19 följande:

Spännande! Har du några symtom? :)

Nja, lätt illamående och ömma bröst men det brukar jag ha innan mens också ibland. Men avsaknaden av mitt vanligen hemska pms-humör gör mig lite fundersam. Hade inte några tydliga symptom med första barnet heller direkt. Tvivlade på att jag var gravid ända tills jag gjorde ett UL i vecka 12.
  • Lilj3

Skulle ju egentligen inte testa förrän imorgon men det kliade i fingrarna när jag fick hem nya tester idag. Fick ett testa tidigt-test med på köpet och fick detta resultat. Inbillar jag mig eller är det nåt svagt där?

• Lilj3
    LillaAw skrev 2017-08-15 17:53:41 följande:

Vilken dag efter äl är du på? Tog du på morgonurin?

Jag ser ett streck iaf! Ta ett till imorgon :)

Jag vet inte exakt vilken dag jag är på. Har inte använt ÄL-tester och har ganska oregelbunden mens. Min app säger att ÄL skulle inträffat 29/7 och att BIM var i lördags. Men jag är relativt säker på att jag hade ÄL en vecka senare och då borde jag vara på ÄL+10 ungefär. Tog inte på morgonurin.
  • Lilj3
    LillaAw skrev 2017-08-15 19:17:15 följande:

Okej vad spännande! Är själv på äl+8 och har samma testa tidigt test från babyplan så tänkte ta på äl+10 med :) hoppas du får plus! Hcg ska ju dubbleras efter två dygn så borde synas tydligt för dig om bara ett par dagar då!

Hoppas på plus för dig med. :) Jag har inga mer testa tidigt nu så ska försöka hålla mig åtminstone två dagar innan jag testar igen.
  • Lilj3

Att ha test hemma är lite som att ha godis hemma. Dvs går inte att låta bli. Fick ett svagt streck på Clear Blue Plus idag som syntes nästan direkt. Känner att något inte är som vanligt i kroppen, samma känsla jag hade med första barnet och jag fick knappt igen byxorna på jobbet för att jag är så svullen. Vågar nog nästan tro att jag är gravid. :O

• Lilj3

Morgonens test. Strecket syns mycket tydligare och är mer blått i verkligheten .

• Lilj3
    Hha15 skrev 2017-08-16 19:39:30 följande:

Tjejer!! Jag är gravid!

Grattis!
  • Lilj3
    Innlåst skrev 2017-08-17 09:48:15 följande:

Hoppar in här oxå, har redan hoppat in i "vi med BIM i sep" men:

Har idag gått tre dagar över tiden....

Kan testet visa negativt två dagar över tiden även OM man blivit gravid?? Har inte varit med om det tidigare, men jag har läst lite att det kan visa negativt o sen bli positivt??

Någon som har erfarenhet????

Har du koll på när du hade ägglossning? Jag hade BIM den 12:e och testade helt negativt fram till i tisdags, dvs bim+3 och då fick jag ett supersvagt streck. Min ägglossning inträffade troligtvis senare än jag trodde. (Använde inte ÄL-tester)
  • Lilj3
    Innlåst skrev 2017-08-17 15:43:49 följande:

Tack för svar

Nja, inte helt hundra, testade ÄL test och det visade starkt men inte 100% under helgen den 29-30/7 men inget alls före o efter, så antingen hade jag ingen ÄL då o därför får jag ingen blödning nu då kanske?? Jag hade BIM 14/8, testade neg. 16/8

Får vänta o se om den kommer till helgen??

Så länge mensen håller sig borta finns det ju lite hopp :) det kan ju ta lite olika tid för ägget att fästa och sånt där. Testa igen om mensen inte har kommit till helgen.
  • Lilj3
    mammamalin skrev 2017-08-17 15:16:25 följande:

Testade du varje dag från bim och till då du plussade på bim+3?

Testade på Bim och bim+1. Sen väntade jag till bim+3 innan jag testade igen.
  • Lilj3
    Innlåst skrev 2017-08-17 16:00:48 följande:

GRATTIS, har du barn sen tidigare??

Tack, jo det ska jag, lite hopp finns ju kvar iaf???? Men ibland kanske viljan är såå mycket starkare, oroar mig lite för att jag skulle va skengravid, Hahaha....

Mår illa till o från under dagen och är kissnödig betydligt mycket oftare än vanligt, tycker brösten vuxit oxå. Men, det kan ju va mens på g?? Håller tummar o tår för en liten:)

Ja jag har en son född i februari -15. Ja det kan vara lurigt det där med symptom, svårt att veta om det är mens eller tidiga graviditetssymptom. Håller tummarna att det är det sistnämnda för dig :)
  • Lilj3
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 06:50:14 följande:

Nu testade jag och strecket börjar komma fram på testet som inte har passerat bäst före datum också (det bredare sv dem). Jag är i extas, jag är gravid! Hoppas det håller i sig, äl+10.

Grattis! Är det första barnet?
  • Lilj3
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 07:13:50 följande:

Tack, nej det är andra. :) mitt första barn är född i maj 2015.

Kul! Har också ett barn född i februari 2015 så då är våra förstfödda ganska jämngamla :)
  • Lilj3
    Ciconiidae skrev 2017-08-18 08:10:58 följande:

Kul, när har du bim?

Har lite oregelbunden mens men 12:e var bim om jag utgår från min standardcykel på 32 dagar. Testade negativt på bim men däremot har jag testat svagt positivt på bim +3 +4 och även idag och då var testet ännu tydligare, så jag är nog också gravid. Hade antagligen ägglossning lite senare den här månaden. Ska ta ett digitalt test till helgen, vill få det svart på vitt :)
  • Lilj3

Nu har jag det svart på vitt. Hoppas att det går vägen. Lycka till ni som fortfarande väntar!

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017