Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

För oss med bim AUGUSTI 2017

Jag hoppar in här :)
    Vi har just börjat försöka med trean, har två döttrar sen tidigare födda -14 och -15. Är på BIM-8 idag. Spännande att vara igång igen :D

• mammamalin
    Moodie skrev 2017-08-09 22:35:12 följande:
    Japp de är första :D tog just ett test som visade ett svagt streck, lite konstigt formad.. Vetetusan om det är svagt positivt eller spök.. Fasen vad man blir besatt av detta! Men det är väl så, när man längtar... :)
    Det d är tror jag definitivt är positivt eftersom att strecket är rosa :D GRATTIS!
  • mammamalin
    Jokri85 skrev 2017-08-10 08:16:28 följande:
    Vi visste ju exakt vilken dag vi blev gravida med 1-2 dagar... så vi var fel på 2-3 dagar medans barnmorskan hade fel på 5 dagar eftersom hon räknade på sitt generella sätt. ;) :) nästan exakt 9 månader efter datumet ni blev gravida föds ju barnet.
    Visst är det väl 9 månader efter mensens första dag som barnet föds? :) 
  • mammamalin
    Annam85 skrev 2017-08-10 09:46:28 följande:

Ang tidiga symtom

Har alla haft flytning typ mellan äl och bim och sett som grav tecken?

Vad sägs det ska vara för typ av flytning under den perioden för att det ska vara gravtecken?
  • mammamalin
    Moodie skrev 2017-08-10 11:05:36 följande:
    Ja det trodde jag också, men testet jag tog idag med morgonurin var helt blankt... Kan det ha varit nåt fel på gårdagens test månne? :/
    Men va, vad fan?! Gud vad dåligt i så fall, för det visade ju ett streck! När har du BIM?
  • mammamalin
    SofiaG skrev 2017-08-10 11:30:52 följande:
    Tror inte man ska se det här med flytningar som ett graviditetstecken ändå. För läst att många har så himla olika. Jag har haft lotionsflytningar och äl liknande flytningar var om vartannat innan jag plussade, nu har jag enbart lotionsflytningar
    Nä håller med, känns som ett osäkert tecken! Aldrig märkt av något sådant mina graviditeter.
  • mammamalin
    sixt1 skrev 2017-08-10 12:29:54 följande:

Osäker förra testet (översta, BIM -9) och orkar inte vänta till BIM så nu testade jag igen (understa, BIM -6) och det syns ju skillnad. Nu får jag försöka hålla ut de sista 5 dagarna hehe..

Det är ju solklart plus! Stort grattis :)
  • mammamalin
    Lillabjörn84 skrev 2017-08-10 14:50:39 följande:

Här kommer en till! Bim 19/8. Första försöket! Har mensvärk, kissar oftare och tycker att allt luktar mer än vanligt! Ngn mer med tidiga tecken (v. 3) ca 4 dagar efter ÄL

Barnmorskan räknar väl på att ägglossningen är 14 dagar efter första mensens första dag om man har 28 dagars cykel, men där kan det ju skilja sig från kvinna till kvinna. Så om man vet själv hur lång cykel man har och när man har ägglossning så kommer man närmast själv :D
  • mammamalin

Är på BIM-6 idag och tycker att jag känner massor med stick i livmodertrakten. Hoppas på att det inte är inbillning, men förmodligen är det det för att man vill så mycket. Detta är vårt tredje barn, första försöket. Någon annan som tycker sig känna något? Ni som redan plussat, har ni känt något innan? :) 

• mammamalin
    aliisa skrev 2017-08-10 15:29:24 följande:
    Jag har ev plussat nu äl +8/9 och kände samma stick i magen för några dagar sedan. Andra symptom är pms, ilsken, illamående, huvudvärk och ömma bröst. Men alla dessa symptom har jag å andra sidan haft mellan äl och mens senaste månaderna efter mitt missfall i slutet av april. Tror det är något konstigt hormonpåslag. Så jag vågar inte hurra riktigt än.

...Vad tror ni om detta, bim -4?
    Jag tycker att det ser positivt ut :) Vänta några dagar och ta ett till, men jag skulle absolut säga positivt! 
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017