• Nutnut

För oss med bim AUGUSTI 2017

Följer. Bim 20/8 och ägglossning igår. Slutade med p-piller nyss så allt detta är helt nytt för oss!! Vågar dock inte hoppas på ett pluss första månaden. Har ju hört att det kan ta ett tag för kroppen att komma igång. Känner mig inte så stressad än heller :)

• Nutnut
    Lillabjörn84 skrev 2017-08-10 14:50:39 följande:

Här kommer en till! Bim 19/8. Första försöket! Har mensvärk, kissar oftare och tycker att allt luktar mer än vanligt! Ngn mer med tidiga tecken (v. 3) ca 4 dagar efter ÄL

Spännande att se om det faktiskt är så att du är gravid! Jag har bim dagen efter dig. Men slutade precis med p-piller så vågare inte hoppas på att det tar på första försöket. Har dessutom haft grav-symptom han att vara gravid så denna gång försöker jag inte att känna efter för mycket. dock så lände jag starkt på mig min första graviditet och var helt säker när jag testade att jag var gravid. Så man får för mig att jag kommer att "veta" när bim förjar närma sig.
  • Nutnut

Bim om 4 dagar men är redan ganska (väldigt) säker på att jag inte är gravid, tyvärr. Har inga känningar alls och då tycker jag ändå att jag känner min kropp ganska bra. Dessutom testade jag igår eftermiddag trots att bim inte

Varit än. Negativt. Trodde inte jag skulle bry mig så mycket men är ändå lite besviken :( samtidigt som jag inte känner någon stress så längtar man ju lite.

• Nutnut
    Sandria skrev 2017-08-16 18:36:29 följande:

Tack för alla grattis men vågar ändå inte tro att det är sant! Testade med ett CB early test sen men dock inted med morgonurin. Såg två streck då med fast väldigt svagt! Ska avvakta och testa på fredag. Är det plus då så kan jag våga tro på det...

Visst var det fler med BIM runt den 21/8? Har ni testat än?

Har samma bim och testat negativt samt att jag känner mig inte gravid. :( första försöket, andra barnet.

Ser dock ut som att du fått ett plus ;)
  • Nutnut

Har ont i magen idag.. betyder säkert inget men en reflektion iaf. Någon av er som fått ont i magen innan bim?

• Nutnut
    Poké skrev 2017-08-17 22:09:26 följande:

Hej!

Får jag vara med här?

Har BIM idag eller imorgon, varierar mellan 26-29 dagar.

Det är 9:e försöket på andra barnet. Vi har en son på snart två år

Jag har diagnostiserad endometrios och har tid till gyn 19/10 då vi försökt ett år. Förra gången blev jag gravid med hjälp av pergotime och tror inte vi kan bli gravida på egen hand. Får aldrig stegring på äl-test.

I förrgår upptäckte jag en rosa (ljusrosa) flytning samt på pappret. Kan ha varit nid-blödning men vågar inte hoppas. Ska testa imorgon på morgonen, tror jag

Håller tummarna för oss alla! <3

Min son är också 2 år <3 ville gärna ha runt tre år i ålderskillnad så därför är vi bara inne på första försöket.

Hoppas det tar sig för dig denna gång!
  • Nutnut

Är det förresten någon som beställt test från gravidkollen och vet hur de kommer förpackade när de skickas hem? Står det stort på kuvertet vad det kommer från?

• Nutnut

Där kom mensen en eller Två dagar för tidigt. Skönt och lite tråkigt på en och samma gång. Egentligen är optimala månaden för mig att bli gravid september eller oktober. Pga jobb och ledighet. Hoppas att det tar sig någon av kommande ägglossningar. Lycka till alla!

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017