• Maaja

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej på er!

Ny här! :)

Fick igår ett plus på clearblue fertilitetsmonitor advance. Jätteglad!! Hade ett digitalt som jag använde idag med morgonurin. Men det visade "inte gravid". Tog även ett clearblue "testa tidigt" som visade ett minus utan tvekan.

Är på dag 29. Har en cykel på 28-30 dagar. Sist var den på 23 dagar. Jätte konstig alltså!

Någon som varit med om samma? Det borde ju inte visa plus på monitorn om det inte är ett plus? Hur tolkar man det! Förvirrande! :) :)

• Maaja
    Maaja skrev 2017-08-05 11:02:32 följande:

Hej på er!

Ny här! :)

Fick igår ett plus på clearblue fertilitetsmonitor advance. Jätteglad!! Hade ett digitalt som jag använde idag med morgonurin. Men det visade "inte gravid". Tog även ett clearblue "testa tidigt" som visade ett minus utan tvekan.

Är på dag 29. Har en cykel på 28-30 dagar. Sist var den på 23 dagar. Jätte konstig alltså!

Någon som varit med om samma? Det borde ju inte visa plus på monitorn om det inte är ett plus? Hur tolkar man det! Förvirrande! :) :)

Alltså vad tror ni?:) detta måste väl stämma? Fast jag inte får plus på de övriga cb??:)
  • Maaja

Hej!

Skrev här igår om att jag fick plus i fredags på clearblue fertilitetsmonitor advance. Testsde negativt på clearblue testa tidigt. Testade även imorse på advance Och på digitala clearblue och då blev det minus.:( Inga känningar och är på dag 31. Har en cykel på 28-30 dgr. Varför fick jag ens ett plus på advance? Måste ju ha hormonet eftersom det va plus. Vill såklart tänka jag är gravid men då borde det ju även visa på testet jag tog i morses? Hur ska jag tolkar jag detta? Någon som ha någon teori?;)

• Maaja
    Maaja skrev 2017-08-06 14:51:12 följande:

Hej!

Skrev här igår om att jag fick plus i fredags på clearblue fertilitetsmonitor advance. Testsde negativt på clearblue testa tidigt. Testade även imorse på advance Och på digitala clearblue och då blev det minus.:( Inga känningar och är på dag 31. Har en cykel på 28-30 dgr. Varför fick jag ens ett plus på advance? Måste ju ha hormonet eftersom det va plus. Vill såklart tänka jag är gravid men då borde det ju även visa på testet jag tog i morses? Hur ska jag tolkar jag detta? Någon som ha någon teori?;)

• Maaja
    janeways skrev 2017-08-06 18:34:32 följande:

Ser tyvärr ingenting.. Det är alltså testet som ska visa ett kryss väl?

Jag ser inte heller ngt tyvärr...
  • Maaja
    AishaK skrev 2017-08-06 20:01:02 följande:

Vad skönt att det gick bra för er ändå! <3. Jag har egentligen mått precis som jag gjorde kring förra äl därför tänkte jag att mensen dyker väl upp när som men icke!! Är överlycklig men ledsen över alkoholen ändå, hade det inte varit för den hade jag bara varit över hypad just nu. Men de tynger ner mig litegrann. 5 min efter mitt positiva test så ringde jag 1177 och berättade om hela situationen och tyvärr så sa sjuksköterskan där att det du har gjort har hänt och jag kan tyvärr inte säga till dig att det inte kommer att påverka barnet eller graviditeten. De gjorde mig väldigt ledsen och hennes inställning var väldigt stroppig och hon pratade som att jag var en idiot.. Min man säger att han inte tror att jag har något att oroa mig för, han är inte ett dugg orolig eftersom enligt honom är super många kvinnor fulla och röker innan dom plussat och det går bra ändå..

Stort grattis till ditt plus! Jag hade varit precis lika orolig som du! Tror dock det är värre om det gått längre i graviditeten. Njut nu av lyckan! :)
  • Maaja

Eftersom jag plussade på min monitor i fredags och sen fått negativt på digitala så funderar jag på om jag ska ringa gyn imorgon för ett blodprov och få bekräftat eller hur gör dom?:) jag skulle aldrig börjat testa andra test efter jag fick mitt plus;) är sååå förvirrad...

• Maaja
    Våra barn skrev 2017-08-06 21:40:09 följande:

Hej alla! Hjälp mig att utreda detta med missfall.

Ja fick pluss i torsdags idag fick ja blod vid toabesök. Kan detta vara missfall? Blir så ledsen

Kan inte svara på om det är missfall! Hoppas inte!!! Fy så ledsamt att få plus och sen börja blöda....

Själv fick plus på mitt gravtest i fredags och sen minus och i en annan tråd svarade en mig att det kunde vara en kemisk graviditet. Jag har dock ingen blödning än...

Ta hand om dig!
  • Maaja
    oONinniOo skrev 2017-08-07 06:29:31 följande:

En kemisk graviditet innebär att ägget blir befruktat, men sen inte fäster tillräckligt. Därav kan man få plus ena dagen och sen blir det negativt och mensen kommer antingen som den ska på BIM eller några få dagar senare. Har själv varit med om det 4 gånger nu.

Usch vad trist så många gånger:(

Det är nog det jag är med om.... dock ingen blödning eller symtom. Ska testa mig imorgon igen och annars ringa gyn. Kan dom se om det varit ngt ?
  • Maaja
    oONinniOo skrev 2017-08-07 13:40:11 följande:

Ja, det här varit väldigt tråkigt/jobbigt att uppleva det så många gånger. Speciellt eftersom jag inte upplevde några när vi försökte med sonen.

Prova att testa igen om ca 2 dagar och se. För mig gick det oftast från svagt plus till negativt på 2-3 dagar. Har än så länge inte haft någon kontakt med gyn, då de ändå troligen inte kan se något såpass tidigt. Möjligen kolla hcg via blodprov. Tänkte kontakta de nu efter 4e kemiska, men får i sådana fall vänta tills nästa månad eftersom de har stängt.

Förstår det. Så ledsamt! Att det då inte fäster.... vad det betor på liksom. Hoppas ni får hjälp och lyckas snart!! Kämpa!!!

Jag fick plus i fredags på min fertilitetsmonitor från clearblue. Fantastisk lycka!! Sen negativt på lördagen på digitala och clearblues early test. Skulle bara se om det va sant så jätte förvirrad nu! Vet inte nu om jsg är gravid eller inte eller om det va en kemisk grav. Japp!! ska testa imorgon bitti igen tänkte vi. Sen ringer jag gyn så de kan ta blodprov.
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017