Inlägg från: liebfraumilch |Visa alla inlägg
  • liebfraumilch

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej! Hoppar in.
    Hade inte tänkt börja försöka före september men nu råkade vi liksom mysa till det. BIM 9 aug. Jag blir lika glad för ett plus som ett minus. Låter dumt kanske men pga flytt och bröllop så hade september kanske passat mer perfekt, samtidigt som vi ju önskar en liten sladdis.. Men väntan.. asså väntan på BIM. Det är ju skitdrygt! Hur får ni dagarna att gå?

• liebfraumilch

Jag har oxå kört graviditetskollens billigaste ÄL-test och fick inget eller ett mkt svagt streck. Hade symtom på ÄL men fick neg på testerna. Det är intressant att höra om fler som fått neg men ändå haft ÄL. Kanske faktiskt är dåliga teststickor därifrån?

• liebfraumilch
    Dreambabydream skrev 2017-07-30 21:14:30 följande:

Gällande äl test. Någon som inte fick positivt trots att de kände äl. 

När jag blev gravid (slutade i MA) testade jag med äl test från graviditetskollen 2ggr dag men fick ingen stegring. Trodde jag inte hade haft äl, men sedan visade det sig jag var gravid. Så litar inte på ÄL testerna, är nog lätt missa stegring om man ens får någon. 

Jag fick inte positivt en enda gång denna månad men känner min kropp rätt väl och är därför ganska säker på att jag hade ÄL.
    Huruvida jag lyckades bli gravid återstår dock en vecka att se.
  • liebfraumilch

Jag har två barn sedan tidigare och jag vet att symtom är omöjligt att veta innan Bim. Åtminstone för mig. Jag hade en diffus vetskap bara att jag var gravid men det kan ju förklaras med att jag hoppades så..

Med dottern (första) vaknade jag samma morgon som jag kissade på Stickan av en märklig och stark känsla i brösten. Då visste jag att jag var gravid.
    Med sonen hoppades jag i en vecka före Bim men kände egentligen ingenting (vad jag kommer ihåg så här 8 år senare) Dagen efter att jag fått plus kunde jag översköljas av lyckorus men likväl som humörsvängningar kunde det ju vara glädjen över plusset.

Värk i bröst och mage. Illamående. Humör etc har jag varje månad. PMS är det.

Jag är dock lika besatt som alla andra. Följer denna tråd. Letar symtom fast att jag vet att det är på tok för tidigt.

Symtom kommer med besked i v6!

• liebfraumilch

jag ska ta ett tidigt test på torsdag. Tänkt att det är så svårt att tänka på någonting annat.

Jag var på gymmet och tränade idag och passet kändes inte bra. Orkade mycket sämre än vanligt. Lite yrslig men har lågt blodtryck och lite känningar i magen men det skulle kunna vara pms.

Det är roligt att se era testresultat. Grattis till er som plussat redan.

• liebfraumilch
    evve88 skrev 2017-08-01 21:25:26 följande:
    Tack så jätte mycket för ditt svar!

får testa imorgon igen :)
    när har du BIM?
  • liebfraumilch
    Amazinglife skrev 2017-08-03 19:21:03 följande:

Hålla mig i 2 timmar BIM -4,är de bara jag som ser??

Jag ser något. Vad är det för test? Prova i morgon bitti igen!
  • liebfraumilch

Både 1:a och 3:e gången låg vi bara en gång någongång kring ÄL. . Det behöver alltså inte ske varje dag i en vecka. ??

• liebfraumilch
    Hha15 skrev 2017-08-08 10:29:28 följande:

[quote=77906297][quote-nick]liebfraumilch skrev 2017-08-08 09:28:03 följande:[/quote-nick]

Där ser jag ett tydligt streck! Grattis!! :) när har du bim? Läste det du har skrivit tidigare om dina äl-tester. Jag har det precis likadant. Jag fick inget utslag på testerna öht, men hade tydliga symtom på äl. Vi hade mycket sex kring dessa dagar, men denna månaden är den enda jag inte känt ett enda tecken till graviditet. Så jag har lite hopp fortfarande! Har bim på söndag, men denna månaden har jag bestämt mig för att inte köpa hem några gravtester utan vänta ut bim...[/quote]Enligt appen BIM i morgon. Men mensen var 2 dagar sen förra månaden så jag tror appen har fel och att jag har BIM idag.
  • liebfraumilch
    Hha15 skrev 2017-08-08 13:21:07 följande:
    Enligt appen BIM i morgon. Men mensen var 2 dagar sen förra månaden så jag tror appen har fel och att jag har BIM idag.
    Så kan de säkert vara då... Har du kontrollerat med digitalt gravtest? :)[/quote]

Ja jag tog ett digitalt också. Gravid 1-2! Ville ha det i klartext. Men det är lite kul med stickor för att man ser hur hormonhalten ökar. Bim-6 blankt. Bim-5 spök. Bim-4 lite starkare spök. Bim-1 klart positivt.
  • liebfraumilch
    Moodie skrev 2017-08-08 21:01:14 följande:

Ni som plussat, när plussade ni?

Jag tänkte börja testa imorgon (BIM-6), hade egentligen planerat att hålla mig längre men jag kan inte vänta. Och kommer förmodligen att bli besviken också då det är väldigt tidigt, men men! Det är inte lätt att hålla sig :D har dock inga större förhoppningar om att vara gravid redan då det BARA är första försöket. Men man hoppas ju lite ändå....

Bim-6 och Bim-5 (Bim-5 inbillade jag mig ett spöksteck) fick jag negativt för att plussa svagt men utan tvivel på BIM-4. Så vänta till Bim-4 om du kan. Lätt att bli besviken i onödan.
  • liebfraumilch

Jag ska på middag hos min mamma i morgon. Jag kommer få ett glas vin men jag kommer inte dricka ur det. Hon kommer inte tänka på det. Vid tillfälle kommer mannen ta en klunk ur glaset. Jag kan ta det till
    Munnen men utan att dricka. Det kommer funka!

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017