Inlägg från: Disturbia89 |Visa alla inlägg
  • Disturbia89

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hej!
    Hoppar in här! Har nyss haft min sista mensdag och dagarna känns långa till äl och ännu längre till bim men har köpt många äl-stickor så det är bara att börja testa snart :) Detta är vårt första riktiga försök efter att jag tog ut p-staven för två månader sen. Gjorde en abort med samma kille för ca ett år sedan men nu känner vi oss redo att påbörja barntillverkningen :) Är det någon av er som tagit ut p-stav och planerar barn nu? :) Bim osäkert då jag inte haft mens under tiden jag haft p-stav men ca 19/8. Lycka till alla!!

• Disturbia89
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-24 20:58:13 följande:
    Tog ut pstav i maj. Inne på 2 försökt till 3 barnet ????
    Kul att vi tog ut den samma månad :) Har du haft p-stav innan de andra barnen också? Hur lång tid tog det då isf (om du vill svara på det) Önskar dig all lycka till! :)
  • Disturbia89
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-25 05:01:17 följande:
    Nej de hade jag inte. Åt då p-piller så jag vet inte. Men första blev till på första gången o andra 3 försöket. Nu väntar jag in bim nästa onsdag.
    Har du haft äl ? Min kropp har haft 2 menser sen jag tog ut pstav så kroppen är igång iaf.
    Vet faktiskt inte om jag haft det än för har inte testat med stickor. Har du? Har köpt tester nu och ska testa när man vet ungefär när jag bör ha äl. Skönt när kroppen är igång efter man gått på hormoner!
  • Disturbia89
    knivskrik skrev 2017-07-25 09:57:34 följande:

Tillbaka från sommarstugan! Äl skedde i slutet av förra veckan och vi hade sex varannan dag under tiden vi var där så nu är det bara att hoppas Glad

Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
    Håller tummarna för dig! :)
  • Disturbia89
    Ulrika34 skrev 2017-07-28 23:19:39 följande:

Lite nyfiken, Hur gamla är vi här inne?

Jag är 34 år, har 4 barn födda 04-07-10-12.

Jag och min sambo är 28 år :) Inga barn sen tidigare.
  • Disturbia89
    Emmie79 skrev 2017-07-31 16:51:43 följande:

Uppdatering från en som fick höra av gyn (på vul) att jag inte skulle ha nån ägglossning pga inga synliga ägg i äggstockarna (i alla fall inte den veckan): tydligen hade jag visst haft ägg för jag plussade idag! Kanske mognade det lite senare bara?? Vågar knappt tro att det är sant!

Stort grattis och lycka till med allt!! :)
  • Disturbia89

Tänkte bara dela med mig av hur ägglossningstest kan skiljas åt. Stickan är från gravidkollen.se och det andra från Apoteket. Kan ju tycka att det skiljer väldigt mycket eller tänker jag fel?

• Disturbia89
    Anonyma jag 1 skrev 2017-08-08 20:26:49 följande:

Jag har använt gravidkollens äl-test, men de stegrar inte för mej. Nu köpte jag från testlagret istället. Bifogar en bild på 2 äl-test tagna samtidigt. Liiite skillnad ....

Jag håller med! :( Gravidkollens äl-tester är under all kritik! Kan bifoga en bild där man verkligen ser skillnad också. Så tråkigt att de ens får sälja såna dåliga tester...
    Skulle ju säga att det till vänster visar på ägglossning och det till höger inte fast jag använt samma kiss..!
Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017