• luciabarn

För oss med bim AUGUSTI 2017

Hoppar in här från juli-tråden.. bim 2/8 :)

• luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-08 00:13:54 följande:
    Har du oxå hittat hit från juli tråden. Denna månad blir våran eller hur ..
    Ja det hoppas jag verkligen!! :D
  • luciabarn

Jag fick positivt på äl-testet idag. De var knappt ett streck alls i måndags, igår var det starkare och ganska tydligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Och idag är de lika starka :) så nu hoppas jag att det blir något denna månad :D

• luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-19 16:12:10 följande:
    Vad kul ?? nu får vi hoppas... väntar på starkare på testet.
    När har du äl tror du? :) känner du av något vid äl?
  • luciabarn

Någon som vet vilken dag som äl sker om man får positivt äl-test 3 dagar i rad? Jag fick positivt tis, ons & tors förra veckan. Negativt igen på fredagen. Så när bör äl då ha skett? Vet inte vilken dag jag ska räkna från. Jag hade riktigt tydlig äl-känning på tisdagen, för att minska på onsdagen och vara helt borta på torsdagen..

• luciabarn
    Ulrika34 skrev 2017-07-25 23:16:04 följande:
    Svårt att exakt säga med ägget bör ha släppt onsdag eller torsdag, ganska direkt efter ägget släppt dimper hormonet som ver utslag på äl- test. Att du hade ont på tisdagen är klassiskt när äggledaren jobbar på att släppaifrån sig ägget.
    Åh tack för infon :)
  • luciabarn

Jag har bim enl app på tisdag, men så har jag lite oregelbunden mens som varierar mellan 28-32 dagar. Imorgon är dag 28. Idag har jag molande värk som innan mens.. känner inga symtom alls på något annat. Så tror att mensen kommer dyka upp kommande dagar :( de andra månaderna har jag tyckt mig känna både det ena och det andra innan bim, och hoppats.. men så har mensen kommit. Och den här månaden har jag istället hela tiden haft en känsla av att det inte kommer bli något, och inga symtom inte ens spöksymtom. Så får väl se om den dyker upp i helgen.. känns tråkigt men ändå ok på något vis?

• luciabarn
    Joozzaan skrev 2017-07-29 18:38:05 följande:

Börjar bli riktigt svårt att hålla sig från att testa nu känner jag men kommer ändå bara bli besviken... dag 32 nu, tänkte vänta tills tisdag om inte mensen kommer. Någon mer som tänker testa i de kommande dagarna?

Ja, jag! :) har också bim 1/8. Kommer dock förmodligen testa på måndag..
  • luciabarn
    Joozzaan skrev 2017-07-29 19:54:01 följande:
    Då ska jag hålla tummarna för dig på måndag! :D
    Tack! :D har du lite längre cykel eller har du oregelbunden mens? Eftersom du är på dag 32 idag :) jag är på dag 28 idag, men cykeln varierar 28-32 dagar vilket är lite jobbigt när man inte vet exakt månad efter månad vilken dag bim är :( enl app är det på tisdag denna månad iallafall, därför tänkte jag testa på måndag. Eftersom jag är inom bim-gränsen redan idag.
  • luciabarn
    Joozzaan skrev 2017-07-29 20:18:43 följande:
    Det är så jobbigt att inte veta exakt ju :( jag har gått på p-piller sen dottern föddes och slutade med dom i början på maj och då var jag legat på 28 dagar och 35 dagar nu sist :/ innan dottern blev det bara längre och längre emellan tills jag plussade med henne. Hoppas INTE det blir så nu... riktigt drygt att vänta 40+ dagar varje gång.
    Aha, lite som för mig då! Jag slutade i januari.. och det har som längst varit 36 dagar mellan. Men senaste gångerna mellan 28-32 så jag antar att det håller på att stabilisera sig? Förstår att det måste vara jobbigt att behöva vänta så länge varje gång.. jag hade inte riktigt räknat med att det skulle ta flera månader ärligt talat. Även om jag visste att det kunde ta det innan man blir gravid. Även jag har ett barn redan, och trodde väl därför att det skulle gå relativt snabbt. Men känns inte som det blir något denna månad heller :(
  • luciabarn
    Joozzaan skrev 2017-07-29 21:00:35 följande:
    Vad skönt att den verkar stabilisera sig nu i alla fall! :) man vet ju rent logiskt att det kan ta lång tid men man hoppas ju ändå att man ska tillhöra the lucky few som inte behöver försöka månad efter månad.

Hur lång tid tog det med första barnet? För oss tog det runt 8 månader, men då hade jag ju bara mens kanske 5-6 gånger eftersom det blev så långt emellan i slutet. Hoppas att slippa all väntan denna gång :)
    Med första barnet tog det 2-3 mån efter ppillerstopp.. så det är ju lite annorlunda den här gången. Är ju iofs lite äldre nu än jag var då, så det kanske påverkar lite..

Jag minns inte om jag hade några symtom innan jag plussade förra gången då det är så länge sen. Minns du om du hade några symtom innan bim med ditt första barn? :)
  • luciabarn
    Joozzaan skrev 2017-07-29 21:28:15 följande:
    Oj ja 2-3 månader är ju helt okej! Så tråkigt när man får vänta längre!

Jag hade INGA symptom med dottern... liiiiite ont i brösten typ i vecka 9-11 eller något. Hur gammal är din första? :) min blev precis 1 år och 4 månader.

Åh, kliar i fingrarna att testa men vet på något sett att det kommer vara negativt så vill samtidigt inte :O
    Min första blir 7 i år.. därav lite svårt att minnas hur det var innan jag plussade :D

Haha samma här! Är så nyfiken, men samtidigt vet jag att det blir negativt om man testar nu.. åh andra sidan är jag inställd på att mensen ska komma då jag inte har några symtom på något annat. Så skulle nog inte bli så jätte ledsen om det visar neg. Kanske ska testa imorgon ändå, för skojs skull! :P
  • luciabarn
    EmmaoFredrik skrev 2017-07-30 13:44:42 följande:

Vad tror ni om detta? Är det ett spök streck ? Har bim onsdag. Ska bara vara ett rakt streck.

Negativt skulle jag säga.. ser inget streck överhuvudtaget :/
  • luciabarn
    Hha15 skrev 2017-07-30 12:21:17 följande:
    Konstigt! Jag läste runt lite på nätet innan jag köpte och det kändes som att det var övervägande positiv kritik. Vi försöker nu ändå trots neg på stickorna :) frågan är vilka äl-tester som är de bästa? Har någon erfarenhet kring andra tester och isf vilka? Hade varit kul att jämföra.
    Jag kör apotekets egna äl-tester och tycker att de funkar superbra, har aldrig svårt att tyda dem, ser tydlig stegring, och de har alltid indikerat tydligt positivt när jag har äl, vilket har stämt väl överens med när jag själv känner att jag har äl :)
  • luciabarn
    löparenbe skrev 2017-07-30 14:40:19 följande:

Grym tråd! Jag hoppas på att jag har eller kommer få ägglossning de närmaste dagarna. Vill ni hjälpa mig tyda ett test????? Vad tror ni??

Hur ska positivt visas på det testet? Det är ju så många olika tester, vissa ska vara plus, andra bara ett streck, några ska ha två streck för positivt osv :)
  • luciabarn
    Ulrika34 skrev 2017-07-30 21:53:29 följande:

Har alltid haft regelbunden mens med 31 dagar, nu verkar det som mensen dykt upp på ägglossning +7, har blödig nu lite varje dag i 3 dagar, jätte konstigt, har även fått mensvärk nu! Får se om jag ligger kvar på bim 8/8 eller om jag flyttar fram till 30/8. SUCK!!!!!!!!!

Om du har en liten blödning på äl +7 så är det möjligt att det är en nidationsblödning. Dvs en blödning som uppstår när ett befruktat ägg fäster :)
  • luciabarn

Verkar som att min mens kom redan idag, dvs lite för tidigt :/ men det positiva är att jag blir kvar här i tråden då nytt datum för bim är sista augusti :P håller tummarna för att ni andra får plus närmsta tiden!!

• luciabarn

Trodde jag fick min mens lite för tidigt imorse.. men det var en väldigt liten rosaröd blödning sen inget mer på hela dagen. Brukar inte få såhär.. någon annan som haft så? Bim var/är på onsdag/torsdag.

Svar på tråden För oss med bim AUGUSTI 2017