Inlägg från: FirstTimeMom |Visa alla inlägg
  • FirstTimeMom

Kläder nyfödd

Det finns en mängd information om plagg man ska köpa inför förlossningen men det jag saknar är hur plaggen används under dygnet. Det finns byxor med och utan fot. Vissa ser ut som pyjamasbyxor medan andra är mer "vanliga". Sedan finns bodys med ärmar och ben som ser ut som pyjamas men det står att de inte ska avändas att sova i. När har man dem? Och de tvådelade set som ser ut som pyjamas när används de? Ni som har erfarenhet, hur klär ni era nyfödda under ett dygn? Jag förstår att det är skillnad på sommar och vinter men alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Kläder nyfödd
  • FirstTimeMom

Tack för värdefulla tips! Jag köpte en sparkdräkt från Livly som trodde barnet kunde sova i då tyget är tunnt och den ser ut som pyjamas men på den står att barnet inte ska sova i den.

• FirstTimeMom

Det är ingen luva på bodyn på Livly men er kanske är tyget som inte är lämpligt för natten. Begagnade kläder vägrar maken till första barnet iaf till en början. ???? _DuVetHon_ det lät som en hel del bodys. Det är också en annan sak jag funderade på, hur många behöver man ha inför förlossningen?

Svar på tråden Kläder nyfödd