• Noname00

Bodelning - bråk på gång

Bollhav skrev 2017-07-10 19:34:48 följande:

Han har inte bara tjänat mer utan hade också pengar med sig in i äktenskapet som till stor del gått till huset. Han har också mycket sparat till pensionen. Jag hade studieskulder med mig som han varit med att betala ( har 200000kr kvar i studieskuld). Jag har helt ärligt varit en ganska dålig affär.

Kanske ska vara glad för vad du haft, eller ska du gå in för att stenhårt ta allt du kan?

400 000 + valfria Möbler och husgeråd är en bra deal om han stått för allt, och dessutom betalat dina skulder, ta det tacka för dig och gå vidare i ditt liv.
  • Noname00
    Bollhav skrev 2017-07-25 22:11:55 följande:

Nu har vi kommit överens. Det blev en kompromiss. En dryg miljon till mig och resten till honom. Mindre än jag har rätt till men helt ok. Nästa steg blir att hitta en lägenhet.

Är väl ganska bra i förhållande till vad du har betalat?
  • Noname00
    CrazyTown skrev 2017-07-29 22:43:52 följande:

Låt en kunnig göra bodelningen så slipper någon ångra sig och bli bitter senare.

Dom är redan överens.
  • Noname00
    hissjocke skrev 2018-01-11 23:31:29 följande:

Hur som haver vad man vill och inte vill. Finns det inga dokument på äktenskapsförord eller testamente eller gåvobrev där det står att det är enskild egendom så är det 50/50 som gäller! Sen spelar det ingen roll vem som öst in mest pengar i livet man haft tillsammans.

Nej det är inte 50/50 som gäller.
    Likadant när man är sambo man måste inte dela allt enligt sambolagen.
    Det går att göra upp sins emellan precis som TS och hennes man gjort.
    Bara man är överens.
Svar på tråden Bodelning - bråk på gång