• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Annam85

Så Bim +4 ingen mens i sikte. Pms ala grande fortfarande...

Börjar misstänka att jag haft en senare äl och som därmed förlänger cykeln.

Hade magont och misstänkte äl runt 2-4 juli, fastän den borde varit några dagar innan dess...

Självklart tror jag vi missade själva äl den 3/7. Men kollade inte med stickor och var ju bara som vi "misstänkte". Stämde det är jag ju bara på äl+13 idag och kan dröja ytterligare 1-3 dagar innan Bim.....

Tog dock en sticka från rfsu senast igår och den var fortfarande negativ och helt blank så inga förhoppningar ändå, även om det nu verkar va några dagar kvar till Bim.

• Flisan41

[quote=77844637][quote-nick]Imra skrev 2017-07-16 10:06:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Nej jag ser tyvärr inget...

• 40 år och jobbar på nr 3

Är tillsammans med en ny man som är yngre än mig och utan barn. Jag har två barn sen tidigare och vi har bestämt oss för att skaffa ett gemensamt barn ????

Jag tog ut hormonspiralen 26/6 och tror att jag fick ägglossning ganska så omgående. Hade ömma bröstvårtor och lätt molande värk på vänster äggstock. Fick trådiga flytningar och en grym sexlust. Vi hade sex nästan hela tiden den veckan ( och fortsättningsvis också)

Två veckor efter fick jag en lite ljusrosa flytning vid ett toabesök men inget mer. Nu är det 3 veckor sen spiralen åkte ut och jag har haft en liten molande värk på vänster sida nästan hela tiden sen ägglossningen men ännu ingen mens.

Den känns otroligt att jag skulle bli gravid på en gång men herregud vilka starka känslor jag har av att få bli gravid. Det är som en drog!!!

Någon som är i samma/liknande sits?

• Belliiz

Samma urin men inköpt på två olika ställen. Hur kan det skilja så mycket? Har haft ÄL flytningar sen i torsdags och molande värk i magen igår så förhoppningsvis har jag haft ÄL eller är den på gång.
  • Ewamaria
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-15 13:08:18 följande:

Var bor du? Jag sökte upp en privat mottagning när jag inte fick hjälp hos min vanliga bm, men fick bara provera där och bytte läkare. Provera gjorde mig så ledsen, extremt humör, men under kort tid som tur är. Men nu fick jag letrozol som hjälper ägglossningen, hade äntligen ägglossning nu för drygt två veckor sedan, sen har inget hänt - varken mens eller plus. Men var hos läkaren efter jag åt pillren och hon kunde se att jag haft ägglossning i alla fall, hade massa inbillningssymptom fram tills jag testade negativt igår, då försvann allt och nu känner jag absolut ingenting ... inte ens mensvärk vilket ju vore mest logiskt

Privat läkare är mitt tips i alla fall, cevita heter det stället jag går till, de är bra på fertilitet , vi kommer få göra utredning där i höst om inget mirakel sker under semestern

Hoppas du kan få hjälp, man ska ju inte ha det så som du beskriver! Absolut inte!

Jag bor i Södermanland.

Tog det lång tid att få "komma igång" men tabletter och behandling? Gjordes ytterligare undersökningar osv eller kollade dem bara journalen?

Nej det är hemskt. och det hoppas jag med. Och alla vill ha plus, så är inte mer synd om en annan, men man önskar ju att alla läkare kunde lyssna ordentligt på en och faktiskt försöka hjälpa, om inte så ge förslag på vart man kan vända sig osv.

Håller tummarna för er! Ett litet sommarmirakel vore på sin plats! :)
  • Hormonkarusellen
    Ewamaria skrev 2017-07-17 17:01:15 följande:

Jag bor i Södermanland.

Tog det lång tid att få "komma igång" men tabletter och behandling? Gjordes ytterligare undersökningar osv eller kollade dem bara journalen?

Nej det är hemskt. och det hoppas jag med. Och alla vill ha plus, så är inte mer synd om en annan, men man önskar ju att alla läkare kunde lyssna ordentligt på en och faktiskt försöka hjälpa, om inte så ge förslag på vart man kan vända sig osv.

Håller tummarna för er! Ett litet sommarmirakel vore på sin plats! :)

Om du kan ta dig till Stockholm tycker jag absolut du ska det! Jättenöjd även när de kommer med tråkiga besked. Nu tex, får inte ta letrozol igen, läkaren har semester... så nu försvinner fem veckor till ingenting innan jag kan börja om på nytt som tidigast, så himla ledsen, men de är verkligen förstående när man ringer..

jag hade gått två år med provera, och fick aldrig något annat. Det gjorde att jag fick en framtvingad mens, men cykeln kom aldrig igång av sig själv. Så jag bytte läkare och hon förstod precis, jag vill inte ha mens jag vill ha ägglossning! Då hade vi försökt i tre månader, men utan ägglossning. Nu har vi just haft första försök med ägglossning, men det gick inte hela vägen tyvärr, nytt försök i september ... så ledsen över detta, hade velat ha semestern till att försöka
  • trueblood93

Lycka till alla som plussat och kämpa på ni andra inklusive mig. Jag blödde som ett tok igår och förrgår. Världens mensvärk.. Förstår att allt kom ut. Men man kan inte låta bli att tänka på min syster som fick samma ungefär i samma vecka - blödde som en gris och massa smärta. När hon sen några veckor senare skulle kolla om "allt hade kommit ut" hos en BM på VUL.. för att kunna försöka på nytt.. Ja då!- Så hann hon inte mer än snudda med den där staven "där nere" så bankade ett hjärta högt och tydligt i rummet. Hon var i vecka 14 och blödningen var bara en bluff. Barnet är fött nu och han <3 mår prima. Snacka om solkskenshistoria va

• hoppaspåbarn2018

Hej!

Vi planerar också att bli gravida, har gjort det länge nu men de verkar inte vilja ta sig.

Men nu är det väldigt annorlunda mot alla andra månader kring beräknad mens. Jag brukar alltid få ömma bröst en vecka innan ca och molande mensvärk. Min beräknade mens dag är nu på torsdag. Jag började få bruna flytningar i söndags och igår mer liknande mensblödning och då är det 4 dagar innan. Jag har haft regelbunden mens länge nu och alltid fått den på dagen. Har varit illamående några dagar och lakrits har hjälpt mig. Igår fick fruktansvärd mensvärk, nästan som värkar men de hjälpte med värktabletter sen.

Jag la undan tanken om graviditet eftersom jag fått mens men idag när jag vaknade hade jag en fruktansvärd yrsel. Trodde då att det var vätskebrist. Åt frukost, drack mycket vatten och tog en resorb. (Vätskeersättning) helt plötsligt så började jag må så illa och så kräktes jag upp allting.

Hur ska jag se på detta tror ni??

• Flisan41
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-17 18:52:24 följande:

Om du kan ta dig till Stockholm tycker jag absolut du ska det! Jättenöjd även när de kommer med tråkiga besked. Nu tex, får inte ta letrozol igen, läkaren har semester... så nu försvinner fem veckor till ingenting innan jag kan börja om på nytt som tidigast, så himla ledsen, men de är verkligen förstående när man ringer..

jag hade gått två år med provera, och fick aldrig något annat. Det gjorde att jag fick en framtvingad mens, men cykeln kom aldrig igång av sig själv. Så jag bytte läkare och hon förstod precis, jag vill inte ha mens jag vill ha ägglossning! Då hade vi försökt i tre månader, men utan ägglossning. Nu har vi just haft första försök med ägglossning, men det gick inte hela vägen tyvärr, nytt försök i september ... så ledsen över detta, hade velat ha semestern till att försöka

Jag har Letrozol hemma om du vill köpa?
  • Flisan41
    hoppaspåbarn2018 skrev 2017-07-18 11:14:02 följande:

Hej!

Vi planerar också att bli gravida, har gjort det länge nu men de verkar inte vilja ta sig.

Men nu är det väldigt annorlunda mot alla andra månader kring beräknad mens. Jag brukar alltid få ömma bröst en vecka innan ca och molande mensvärk. Min beräknade mens dag är nu på torsdag. Jag började få bruna flytningar i söndags och igår mer liknande mensblödning och då är det 4 dagar innan. Jag har haft regelbunden mens länge nu och alltid fått den på dagen. Har varit illamående några dagar och lakrits har hjälpt mig. Igår fick fruktansvärd mensvärk, nästan som värkar men de hjälpte med värktabletter sen.

Jag la undan tanken om graviditet eftersom jag fått mens men idag när jag vaknade hade jag en fruktansvärd yrsel. Trodde då att det var vätskebrist. Åt frukost, drack mycket vatten och tog en resorb. (Vätskeersättning) helt plötsligt så började jag må så illa och så kräktes jag upp allting.

Hur ska jag se på detta tror ni??

Jag tycker du ska göra ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan. Lycka till!
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017