• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • Typtessan

Hej! Jag hänger på denna trevliga tråd :) BIM 20/7, är fjärde försöket första barnet nu. Redan orolig över att vi inte ska kunna få barn.. men gissar på att jag inte är ensam över denna oro? Jag har en väldigt jämn cykel och vi har tajmat ägglossning perfekt, därav extra nojig när det känns som att alla runt omkring knappt försöker och ändå får till det på första försöket!

• Jooosen
    Typtessan skrev 2017-07-12 18:03:28 följande:

Hej! Jag hänger på denna trevliga tråd :) BIM 20/7, är fjärde försöket första barnet nu. Redan orolig över att vi inte ska kunna få barn.. men gissar på att jag inte är ensam över denna oro? Jag har en väldigt jämn cykel och vi har tajmat ägglossning perfekt, därav extra nojig när det känns som att alla runt omkring knappt försöker och ändå får till det på första försöket!

Åh spännande! Vi är några som hänger i en tråd typ "fjärde försöket första barnet" häng med där med om du vill! Samma här, har oxå väldigt jämn cykel så tänker att något är fel (knäpp man ör egentligen) Ska till gyn imorn o kolla läget pga kort mens och konstig värk få. Lycka till!
  • Väntanstider2017

Hade beräknad ÄL enligt womanlog 4/7. Hade samlag 1/7, 4/7 och 5/7.

Endast väldigt små tecken.

Har BIM 18/7 så får gott vänta vidare.

Stort lycka till, till er alla!!

• JohannaMolander

Hej!

Hade ägglossning runt 26/6 och borde ha fått min mens igår! Har inte vågat köpa grav.test pga vågar inte tro att det är något ???? Varför går man bara och väntar på att mensen ska komma som vanligt? Minsta lilla molvärk så tror jag att det är kört, sen kommer ingen mens ändå... SKULLE jag vara gravid så är det stor skillnad från förra gången när det kommer till symptom - därav också en anledning till att jag inte vågar tro. Någon som har haft erfarenhet av "olika sorters" graviditeter? Vågar jag hoppas att jag är gravid?! GAH! Galen blir man ????????

• majita
    Väntanstider2017 skrev 2017-07-12 21:07:51 följande:

Hade beräknad ÄL enligt womanlog 4/7. Hade samlag 1/7, 4/7 och 5/7.

Endast väldigt små tecken.

Har BIM 18/7 så får gott vänta vidare.

Stort lycka till, till er alla!!

Hej! Jag hade ÄL 8/7 och BIM 22/7 så väntar också spänt! Vad känner du för små tecken? Jag inbillar mig massa men har varit skengravid så många gånger att jag inte vågar känna efter knappt :)
  • MagdaB

Okej, så detta är första försöket för mig och min sambo, jag är på BIM -2 eller -3 idag, lite osäker exakt hur lång lutefas jag har :) har testar tidigare i veckan ( vet att det är extremt tidigt, men det går ju inte motstå..)

Sen testar jag nu på morgon och kan just ana ett svagt sträck.. Är det bara min önskehjärna eller finns det faktiskt en chans att det fungerade på första försöket?

Ser någon annan det ytterst svaga sträcket?

• 2017 bebis

Lite uppdatering är på BMI +3 ingen mens ! Mina flytningar bruna är borta!! Hoppaspå på + ska köpa grav test är utomlands !!

• sedärja

Brukar få mens mellan 11-13 så är på BIM idag alternativt +1 eller +2. Har haft mensvärk sedan i lördags men vågar inte testa än. Med sonen fick jag väldigt ömma bröst innan BIM men det är inget jag känner av nu så jag tänker såklart att det inte är något. Jobbig väntan!

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017