Bli gravid vintern 2017/2018
Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade!
Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade!
Hej alla! Hoppas att jag får vara med i denna tråden också, trots att min situation är lite annorlunda! Jag är nämligen singel men har vid 37 års ålder bästämt mig för att jag inte har tid att vänta på den rätte längre! Han kommer när han kommer, bebis vill jag ha nu (och ensam är jag ju inte, har en stor familj och många vänner)!
Jag kommer försöka bli gravid genom heminsemination med start vid nästa ägglossning som är om ca två tre veckor, väntar på mensen nu. Mensen har varit lite oregelbunden sedan jag tog ut hormonspiralen i oktober.
Vi har en spännande höst och vinter framför oss!
FÖrsökt bli gravid sedan maj 2015. Tagit dussintals med graviditetstest. HAr alltid letat efter det där spökstrecket men aldrig hittat det. Inbillar jag mig eller ser ni något här!?
Idag är BIM-1 så ska ta CB digital imorgon
Kunde inte hålla mig!!! Tog ett nytt nu innan lunch och det är defintivt positivt!!!!!!! Ska ta digital imorgon, kan knappt andas!!!!
Tittade vad som hände nu på morgonen!!!
Jag är i chock, inte trodde jag att det skulle gå på första försöket. Det är helt fantastiskt! Vill verkligen inte åka & jobba nu...
Varmt välkomna alla nya :) Självklart får ni vara med här :)
Hur går det för alla här och hur mår ni som är gravida?
Här är allt bra. Dock varit lite fullt upp senaste tiden på gott och ont vilket gjort att känslorna varit upp och ner men nu känns allt bra :)
Om ca 1,5 vecka så åker min spiral ut och då är de bara ca 3 månader kvar tills vi skall börja beroende på när sitta mensen infallet. Spännande värre :)
Hoppas att allt är bra med er alla här inne :)
Ursäkta nu blev de fel bild. Skulle vara den här utan blixt.
Ohh My gaaad ????
Dom små fiskarna har alltså överlevt i 5 dygn i min mage
De är ett testa tidigt från clearblue tog ca 3 sekunder innan resultatet dök upp.
Ska ta ett med veckoindikator sen
Hej allihopa!! Hur går det för er alla och hur mår ni? :)
Nu är min spiral utplockad!! :D Känns så fantastiskt, härligt och underbart!! Men också väldigt läskigt och skrämmande men spännande också!! :)
Det var så skönt och roligt att få träffa min barnmorska igen som jag haft med de andra 2 barnen. Få prata lite om tankar och känslor. Så skönt med hennes stöd och förståelse mm. Så de var både roligt och otroligt skönt och en lättnad. Så nu är de snart bara 2 månader kvar tills vi skall börja. Då de blir i början av november :)
Vill önska er alla en riktigt trevlig helg :)
Är lite fundersam här. Tog ju ut min spiral i fredags och hade då lite ont i magen och blödde lite men gick över så ingenting på lördag. Men idag har jag (ursäkta informationen) haft lite typ blodblandade flyttningar eller ja någon flyttning med lite blodstrimma i. Funderar på om de är pga att jag tagit spiralen eller om de är för jag snart skall ha min ägglossning. Frågan är ju om kroppen rubbats något. För enligt en app jag använder så säger den att jag skall ha äl på onsdag och enligt mina egna räkningar skall jag ha på torsdag. Men frågan är ju om de stämmer. Har bara typ 1-2 gånger innan i hela mitt liv haft som en liten blödning vid min ägglossning så. Någon som har någon tanke eller erfarenhet kring detta? Vad tror ni? Lite orolig att kroppen kommer vara helt i obalans nu efter uttaget av spiralen. Vet inte varför men bara en känsla,som är skit jobbig!! :( Blivit så känslig med. Känner ledsen men vet inte alls varför men kan lika snabbt nästan bli sur,irriterad och grinig. Suck...
Hej på er :) Snart ny månad. Hur många är det som skall börja och försöka nu i september? Och hur går det för alla er andra? :)
Hej
Väntar på bim e till helgen kunde inte hålla mig i går å testade men d visade inget har dock mått illa till å från å har nästan som mensverk kan dock bero på stress och mindre nyttig mat det senaste men att brästen ömmar och är way mkt känsligare än vanligt (brukar ha noll kännsel där nästan) e inte normalt och svårt att bort föklara m stress men jag får se till helgen helt enkelt
Hoppas d går bra för er andra både ni som plussat redan och ni som oxå håller på
hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)
Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden.
Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?
Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?