Inlägg från: Horisonten |Visa alla inlägg
  • Horisonten

Bli gravid vintern 2017/2018

Sali2015 skrev 2017-07-19 11:40:29 följande:
    Tack!! :)

Ja det är jobbigt, men får bara acceptera läget. Jag har haft hopp hela tiden och någonstans innerst inne vetat att mitt mirakel kommer. Bara att han har spermier är mirakel i sig så nu ska jag försöka slappna av och tro att mitt öde bär med sig en bebis snart.

Jag är 24 (fyller 25) och min sambo är 23. Vi är unga och får ofta höra att vi inte ska ha bråttom osv. Dock inte lätt när det är allt man vill, särskilt som vi försökt två år också.
    Vilken härlig och positiv inställning du har :) låter väldigt klokt :)

Ne det är verkligen inte lätt. Ens känslor och den där längtan är inte alltid så lätt och hantera. Är den där så är den. Spelar ingen roll vad folk säger. Ne de förstår jag. Jag hoppas verkligen att det är eran tur nu :)
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-19 12:30:10 följande:
    Jaha okej. Då förstår jag att du kanske måste säga till tidigt ja. Härligt att höra att kvinnor inte blir skrämda att ha fler barn när de mått så dåligt under sina graviditeter :) Underbart exempel på hur starka kvinnor är och hur mycket våra kroppar klarar av. Och det bevisar ju verkligen att bebisen som kommer ut i slutändan är sååå värt all smärta och lidande!

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad spiralen hette :P Hehe Ja, våg är onödigt. Jag har en hemma och kan inte låta bli o ställa mig på den varje morgon xD Inte bra! Haha!
    Var väldig tveksam till en 3 men längtan var större och när jag såg mina barn leka tillsammans och liksom ville ge dem ett syskon till. Kommer nog bli tufft men så värt det sen. Barnen är det bästa som hänt mig!! <3

Haha Ne de är ju det. Vi har precis köpt en ny våg. Så att de gick la sådär bra. Haha :p

Åh idag längtar jag så efter att få börja försöka!!
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-19 12:39:15 följande:

Btw Horisonten :)

Jag äter folsyra och B-12 kombinerat i tablettform :) Började äta så fort spiralen var ute :)

Åh finns de kombinerat? Låter ju perfekt. Skall till Apoteket idag och tänkte köpa och börja äta redan nu. Skadar ju inte :)
  • Horisonten
    Elin1991 skrev 2017-07-19 16:59:46 följande:
    Ja jag är väldigt spänd på denna härliga resa :)

Okej, va kul med en av varje :) hoppas du får plus sen när ni kör igång :)

Nej verkligen inte. Så mycket nytt som man inte hade en aning om.. Borde nog ta mig till Apoteket & köpa folsyra snarast :)
    Det förstår jag :) Ja de är roligt och mysigt :) Tack hoppas jag med. Är lite nervös och orolig för att de skall ta tid för jag är äldre och så. Vet inte varför bara en känsla. Man är ju så otålig när man sätter igång.
    Ja men så är det verkligen. Men vi finns här inne som råd och stöd mm :)
    Jag var och köpte idag på Apoteket. Eller senare min man köpte folsyra till mig idag. Så första dagen med de idag :) Knas men känns inte helt verklig än då jag fortfarande har spiralen. Men en månad kvar lite drygt så är den borta. Första delmålet :)
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-20 10:45:11 följande:
    Så bra :D Hittade han den kombinerade? En månad går fort ;) Sen ska kroppen hitta tillbaka till sitt rätta, sen Vips är det november :D Wiiee!
    Ne han köpte bara folsyra för den han kände igen. Haha :p

Jo så sant. Det är ju därför som jag tar ut den så pass tidigt så kroppen får tiden. Ja jag hoppas det. Blir väl skillnad nu efter semestern och allt när man kommer tillbaka in i rutinerna igen :)

Jag kan dock bara inte släppa detta med vad jobbet skall säga och tycka. Skit jobbigt!! :'( Kanske borde vänta och jobba ett tag till innan...Så inte jobbet blir jättearga eller besvikna...Fan dessa jobbiga tankar och känslor...:'(
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-20 11:14:21 följande:
    Jaha okej :) Det är ju det viktigaste!

Ja kroppen mår alltid bra av rutin och regelbundenhet :)

Förstår att du är nervös över det men du måste vara egoistisk här. Tänk på dig själv och din familj i första hand. Ett jobb är ett jobb. Skit samma om man gör dom besvikna. Det är inte hela världen. De är ju bara kollegor. Värre att svika sin familj och de man älskar. Jag tycker inte du ska skjuta upp på det och anpassa dig efter jobbet. Så ska man inte behöva känna. Blir de arga är de inte bra chefer. Man ska aldrig behöva ha dåligt samvete för att man vill ha barn. Försök att sätta dina behov överst <3
    Ja absolut :) ja men så är det ju. Nyfiken på hur den kommer vara hormonfri.

Så sant så sant. Jag vet ju det och tänker så för de mesta. Men sen kommer de där dagarna och stunderna då jag blir nervös och osäker mm. Tack snälla för fina orden ocj stödet <3 Pratat mycket med mannen idag om detta och min oro. Han förstår mig och stöttar. Sen förstår han att de är jobbigt men han kan tyvärr inte ta de samtalet och ev "smällen" om jobbet säger något. Men han kommer finnas där för mig och han tycker inte vi skall styras eller anpassa oss för jobbet. Så vi kommer köra som tänkt och göra det vi vill. Det får bli som de bli och gå som det går. Kommer ångrar mig så fruktansvärt sen annars och vara arg och ledsen på mig själv. Så planen är kvar. :) Spiralen ut i slutet på augusti och försöken börjar i november <3 :)
  • Horisonten
    Kiim0 skrev 2017-07-20 11:52:36 följande:

Halloj,

Hoppar också in här om det är ok?
    Vi försöker och försöker men pluset kommer aldrig. Jag och min sambo har försökt i ett år och 4 månader. Har gått vidare till RMC i Malmö för utredning och där hitta dem inget fel på mig och inget fel på min sambo. Så sjukt jobbigt att inte veta varför det inte funkar.  

Hej :) Självklart är det okej att du hoppar in här. Välkommen :)

Åh förstår att de är sjukt jobbig och frustrerande och inte veta varför. Måste vara mycket tankar och känslor och allt. Men kommer de på RMC hjälpa er nu ändå eller släpper de er och låter er fortsätta försöka själva bara för de inte hittade något fel?
    Förlåt om du tar illa upp. Inte meningen. Formulerade mig kanske dumt. Men kommer inte på bättre ord val. Har så dålig koll på allt kring ivf och så men skulle vilja lära mig mer och förstå. Du behöver absolut inte svara om de är jobbigt. Ber om ursäkt i så fall.

Skickar en stor kram och hoppas verkligen att ert plus kommer snart!! <3
  • Horisonten
    DrömlivetiHD skrev 2017-07-22 15:15:27 följande:

Äntligen! :D Kände att jag hade lite värk i magen i morse. Trodde det var mens på g eftersom jag är på cd 23 typ. Testade mig nu vid 3 tiden för jag inte hann i morse. Äntligen visade det positivt! Det tråkiga är att vi har hela huset fullt med folk (familj) så vi har inte haft sex en enda gång denna veckan :( Kommer bli ensamma imorgon men känns lite tråkigt att bara hinna mysa en enda gång när jag äntligen har ÄL :/ Förra veckan hade vi sex typ 7 ggr bara för jag trodde jag skulle få ägglossning! Så typiskt! Fel vecka att ha huset fullt med folk :/ 

Skönt att äl äntligen kommit för dig :) Men det kan ju räcka med en enda gång för att lyckas :)

Här verkat mensen komma tidigare denna månaden. Den är ju lite si och sådär och svår planerad nu med spiralen. Men misstänkte att de ev skulle komma tidigare. Då jag tyckte jag hade äl tidigare än dag 14 i cykeln. Och jag skall egentligen ha mens förens på onsdag. Men gör ingenting om den kommer tidigare och den sen håller samma mönster. Hihi :) Bara denna mensvärk som är jobbig. Men tror mensen kommer senare idag eller imorgon. Men får se. Bara jag inte skall ha världens mensvärk och arr mensen sen hoppar som den gjort ibland. Men återstår och se. Inget mer man kan göra :)

Hur går det för alla er andra och hur mår ni? :)
  • Horisonten

Hej och välkomna alla nya! Roligt att ni vill vara med här också :)
    Här har det varit ett par väldigt tuffa och kämpiga dagar. Varit mycket känslor och tankar. Min man har börjat och jobba igen efter semester tider och så och mina barn har varit mer högt än lågt och tagit alla energi ur mig och inte velat lyssnat. Sen inte bättre av att jag sovit dåligt på det,så varit mycket. Känt känslan av att inte räcka till och skall jag då skaffa en till på detta "kaoset" och hur skall jag klara det och hur skall jag räcka till och hur skall det gå om jag mår som jag mått innan när jag varit gravid och så. Blivit osäker och denna gnagande tanke med jobbet så kändes de bara som allt blev för mycket för mig. Min man sa till mig och lufsa ner mig och sa detta vill du ju och barnen växer till sig och är äldre kommer ha förskolan och springa av sig och skit i jobbet de får säga vad de vill. Allt löser sig men känns jobbigt ändå och jag oroar mig mycket.

Sen så hjälper det ju inte heller att jag haft smått mensvärk och som mensen varit på vägen men inte tusan kommer den ändå på riktigt vilket är sjukt frustrerande,för varför skall jag ha ont då. Egentligen spelar de ingen roll just nu och vet att de kan vara så här när man har hormonspiral men det är ändå så sjukt frustrerande att de är nästan här och jag skall ha ont och vara svullen men att den inte kommer :( Blir liksom extra på allting och jag blir känslig. Oroar mig för att de skall ställa till de när vi skall försöka att mensen inte skall komma igång ordentligt när spiralen är borta men antar att de bara är och vänta och se. Om ca en månad igen skall jag ha mens igen och då skall även spiralen ut så får vi se.

Hoppas alla dessa känslor och tankar som spökar och framförallt all oro lugnar sig lite och att jag kan försöka och slappna av och njuta men just nu känns allting bara jobbigt och tungt och osäkert. Men längtan är ju så stor och jag vet vad jag vill och känner. Bara allt runtomkring mig så stör och plockar på min uppmärksamhet och energi. 

Förlåt för negativt inlägg,var bara tvungen och skriva av mig och ha någon och pratat med om detta. Min man börjar tröttna liksom redan på att höra bit ältande hihi :p

Hoppas att alla ni andra mår och har det lite bättre än jag har det just.
    Kram på er

• Horisonten

Hej allihopa :)

hur går det för er?

Varit lite bort härifrån ett par dagar då det varit lite mycket här. Men nu börjar sakta saker och kännas lite bättre men ja det går fortfarande lite upp och lite ner :) Men det går. Varit väldigt känslig de senaste dagarna och känt mig trött,orkeslös och tyd förvirrad men hoppas allt skall lugna ner sig snart och att man kommer i balans igen. :)

Men jag har iallafall kommit fram till efter en del funderingar och även efter samtal med några nära och kära att jag kommer strunta i vad jobbet säger om ny graviditet. För liksom vad skall de göra och säga? Sparka mig får de ju inte göra och skälla ut mig ja men gör det då. Mitt val, mitt liv. Liksom vad skall de väl göra när jag är gravid det är ju som det är. Jag vet att gör jag inte detta kommer jag ångra mig. Det enda jag känner nu är jag redo för en till? Är mina barn redo för ett till syskon, tänker mest på minstingen som är snart 1,5 år. Och detta blir isåfall sista graviditeten och sista barnet,känns ibland som jag vill skjuta på det så inte allt bara är " över" sen eller hur man skall förklara. Förstår ni hur jag menar? Haha usch så flumigt och konstigt detta låter men jag hoppas ändå att ni förstår hur jag känner och menar. Längtar ju till november och att sommaren skall vara slut för att vi skall börja försöka men samtidigt känns det knas och läskigt. Just för att vart har tiden tagit vägen?! Snart dags och skola in min son på förskolan och allt känns så galet att de är så snart, det längtar jag ju inte till men ja. Snacka om dubbla känslor inför att tiden skall gå snabbare och så.

Men nu är det snart bara 3 veckor kvar tills jag har tid på MVC för och ta ut min spiral :) Läskigt men spännande och roligt också :) Första steget i "verkstaden" ju och skall bli så roligt och få träffa min bm igen :)

Hur ser det ut? Någon som börjar försöka nu i augusti eller som har bim i augusti? Vi börjar ju som sagt närma oss lite smått nu :)

Hoppas ni alla mår bra och har en bra kväll :)

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018