Inlägg från: DrömlivetiHD |Visa alla inlägg
  • DrömlivetiHD

Bli gravid vintern 2017/2018

Birritus skrev 2017-08-02 22:07:19 följande:

Hej

Ger mig in här har varit i skuggorna innan och bara läst, men nu känner jag att det är dax att visa mig lite.

Sambon och jag bestämde oss för bäbis i helgen mitt första och hans tredje, han har två pojkar på 10 å 8 år redan. Ringde bm i måndags och fick en återbuds tid samma dag för utplock av spiralen, så nu väntar en spännande tid på många sätt. jag är 32 å sambon 33 så hoppas snart på plus, får se om kroppen väljer att ha kvar samma blödningscykel som innan då har jag koll på det redan. Dock låter vi det ta den tid det tar ingen stress eller press alls.

Har funderat på det här med äl test är det värt pengarna? finns det tips på bra och billiga? kollade på apoteket i dag och de kostade en slant 

Hej! Kul att du vågat dig ut ur skuggan :)

ÄL test är bra att använda om man inte har riktig koll på sin cykel pga p-piller eller spiral eller helt enkelt oregelbunden mens. Jag beställde ÄL-stickor från www.billigatester.se, utan frakt. Jag köpte 14 stickor för 135 kr. Det blir 9,64 kr st. Ju fler man beställer desto billigare blir dem.

Jag var tvungen att testa typ 12 dagar i rad innan jag hittade min ÄL-dag. Jag trodde den skulle komma en vecka innan den kom nämligen. Så jag tyckte ändå det var värt pengarna :) Jag hade aldrig kunnat lista ut vilken dag det var annars.

Vet att många använder sig av Natural Cycles också men det är inte jag så insatt i.

Du kanske kan låta det gå en månad för att se om din cykel håller sig på banan innan du köper några tester? :)
  • DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 08:21:15 följande:

Tack, ja det är lite spännande d här än är det bara jag och sambon som vet om något så det är skönt att kunna vända mig till er med frågor speciellt nu i början e helt lost på området, hade vi pratat häst avel hade jag haft svar på det mesta 

ja jag tror nog jag skall göra det tog ut spiralen precis i mens tider och det slog inte fel nu har den dragit igång, jag som vant mig att va utan , blir nog att jag beställer hem det iafall så har man lite mera koll mer än antaganden =) 

Ja, samma här. Bara jag och sambon som vet om. Spännande att ha det lite hemligt :) Vi har börjat med en "diet" också där man inte får äta socker. Så där har jag en förklaring till mina vänner och familj varför jag slutat med alkoholen :) Ja, det är skönt att få prata med tjejer i samma situation här på FL :) Det låter bra!
  • DrömlivetiHD
    AishaK skrev 2017-08-03 01:06:51 följande:

När har du bim?

Jag vet inte exakt eftersom jag knappt haft någon mens med spiralen. Enligt min förra "mens borde bim vart nu i månadsskiftet. Men enligt min sena ÄL den 23/7 borde kanske BIM vara runt den 6:e, på söndag. Vaknade i morse och ingen mens och ingen mer mensvärk i natt i alla fall :) Så hoppet finns fortfarande! Hur går det för dig? Känner du något?
  • DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 11:36:50 följande:

Eller hur, jag hoppas jag kommer kunna hålla det hemligt för min föräldrar en stund till råkade skicka äl tester till deras adress (hade missat å ändra på det stället  ) tänkte att de kan vara bra å få sten koll haha

Dricker normalt inte så mycket alls utan är den som kör så de e bara fortsätta köra på den linjen  och börja tänka på vad man äter lite mer lever mkt på språng just nu så blir mkt i farten mat och ngt snabbt när man kommer hem för man e så hungrig

Man sitter mkt nu när man fortfarande har semester och är ensam hemma hästarna fortfarande på bete och kollar runt på diverse grejer inför bäbis även om det är bra tidigt så kan man inte låta bli  haha

Ojdå! Haha! Undra om det står på paketet vad det är för nått! Jag ska också försöka hålla allt hemligt så länge det går :p

Ja, jag har också försökt äta nyttigare och lagt av med alkoholen helt :) Käkar du folsyra också? :)

Ja! Såå kul o titta på bebissaker! Beställde en jättesöt body med egen design från SpreadShirt igår <3
  • DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 17:07:18 följande:

Jag hoppas d bara står att det är från apoteket så e de nog lungt, det är spårbart så har jag tur hinner jag till brevlådan först om jag kan se när det kommer dit

JA BM sa att jag skulle äta folsyra, tog multivitaminer tänkte att de e inte dumt å fylla på alla förråden oavsätt med allt tror man behöver det i vardagen ändå, i dag är tyvärr markerna urarmade på mycket av mineralerna och vitaminerna märker jag när jag räknar foderstat till hästarna (  ja dem e d pet noga med men en själv nää inte så noga haha) 

ÅÅ där ska jag in och kolla har inte vågat så långt änn att beställa ngt men har hittat en sån söt kanin body på Elda design på FB sån tror jag d kommer bli iafall <3 man kan bestämma tyg å sånt själv

Smart!

Okej :) Jag äter bara folsyra :)

Ska kolla Elda design då också :) Kul med tips!
  • DrömlivetiHD

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

• DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-08-03 20:46:01 följande:

Det är ju positivt!!! :D Stort Grattis!! :D Jag ser absolut 2 st röda streck utan problem alls :)

Tack så mycket!! Är så sjukt glad! Kan inte fatta att det tog sig på första försöket! Tog ut spiralen för mindre än en månad sen! Wiiiee!!
  • DrömlivetiHD
    AishaK skrev 2017-08-03 21:23:22 följande:

Jag har lite mensvärk och brösten ömmar fortfarande. Enligt Natural cycles ska jag få mens imorgon men man vet aldrig.. hoppas inte. Såg i den andra tråden att du plussat! Stort grattis och all lycka!!!

Åh spännande! Håller tummarna för ditt plus :D Tack så mycket :)
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-08-03 21:29:18 följande:

Det förstår jag. Det är helt underbart :) Första pluset i tråden :) blev så glad själv när jag såg ditt plus. Glädjen smittar så. :) Fantastiskt. :)

Åh så nyligen du tog ut den? Hoppas min kropp kan hamna i samma balans lika fort sen :)

Åh så glad jag blir av att läsa ditt inlägg :D Kul att glädjen sprider sig så! Vilken ära att vara först i tråden <3

Ja, jag tog ut spiralen den 5/7 och plussade idag 3/8 :) Ja jag håller tummarna för att det blir samma för er som sätter igång i vinter <3
  • DrömlivetiHD
    Birritus skrev 2017-08-03 23:00:21 följande:

Grattis???????? så kul verkligen

Jag vill att mensen e slut nu så vi kan börja försöka på riktigt

Till er andra i tråden så hållet jag tummarna att d går lika snabbt för er oxå, ska bli himmla roligt å följas åt i detta äventyr ????

Tack så jättemycket! Tiden går fort! ÄL kommer innan du vet ordet av det! ;) Bara massa nice sex att se fram emot nu ;) Lycka till!
  • DrömlivetiHD

Känns så skönt att få se det digitala testet också i och med att strecket var lite svagt igår <3 Fick blommor av mannen idag också <3

• DrömlivetiHD
    Emmea skrev 2017-08-04 18:25:25 följande:

Hjälp mig tog ett äl test för några dagar sen som va negativt med ett svagt streck och tog ett till idag som ser ut som bilden nedan de är mycket starkare men inte lika starkt som testlinjen vad tror ni har jag äl idag eller ska jag testa igen imorgon och se om de blir starkare ??

Testa en gång till innan du går och lägger dig ikväll typ :) Annars kan ni ju bara ligga på ändå :) Ägget släpper ju 24 timmar efter man får plus på testet :)
  • DrömlivetiHD
    trueblood93 skrev 2017-08-05 08:39:40 följande:

Hej allihopa!!! <3 Gjorde mitt första ÄL test idag någonsin.. Enligt appen så skulle jag ha de igår. Vågar inte prova för mycket för är rädd de inte skulle komma någonting på stickan... Mycket möjligt för herregud hur hungrig jah var på min kaarl. De vara rann! Haha ursäkta för mycket info men ni tål nog det : ) i morse testade jag med detta test och direkt kom de fram ett sträck! Kan de se ut såhär dagen efter ÄL eller kan den fortfarande vara påväg? Ska "öva" på idag hur som helst med gubben min tänkte jag ifall att! Hoppas man ska få plussa ett tydligt jäkla plus snart.. <3

Det är inte ett plus förrän båda strecken är exakt lika starka :) Jag hade sånt svagt streck i 12 dagar i rad innan mitt positiva test äntligen kom :) Så testa du på ;) Och ligg på också för den delen ;) Det skadar aldrig ;)
  • DrömlivetiHD
    Sali2015 skrev 2017-08-08 12:01:08 följande:

Kunde inte hålla mig!!! Tog ett nytt nu innan lunch och det är defintivt positivt!!!!!!! Ska ta digital imorgon, kan knappt andas!!!!

Stort grattis!! Gud så kul!! :D
  • DrömlivetiHD
    Elin1991 skrev 2017-08-09 09:41:29 följande:

Tittade vad som hände nu på morgonen!!!

Jag är i chock, inte trodde jag att det skulle gå på första försöket. Det är helt fantastiskt! Vill verkligen inte åka & jobba nu...

Åh Stort Grattis till er! Sååå kul! :D
  • DrömlivetiHD
    Elin1991 skrev 2017-08-09 10:42:55 följande:

Tack så jätte mycket :) & detsamma till dig/er! Är ju helt fantastiskt! Plussade du också på första försöket? :)

Ja, det gjorde vi! Såå oväntat! Helt fantastiskt verkligen! Vilken lycka det är att plussa :D

När blir bf då?
  • DrömlivetiHD
    Sali2015 skrev 2017-08-09 10:48:10 följande:

HÄR kommer det digitala också :D kan knappt fatta det!!

Grattis till er andra som också lyckats ???????? kan knappt fokusera på jobbet!! Nu längtar jag bara efter att få höra min bebis hjärtslag!!!

Åh så kul att se! Jag bli tårögd av alla plus som trillar in här! Hormonerna kanske gör en lite extra blödig! Haha! Förstår att det blir svårt att fokusera på jobb! Hur långt är du gången och när blir bf? :)
  • DrömlivetiHD
    Elin1991 skrev 2017-08-09 11:58:49 följande:

Det är så häftigt, har svårt att ta in det :) ska berätta för sambon ikv efter jobbet! Så mysigt!

Bf är 16 april, för dig då? :)

Åh kul! :D Ska du överraska honom på nått sätt?

Okej :) 6 april :)
  • DrömlivetiHD
    Horisonten skrev 2017-08-15 11:57:27 följande:

Varmt välkomna alla nya :) Självklart får ni vara med här :)

Hur går det för alla här och hur mår ni som är gravida?

Här är allt bra. Dock varit lite fullt upp senaste tiden på gott och ont vilket gjort att känslorna varit upp och ner men nu känns allt bra :)

Om ca 1,5 vecka så åker min spiral ut och då är de bara ca 3 månader kvar tills vi skall börja beroende på när sitta mensen infallet. Spännande värre :)

Hoppas att allt är bra med er alla här inne :)

Åh är det redan om 1,5 vecka :) Så roligt! Då har du lite att experimentera med snart och skriva ned ÄL och mens när allt kommer igång! Spännande!

Här går det bra! Kissar varje timme, mår illa av starka lukter, har växtvärk i livmodern hela dagarna och magen är svullen och gasig xD

Men alla symtom är välkomna när man vet vilket litet mirakel som orsakar dem <3
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018