Inlägg från: Birritus |Visa alla inlägg
  • Birritus

Bli gravid vintern 2017/2018

Hej

Ger mig in här har varit i skuggorna innan och bara läst, men nu känner jag att det är dax att visa mig lite.
    Sambon och jag bestämde oss för bäbis i helgen mitt första och hans tredje, han har två pojkar på 10 å 8 år redan. Ringde bm i måndags och fick en återbuds tid samma dag för utplock av spiralen, så nu väntar en spännande tid på många sätt. jag är 32 å sambon 33 så hoppas snart på plus, får se om kroppen väljer att ha kvar samma blödningscykel som innan då har jag koll på det redan. Dock låter vi det ta den tid det tar ingen stress eller press alls.

Har funderat på det här med äl test är det värt pengarna? finns det tips på bra och billiga? kollade på apoteket i dag och de kostade en slant 

• Birritus
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-02 22:53:35 följande:
    Hej! Kul att du vågat dig ut ur skuggan :)

ÄL test är bra att använda om man inte har riktig koll på sin cykel pga p-piller eller spiral eller helt enkelt oregelbunden mens. Jag beställde ÄL-stickor från www.billigatester.se, utan frakt. Jag köpte 14 stickor för 135 kr. Det blir 9,64 kr st. Ju fler man beställer desto billigare blir dem.

Jag var tvungen att testa typ 12 dagar i rad innan jag hittade min ÄL-dag. Jag trodde den skulle komma en vecka innan den kom nämligen. Så jag tyckte ändå det var värt pengarna :) Jag hade aldrig kunnat lista ut vilken dag det var annars.

Vet att många använder sig av Natural Cycles också men det är inte jag så insatt i.

Du kanske kan låta det gå en månad för att se om din cykel håller sig på banan innan du köper några tester? :)

Tack, ja det är lite spännande d här än är det bara jag och sambon som vet om något så det är skönt att kunna vända mig till er med frågor speciellt nu i början e helt lost på området, hade vi pratat häst avel hade jag haft svar på det mesta Drömmer

ja jag tror nog jag skall göra det tog ut spiralen precis i mens tider och det slog inte fel nu har den dragit igång, jag som vant mig att va utan Rynkar på näsan, blir nog att jag beställer hem det iafall så har man lite mera koll mer än antaganden =) 

• Birritus
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 10:26:14 följande:
    Ja, samma här. Bara jag och sambon som vet om. Spännande att ha det lite hemligt :) Vi har börjat med en "diet" också där man inte får äta socker. Så där har jag en förklaring till mina vänner och familj varför jag slutat med alkoholen :) Ja, det är skönt att få prata med tjejer i samma situation här på FL :) Det låter bra!

Eller hur, jag hoppas jag kommer kunna hålla det hemligt för min föräldrar en stund till råkade skicka äl tester till deras adress (hade missat å ändra på det stället Skrikandes ) tänkte att de kan vara bra å få sten koll haha

Dricker normalt inte så mycket alls utan är den som kör så de e bara fortsätta köra på den linjen Flört och börja tänka på vad man äter lite mer lever mkt på språng just nu så blir mkt i farten mat och ngt snabbt när man kommer hem för man e så hungrig

Man sitter mkt nu när man fortfarande har semester och är ensam hemma hästarna fortfarande på bete och kollar runt på diverse grejer inför bäbis även om det är bra tidigt så kan man inte låta bli Skrikandes haha

• Birritus
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 12:51:13 följande:
    Ojdå! Haha! Undra om det står på paketet vad det är för nått! Jag ska också försöka hålla allt hemligt så länge det går :p

Ja, jag har också försökt äta nyttigare och lagt av med alkoholen helt :) Käkar du folsyra också? :)

Ja! Såå kul o titta på bebissaker! Beställde en jättesöt body med egen design från SpreadShirt igår <3

Jag hoppas d bara står att det är från apoteket så e de nog lungt, det är spårbart så har jag tur hinner jag till brevlådan först om jag kan se när det kommer dit

JA BM sa att jag skulle äta folsyra, tog multivitaminer tänkte att de e inte dumt å fylla på alla förråden oavsätt med allt tror man behöver det i vardagen ändå, i dag är tyvärr markerna urarmade på mycket av mineralerna och vitaminerna märker jag när jag räknar foderstat till hästarna (  ja dem e d pet noga med men en själv nää inte så noga haha) 

ÅÅ där ska jag in och kolla har inte vågat så långt änn att beställa ngt men har hittat en sån söt kanin body på Elda design på FB sån tror jag d kommer bli iafall <3 man kan bestämma tyg å sånt själv

• Birritus
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 22:46:36 följande:

Åh så glad jag blir av att läsa ditt inlägg :D Kul att glädjen sprider sig så! Vilken ära att vara först i tråden <3

Ja, jag tog ut spiralen den 5/7 och plussade idag 3/8 :) Ja jag håller tummarna för att det blir samma för er som sätter igång i vinter <3

Grattis???????? så kul verkligen

Jag vill att mensen e slut nu så vi kan börja försöka på riktigt

Till er andra i tråden så hållet jag tummarna att d går lika snabbt för er oxå, ska bli himmla roligt å följas åt i detta äventyr ????
  • Birritus

Grattis Alla som har plussat så spännande för er, själv väntar jag på ÄL så här myser vi på så fort vi får chansen Glad

Vi har sagt att vi tar det som det kommer att vi inte kommer stressa över det iafall till en början utan att vi låter tiden lite ha sin gång, men man kan inte låta bli å fundera och tänka en massa själv Skrikandes så man prickar rätt dagar och allt sånt

• Birritus

Hej

Väntar på bim e till helgen kunde inte hålla mig i går å testade men d visade inget har dock mått illa till å från å har nästan som mensverk kan dock bero på stress och mindre nyttig mat det senaste men att brästen ömmar och är way mkt känsligare än vanligt (brukar ha noll kännsel där nästan) e inte normalt och svårt att bort föklara m stress men jag får se till helgen helt enkelt

Hoppas d går bra för er andra både ni som plussat redan och ni som oxå håller på

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018