Inlägg från: Elin1991 |Visa alla inlägg
  • Elin1991

Bli gravid vintern 2017/2018

Hej!

Hoppar också in här. Mycket tankar & funderingar i hopp om ett +.. Jag & min sambo bestämde oss förra månaden om att bilda familj. Så spännande så den här månaden är första försöket :)

Kör med CB dubbel hormonindikator & jag har redan haft blinkande smiley nära inpå förra mensen...? Någon som har erfarenhet av det? Väldigt dum fråga men kan man bli gravid även fast det "bara" är en blinkande smiley?

• Elin1991

Okej. Jag testade 2 dagar efter mens & då hade jag tydligen hormon förändring "blinkande smiley". Trodde man hade ÄL ca 2 veckor innan mens. Men vi får köra varannan var tredje dag då som ni så man inte missar :)

Vi myste till det igår & har sen dess haft molande värk i höger äggstock. Blir en spännande resa det här :)

• Elin1991
    Horisonten skrev 2017-07-18 19:49:17 följande:

Nu när vi börjar och bli några fler,kan vi inte göra en lista med hur gamla vi är och om det är första,andra,tredje,fjärde,fem barn osv? Och när man skall börja försöka eller när man har bim? Vad tycker ni? :) 

Jag kan börja :)

Horisonten 28år,3 barnet och skall börja försöka i November <3

Elin1991 25 år, första barnet & bim 9/8 :)
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-07-18 20:08:05 följande:

Okej,ja det sägs ju att man oftast har äl 2 veckor innan nästa mens men beror nog på hur lång cykel man har också tror jag. Det kan ju vara ett värt ett försöka och testa iallafall kanske :) Kanske inte så romantiskt kanske haha :p Och man kanske inte är lika sugen alla dagar men för oss har det fungerat. Blivit gravdi varje gång vi gjort så :) Varit gravid totalt 4 gånger dock har 2 gånger varit missfall, men 2 gånger har det slutat med att jag fått min fantastiska dotter och son <3 :)

Åh så spännande och roligt :) Åh vill så gärna också börja försöka och snart få testa men långt kvar för mig. Första steget är att ta ut spiralen jag har och äta folsyra.

Fråga ni som försöker äter ni bara folsyra eller äter ni någon mutlivitaointablett? Hur tänker ni som skall börja försöka senare? Hur skall ni göra? Hört att man också skall äta B-12 någon mer som hört något om det eller så? Jag har innan bara ätit folsyra med min barn 3 ca innan vi började försöka och till v 12 som de rekommenderar. Fundersam kring vad de bästa är. Några tankar?

Jag har testat nu i 4 dagar & det har blinkat varje morgon.. Får se om det är en fast smiley imorgon :)

Får tjata lite på sambon så han förstår att det är bara en viss tid i månaden som man kan bli gravid. Han är inte så insatt men han vill ju självklart. Är väl jag som läser mest på nätet. Haha.

Vad härligt med en son & en dotter!

Jag tog ur min P stav i våras & kroppen är "som vanligt" igen.

Jag äter ingen folsyra, borde man göra det?

Jag blev gravid för ca 4 år sen med min nuvarande sambo men då var vår relation ca 1 månad gammal så var inte läge då att behålla barnet tyvärr. Åt då ingen folsyra så jag tänker att man kanske inte behöver det nu?
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-07-19 08:08:10 följande:

Åh spännande och se hur det utvecklar sig :)

Hoppas den är fast idag,skall hålla tummarna för det :)

Haha ja men är nog vanligt. Min man var inte så insatt heller men de kom sen med tiderna och vid varje graviditet förstod han ännu mer och så :) Bara för att de inte förstår helt eller är insatt så betyder det ju inte att de inte vill. :) Är nog oftast vi tjejer som läser på :)

Ja det är supermysigt :) De 2 är helt klart det bästa som har hänt mig <3

Skönt att kroppen är som en den skall igen. Hoppas mina också kommer bli de snabbt när jag tagit ur min spiral nästa månad. :)

Okej rekommendationen är väl att äta folsyra 1-2 månader innan man skall bli gravid eller planerar för det. Och jag brukar äta typ 3 månader innan för säkerhetsskull och för att lätt komma ihåg de. När jag slutat med p-piller innan så har jag även börjat med folsyra :)

Okej jag förstår,beklagar de jobbiga beslutet och de valet ni fick göra.

Folsyra hjälper ju mot ryggmärgsbråck mm hos bebisen så viktigt och äta tycker jag. :)

Gå in på Livsmedelsverkets hemsida och sök på folsyra :)

Imorse var det fortfarande en blinkande smiley.. Får mysa till det ikv ändå! :) Ja jag tror han kommer bli otroligt glad den dagen det blir ett + :) väntar med spänning!

Jag förstår det, hur gamla är dina barn? :)

Jaha jag trodde folsyra var att "hjälpa" till att bli gravid.. Borde kanske läst på om det innan man började försöka. Känner mig lite oansvarig nu....
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-07-19 10:35:18 följande:

Ja gör det :) Klart att han kommer och bli glad. Spännande om de blir plus sen :)

Min dotter är 4 och min son är 16 månader :)

Eh inte lätt och veta och ha koll på allting direkt ifrån början. Man lär sig med tiden :) Jag lär mig fortfarande saker fast jag har varit gravid tidigare. :) Känn dig inte oansvarig,nu vet du ju och kan välja och äta folsyra om du vill :)

Ja jag är väldigt spänd på denna härliga resa :)

Okej, va kul med en av varje :) hoppas du får plus sen när ni kör igång :)

Nej verkligen inte. Så mycket nytt som man inte hade en aning om.. Borde nog ta mig till Apoteket & köpa folsyra snarast :)
  • Elin1991

Tittade vad som hände nu på morgonen!!!

Jag är i chock, inte trodde jag att det skulle gå på första försöket. Det är helt fantastiskt! Vill verkligen inte åka & jobba nu...

• Elin1991
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 10:38:02 följande:

Åh Stort Grattis till er! Sååå kul! :D

Tack så jätte mycket :) & detsamma till dig/er! Är ju helt fantastiskt! Plussade du också på första försöket? :)
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-08-09 10:45:41 följande:

Åh Stort Grattis!! :D Det bara rullar in massa plus här i tråden nu ju!! Det är ju helt underbart och så fantastiskt roligt!! :D Man blir så glad när man ser det. Men det får ju inte en själv till och längta mindre tills man själv skall få börja försöka och testa. Hihi. :)

Men men får väl stå ut med väntan några månader till. Försökt få mannen till att vi kan ju "tjuvstarta" lite tidigare och så men nej han är benhård på vad vi har bestämt då vi redan flyttat fram det. Så ja. Inte mycket och göra. Snart bara 2 veckor kvar tills iallafall spiralen är borta och folsyra tar jag varje dag nu så. Så får vi väl se. 3 månader kvar tills vi skall börja som de är nu...

Tack så jätte mycket! Har inte riktigt förstått det än, tänkte testa med clearblue digitalt imorgon. Men det borde väl vara ett + imorgon med, Gud så orolig man blir direkt!

Måste berätta för sambon ikv efter jobbet, vill berätta nu men vill ta det öga mot öga :) säger man det bara elr gör man något speciellt? :)

Men tänk, 3 månader kommer gå jätte fort! Står inte på förens det är vinter & kallt & massa mys :)
  • Elin1991
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 11:28:52 följande:

Ja, det gjorde vi! Såå oväntat! Helt fantastiskt verkligen! Vilken lycka det är att plussa :D

När blir bf då?

Det är så häftigt, har svårt att ta in det :) ska berätta för sambon ikv efter jobbet! Så mysigt!

Bf är 16 april, för dig då? :)
  • Elin1991
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 12:30:28 följande:

Åh kul! :D Ska du överraska honom på nått sätt?

Okej :) 6 april :)

Jag vet inte riktigt, kanske bara ger honom testet elr något :)

Okej, spännande resa vi har framför oss :)

Har du ringt mvc & skrivit in dig? Vet du när man gör det? :)
  • Elin1991
    Horisonten skrev 2017-08-15 11:57:27 följande:

Varmt välkomna alla nya :) Självklart får ni vara med här :)

Hur går det för alla här och hur mår ni som är gravida?

Här är allt bra. Dock varit lite fullt upp senaste tiden på gott och ont vilket gjort att känslorna varit upp och ner men nu känns allt bra :)

Om ca 1,5 vecka så åker min spiral ut och då är de bara ca 3 månader kvar tills vi skall börja beroende på när sitta mensen infallet. Spännande värre :)

Hoppas att allt är bra med er alla här inne :)

Det går bra :) dock illamående men det har avtagit lite som tur va. Sen kissnödig hela tiden. Dom borde snart fatta på jobbet eftersom jag springer på toa stup i kvarten. Haha

Skönt att den snart är ute, inte lång tid kvar till ni kan börja försöka :)
Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018