Horisonten skrev 2017-07-18 20:08:05 följande:
Okej,ja det sägs ju att man oftast har äl 2 veckor innan nästa mens men beror nog på hur lång cykel man har också tror jag. Det kan ju vara ett värt ett försöka och testa iallafall kanske :) Kanske inte så romantiskt kanske haha :p Och man kanske inte är lika sugen alla dagar men för oss har det fungerat. Blivit gravdi varje gång vi gjort så :) Varit gravid totalt 4 gånger dock har 2 gånger varit missfall, men 2 gånger har det slutat med att jag fått min fantastiska dotter och son <3 :)
Åh så spännande och roligt :) Åh vill så gärna också börja försöka och snart få testa men långt kvar för mig. Första steget är att ta ut spiralen jag har och äta folsyra.
Fråga ni som försöker äter ni bara folsyra eller äter ni någon mutlivitaointablett? Hur tänker ni som skall börja försöka senare? Hur skall ni göra? Hört att man också skall äta B-12 någon mer som hört något om det eller så? Jag har innan bara ätit folsyra med min barn 3 ca innan vi började försöka och till v 12 som de rekommenderar. Fundersam kring vad de bästa är. Några tankar?
Jag har testat nu i 4 dagar & det har blinkat varje morgon.. Får se om det är en fast smiley imorgon :)
Får tjata lite på sambon så han förstår att det är bara en viss tid i månaden som man kan bli gravid. Han är inte så insatt men han vill ju självklart. Är väl jag som läser mest på nätet. Haha.
Vad härligt med en son & en dotter!
Jag tog ur min P stav i våras & kroppen är "som vanligt" igen.
Jag äter ingen folsyra, borde man göra det?
Jag blev gravid för ca 4 år sen med min nuvarande sambo men då var vår relation ca 1 månad gammal så var inte läge då att behålla barnet tyvärr. Åt då ingen folsyra så jag tänker att man kanske inte behöver det nu?