Inlägg från: Sali2015 |Visa alla inlägg
  • Sali2015

Bli gravid vintern 2017/2018

Hej

Jag hoppar gärna in här.

Har ett komplicerat förflutet på så vis att vi började försöka med första barnet i maj 2015. I maj 2016 fanns fortfarande ingen bebis så vi sökte hjälp och började vår utredning vid RMC i Malmö juli 2016.

Under hela tiden visade det att mannen inte hade några spermier i utlösningen alls (av oklar anledning). Men så..... I maj lämnade han ett spermtest.

Förra veckan var vi på besök på RMC i hopp om att få en OP tid då de ska in i testikeln och leta spermier. Men då säger de att nu finns där simmare, rörliga, livliga simmare. 

Så de beslöt sig för att låta oss försöka ett år till från nu då de tänker att de två år vi försökt ej kan räknas då det ju inte funnits några spermier. Fick mens två dagar efter det och idag är sista mensdagen. Så nu börjar första försöket igen på läääänge. Ska ältestas och hela köret, känns som 2015 igen. Orolig och rädd för all besvikelse men ber innerligt att det ska ta sig nu!

Nästa BIM är beräknad till ca 8 augusti

• Sali2015
    Horisonten skrev 2017-07-18 19:28:09 följande:
    Hejsan :) Jag vill börja med och välkommen dig hit :)

Åh vilken jobbig situation och speciellt när man längtar och tror att an skall få hjälp och så börja om igen.Förstår att det måste vara massor utav olika tankar och känslor i omlopp för dig. 

Jag hoppas verkligen verkligen på att du får ett plus den 8 augusti :) Det håller vi ju absolut tummarna för :) Hur gamla är du och din sambo? :)
    Tack!! :)

Ja det är jobbigt, men får bara acceptera läget. Jag har haft hopp hela tiden och någonstans innerst inne vetat att mitt mirakel kommer. Bara att han har spermier är mirakel i sig så nu ska jag försöka slappna av och tro att mitt öde bär med sig en bebis snart.

Jag är 24 (fyller 25) och min sambo är 23. Vi är unga och får ofta höra att vi inte ska ha bråttom osv. Dock inte lätt när det är allt man vill, särskilt som vi försökt två år också.
  • Sali2015

FÖrsökt bli gravid sedan maj 2015. Tagit dussintals med graviditetstest. HAr alltid letat efter det där spökstrecket men aldrig hittat det. Inbillar jag mig eller ser ni något här!?

Idag är BIM-1 så ska ta CB digital imorgon

• Sali2015
    Horisonten skrev 2017-08-08 07:54:06 följande:
    Jag ser 2 streck :) Grattis :)
    Herregud!!! Vågar knappt hoppas!!! Varit på utredning och allt möjligt, över 2,5 års väntan och planering inför IVF till våren.... Meddelar imorgon vad CB säger!
    Vågar inte säga tack heller, åååååh <3 <3 <3

Det som gjorde att jag vågade testa var att jag haft 37 grader jämnt i 4-5 dagar och molvärk i magen samt stickningar i brösten senaste veckan. Sedan imorse var tempen 37,3 och mens är beräknad imorgon. Tyckte det var ovanligt högt, haft som max 37,1. Ligger i början av cykeln på 36,1 liksom. Men kanske kanske det är min tur nu!!!
  • Sali2015

Kunde inte hålla mig!!! Tog ett nytt nu innan lunch och det är defintivt positivt!!!!!!! Ska ta digital imorgon, kan knappt andas!!!!

• Sali2015
    Horisonten skrev 2017-08-08 12:11:29 följande:
    Hihi det är absolut positivt. Så härligt :)

Stort Grattis <3 :)
    Tuuuusen tack ^^ <3
  • Sali2015
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-08 13:10:28 följande:
    Stort grattis!! Gud så kul!! :D
    Tack!!! Och detsamma ;D Längtar så jag spricker till imorgonbitti då jag ska ta det digitala, lär knappast bli någon sömn inatt haha!
  • Sali2015

HÄR kommer det digitala också :D kan knappt fatta det!!

Grattis till er andra som också lyckats ???????? kan knappt fokusera på jobbet!! Nu längtar jag bara efter att få höra min bebis hjärtslag!!!

Svar på tråden Bli gravid vintern 2017/2018