Bli gravid vintern 2017/2018
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Hejsan :)
Är det någon mer här inne som också planerar redan nu att försöka bli gravid vintern 2017/2018? :)
Åh vad jag önskar att vi också skulle börja försöka nu men men...lite mycket längtan idag... :(
DrömlivetiHD: Spännande! Då får vi verkligen hoppas att det går vägen nu då!
Kul att följa andra som går i samma tankar
Anledningen till att vi ska vänta till att köra på riktigt till december vet jag inte riktigt. Men det känns som en bra startpunkt :) Vi har faktiskt varit bebisverkstaden tidigare, förra sommaren. Då gick det jättefort! Jag tog ut min hormonspiral i juni och blev gravid i juli.
Vi var beredda på att få kämpa för ett plus eftersom vi är lite till åren (44 och 36 år). Men kroppen ville annorlunda
Och när vi väl satt där med vårt positiva grav-test så fick sambon lite kalla fötter och massor av frågor hopades i hans huvud... Hur blir det med bil, utbygge, de andra barnen, hans ålder osv osv. Det hade ju gått så fort...
Vi bestämde oss för att landa i det och låta nyheten smälta.
I vecka 6 började jag må illa. Och då talar vi inte om lite morgonillamående utan om RIKTIGT JÄVLA ILLAMÅENDE! Jag fick inte ens behålla vatten utan spydde konstant. Fick Lergigan utskrivet, men det hjälpte inte alls. Gick ner 6 kg på 2,5 vecka...
Så om sambon var tveksam till graviditeten innan så var han helt livrädd nu!
Jag sökte och fick ytterligare nån annan medicin utskriven, men inte heller den hjälpte.
Så det hela slutade med en abort i v.9
Just då var jag inte så svårövertalad eftersom jag mådde så överjävligt. Men efteråt kom känslorna och ångern. Jag har gått hos psykolog och pratat. Och jag och sambon har också pratat igenom det och landat i tankarna att vi vill försöka igen. Han är dock jätterädd att jag ska må så dåligt som jag gjorde senast. Jag är ju givetvis också lite rädd för det, men samtidigt vet jag ju att jag inte mådde alls så i min första graviditet.
Så i september ska jag återigen ta ut min spiral och sen kör vi igång!
Jag har både multivitamin och folsyra hemma som jag ska börja med strax.