Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

är feminismen endast mot vita män?

CarinaL26 skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Även mindre begåvade med IQ som en genomsnittlig SD:are har rätt att skriva på FL. Synd bara att de nödvändigtvis måste utnyttja den rätten.

Du utmålar en politisk fiende som mindre begåvad (genom en antikverad mätmetod) och beklagar dig över att de utnyttjar yttrandefriheten. Inte dåligt på en och en halv rad! 
  • Konservativ
    KillBill skrev 2017-06-24 13:30:14 följande:
    Sverigedemokraterna vill exempelvis begränsa kvinnors rätt att själva fatta beslut över en abort och bör därför ses som ett parti som företräder uppfattningar som står i kontrast till feminism och kampen för kvinnors lika rättigheter.
    Skämtar du? Vill SD ha större rättigheter för män än för kvinnor att bestämma över en abort? Skulle inte tro det. 
  • Konservativ
    KillBill skrev 2017-06-24 17:43:59 följande:

SD vill att det ska bli förbjudet att för en kvinna att på egen hand besluta om en abort efter vecka 12 (idag har kvinnor i Sverige den rätten tom vecka 18).

omni.se/sd-vill-som-enda-parti-begransa-abortratten/a/2f78846f-fd8b-4ec0-9f0e-bb859fae38d1

SD vill också göra det lagligt för sjuksköterskor att vägra utföra arbetsuppgifter pga. religiösa skäl. SD vill således göra det möjligt för en kristen skolsjuksköterska att vägra att hjälpa en ung kvinna att välja preventivmedel eller göra det möjligt för en muslimsk barnmorska att vägra att medverka i en abort. 

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/samvetsfrihet-i-svensk-sjukvard_H4021751

Du skrev om kampen för kvinnors LIKA rättigheter. Har kvinnor mer rättigheter när det gäller abortbeslut eller har de mindre rättigheter än män? Vill SD att kvinnor ska ha mindre rättigheter än män när det gäller att bestämma om aborter?
  • Konservativ
    KillBill skrev 2017-06-24 18:32:08 följande:
    Alla riksdagspartier utom SD tycker att kvinnor ska ha full rätt att ta beslut över sin egen kropp fram till vecka 18.

Ska jag tolka dig som att du tillhör de män som anser att kvinnors rätt att själv besluta om en abort ska begränsas?
    Uttrycker jag mig otydligt? Vi diskuterar om män och kvinnor har lika rättigheter.

Kvinnor har lika stor rättighet att ta körkort som män.
    Kvinnor har lika stor rättighet att antas till högre utbildning som män har.
    Kvinnor har lika stor rättighet att bilda företag som män har.
    O.s.v.

När ett ägg befruktas av en spermie så har kvinnan producerat ägget och mannen har producerat spermien.

Har kvinnan lika stor rättighet att abortera det befruktade ägget som mannen har? Eller har hon mer  rättigheter än männen? Har kvinnan laglig rätt att utan mannens tillstånd eller ens vetskap att genomföra abort? 

Har SD som förslag att mannen ska ha större möjligheter att besluta om abort än vad kvinnan har?

Med förhoppning att du nu ska förstå vad jag menar.
  • Konservativ
    KillBill skrev 2017-06-25 11:37:06 följande:

Eftersom kvinnan bär embryot/fostret i sin kropp anser jag att kvinnan helt själv ska kunna besluta över en abort. Hur täkter du kring detta? Menar du att en man skulle kunna tvinga en kvinna att bära ett embryo/foster i sin kropp mot hennes vilja eller vart vill du komma?

Det enda jag ville var att du skulle erkänna att kvinnor har mer rättigheter i denna fråga än män har. Det har du erkänt. Återstår att du går med på att även med SD:s förslag har kvinnor mer rättigheter än män (som inte har några rättigheter alls i denna fråga).
  • Konservativ
    Abegayle70 skrev 2017-06-25 13:12:23 följande:
    Som vanligt kommer detta så gott som alltid från män... Lätt att sitta och tycka framför datorn om något man inte kan drabbas av.
    Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om. 
  • Konservativ
    Abegayle70 skrev 2017-06-26 11:05:13 följande:
    Konservativ skrev 2017-06-25 17:20:03 följande:

Du har fel. Hälften av alla barn som aborteras är pojkar. Alla barn som aborteras har en manlig förälder, kallas pappa. Mödrarna i Sverige idag har privilegiet att abortera sina barn, fäderna har inget att säga till om. 

Det är inte fäderna som tvingas bära ett barn mot sin vilja i 9 månader.
    Buuhuuu. Om graviditet är det värsta man råkar ut för så har man ett lyckligt liv.

Men du undvek förstås att svara på det jag skrev.
  • Konservativ
    Abegayle70 skrev 2017-06-26 18:28:38 följande:
    När karlfan drar för att kvinnan blivit gravid? Varit otrogen under tiden hon var gravid? Visat sig vara en wifebeater

behöver jag fortsätta?

Du drabbas personligen inte av att vi har rätt till abort till 12:e veckan eller 18 veckan.
    Du sitter ju bara och skriver om ditt hat män utan att det har med andras inlägg att göra. Kan du följa en tankegång?

Ja, jag skulle drabbas personligen om min fru aborterade mot min vilja. Mitt barn skulle dö. Det finns inget mer personligt än det. 
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?