Inlägg från: Anonym (AB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AB)

Medicinsk abort vecka 5-6

Medveten om att det är en gammal tråd men måste ändå göra ett försök. Är i processen att göra abort. I onsdags var jag på kliniken och svalde det första pillret. Inga biverkningar å kände ingenting. 24 timmar senare förde jag upp fyra piller vaginalt, fortfarande ingenting som hände. Därefter svalde jag de resterande två pillren enligt instruktioner. Väntade och väntade. Fick en form av ihållande mensvärk, molande i några timmar. Helt klart överkomlig ?smärta?. Tiden gick och ingenting hände. Efter flera timmars väntade kom det lite lite blod när jag satte mig på toaletten. Inte särskilt mycket i bindan, några droppar här och där som i slutet av en mens. Därav ingenting. Det är nu tre dagar sen jag tog samtliga piller å det har inte hänt så mycket mer. Vaknade i morse och hade en lite rikligare blödning med några få klumpar och tänkte att det är nu det kommer igång, men näe. Har fortsatt blöda ytterst lite efter det och den molande värken är som bortblåst. Antar att den medicinska aborten inte fungerar på mig? Är i vecka 5 och har gjort ett vaginalt ultraljud där allt såg bra ut. Så, någon annan med liknande upplevelser? För alla historier jag läser låter som skräckscenarion som jag inte ens är i närheten av. Är jobbigt mentalt att inte veta huruvida det fungerar eller inte.

Svar på tråden Medicinsk abort vecka 5-6