Sluta amma
Hade samma funderingar som du för ett tag sedan. Dottern sov väldigt oroligt på nätterna och vaknade ofta, varannan/var tredje timme men somnade om snabbt vid amning. Till slut kände jag att jag inte orkade ha de så längre så jag och pappan bestämde oss för att göra något åt det och vara konsekventa. Började med att jag tog upp och ammade henne vid 23 när vi gick och lade oss, även om hon sov då. Vi bestämde att hon inte skulle få någon mat innan 3. När dottern vaknade så tog en av oss upp henne och gick med henne tills hon somnade om. Ibland tog det närmare två timmar. Den som varit uppe under natten fick sova på morgonen. Några dagar senare sköt vi på amningen ytterligare två timmar, till 5. Med samma princip. Det var några riktigt tuffa nätter men inom en vecka så sov hon hela nätterna.
Så passa gärna på nu under sommaren när pappan är ledig så ni kan turas om att sova på morgonen/förmiddagen. Kanske kan storasyster vara sova några nätter hos nån släkting eller annan person som hon är trygg med.
Lycka till!