Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

Bf mars 2018 följas åt?

Ni som har sammandragningar... Vilken vecka är ni i?

• Sofiiakarin

Ok.. Då ligger vi rätt så nära.. Jag är i vecka 35..36 på lördag... Jag har haft en del förvärkar. Som inte ger med sig på ett tag... Men jag har bara andats o fått värmekudde o lite lätt massage av min man :) men när jag har vart i de så har jag var hundra på att jag vill komma in på förlossningen oså när de avtar lite så ba Nää men de är lugnt haha!

Lite tidigt ännu men om de sätter igång så gör de! :)

• Sofiiakarin

Vart hos BM idag! Lillen är fixerad! Är i vecka 36 imorgon... Känns jätte bra :) hur har ni det med era kontroller?

• Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-09 13:41:03 följande:

Heja vad skoj! :) är i v37, också fixerad. Igår när jag satt i möte var det sånt liv i magen att jag mådde illa. Sådär typ sjösjuksilla typ för att hen inte kunde vara still :)

Satt och kollade hur många veckor jag har kvar att jobba till BF, funderar på att ge upp nu nämligen, men har 3 veckor kvar! Det är ju nästan ingenting! En arbetsvecka går så fort :P snart är bebis här <3

Härligt! Starkt av dig att jobba fortfarande! Jag går på graviditetspenning :) har fysiskt tungt jobb. Sjukt spännande! Är nervös men på ett bra sätt. Är de ditt första barn?
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-09 22:30:47 följande:

Hade också tänkt gå tidigare då mitt jobb är fysiskt tungt också. Men är halvtidssjukskriven och har en bra chef så går bara inne på kontoret och gör det jag orkar. Hade klättrat på väggarna över att gå tidigare så detta blev en bra deal och enkelt för mig att öka sjukskrivningen om jag känner att det behövs... bor dessutom bara 200m från jobb så inget större projekt att ta sig dit.

Ja, det ska bli spännande! Hade lite kalla fötter ett tag, men är rätt taggad för förlossningen. Mest livet efter som är läskigt eftersom ja, det är vårt första barn. Du då?

Jaa jag förstår dig. De är inte alls kul o gå hemma.. Men jag försöker göra de lite mysigt oså.. O pluggar även körkort så jag har ngt mål iaf! :)

Jaa haha jah förstår exakt vad du menar! Första barnet här med! Börjar lite nervöst o känns typ som.... Julafton är nära så som man kände när man var barn... Svårt o förklara..
  • Sofiiakarin

Jag går in i vecka 37 på lördag. Har sådana onda förvärkar/sammandragningar... Molvärk o ilar osv...... Hur länge hade ni ont innan förlossning ni som gjort detta innan.? Drar mig för o ringa Förlossningen då jag alltid är sådan o vet att man kan ha såhär fler veckor..

Ngn som fått barn innan eller har samma?

• Sofiiakarin
    Linkaa skrev 2018-02-15 17:53:28 följande:

Jag går också in i vecka 37 på lördag och jag ha samma som dig med förvärkar, jag som hela tiden ha varit så lugn inför förlossningen har nu börjat bli lite nervös och börjat fundera mer på smärtan.. ska till bm imorgon så då få vi se hur bebis ligger om den ha fixerat sig eller inte :) nu börjar man känna sig väldigt less och trött och slut så jag hoppas att bebis väljer att titta ut tidigare!

Jaaaa.. Min bebis har fixerat sig! Jag är också extremt trött... O har molande värk... Ska man låta bli o ringa? Ska de kännas såhär.. Åh jag blir så galen på att inte veta?! Haha!
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-17 15:22:48 följande:

Min slemproppen har gått :O en liten klump som va svagt blodfärgad. Nu får jag kraftig mensvärk i vågor...

Oj!!! Spännande!! Vilken vecka är du i?? Klockar ni värkarna eller känns de mer som förvärkar?
  • Sofiiakarin
    Sara2017 skrev 2018-02-19 13:43:31 följande:

180218 föddes en liten flicka :) 50 cm och 2846 gram? hon skulle egentligen kommit 5 mars :)

Men stort grattis!!!! :D
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?