Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

MaryIng84 skrev 2017-08-08 20:59:57 följande:
    Kan inte förställa mig hur det är att må sådär dåligt! Att det kan vara så olika också, orättvist. Krya på dig!
    Tack!
    Ja det verkar verkligen olika. En vän var här o fika häromdagen och kunde inte alls förstå att jag inte mådde bra. Hon tyckte att jag överdrev. "Jag tyckte inte det var så farligt att va gravid. Man står ut. Jag spydde inte en enda gång under mina tre"
    Som om hon var duktig som inte spydde liksom.,, jag fick stor lust att kasta ut henne..
  • KarinIngrid
    Oculyzer skrev 2017-08-09 15:07:25 följande:
    Stackare!!
    Jag har också mått riktigt illa från morgon till kväll, men bara kaskadkräkts några enstaka gånger. Det är ett enormt lidande att allt luktar äckligt och man hulkar när man går i matbutiken (de få gånger man klarar av att ta sig dit). Köket ska vi inte ens prata om. Min sambo får inte steka någonting för då får jag lida i timmar med hulkningar. Han är otroligt förstående, tacka gudarna för det. Sover mycket och när det är som värst går jag och lägger mig och sover flera timmar under dagen för att slippa helvetet. 
    Jag äter Lergigan från morgon till kväll. Skulle aldrig klara mig utan dem. Har testat akupunktur men vet inte om det funkar. Senast igår när jag var på akupunktur satte min akupunktör sådana magnetplåster i öronen på mig runt kl 17-tiden. Inga hulkningar och kunde somna utan att ligga och plågas. Vaknade imorse och kände mig okej. Idag illamående men inte alls lika farligt som det varit den senaste månaden. 
    Har också upptäckt att om man masserar öronsnibben så hjälper det tillfälligt. 
    Äter också som du väldigt små och täta måltider annars får man sota för det.

Förresten, du borde be läkaren skriva ut Lergigan comp eftersom de innehåller lite koffein. Hur många tabletter tar du dagligen och vilken styrka äter du?

Någon mer än jag som måste använda allt parfymfritt?! Typ ansiktskrämer, duschtvålar, tvättmedel etc.
    Jag äter Lergigan 10mg/50 står det på burken. morgon middag kväll.

jag kör också allt parfymfritt, tål verkligen inte starka dofter! Min sambo får dricka kaffe o äta ägg på altanen! bläää. och jag klarar inte av att vara på nedre våningen när han lagar mat.. huva..
    och ibland när han kommer o ska kramas så hulkar jag av hans deo!! det är hemskt!! men men man vet ju att det går över.. förhoppningsvis snart.
  • KarinIngrid
    Oculyzer skrev 2017-08-10 09:08:59 följande:
    Förstår precis vad du går igenom. Usch! Det är inte lätt men förhoppningsvis går det över eller blir åtminstone hanterbart. 

Har du testat att massera örsnibben vid dina toppar av illamående?
    Jag tycker att det lindrar en hel del. 
    Örsnibbarna ska jag testa tack för tipset!!
    Man är ju beredd att testa typ allt!

Tråkigt att höra att du också har det så jobbigt. Men lite skönt ändå att någon förstår på riktigt :)
    Vi får kämpa på o hålla ut! Vi vet ju att det blir bättre!
  • KarinIngrid
    jess06 skrev 2017-08-10 13:30:59 följande:

Fler som börjar få svårt att knäppa jeansen? Det känns konstigt att köpa mammakläder redan i vecka 10 men snart har jag inte mycket väl, haha.

Jag kör mjukisar hemma, på jobbet har jag knappen uppknäppt och en tröja över. Men ja det blir nog dags för mammakläder snart!
    V 12 till helgen.
  • KarinIngrid

V12 nu
    Så less på att inte kunna äta :(
    Får bara behålla lite bröd o ibland soppa.
    Trots lergigan. :(
    Men utan dem får jag ju inte ens behålla vatten så bara knapra på.

Känns jobbigt att överallt läsa att i vecka tolv avtar illamående för de allra flesta. Eller. Nu i vecka tolv känner de flesta att orken kommer tillbaka.

Jag mår skit rent ut sagt :(

Men försöker hålla humöret uppe.
    Nästa vecka får vi se lilla pyret. Längtar!

• KarinIngrid
    MistyM skrev 2017-08-14 10:40:35 följande:
    12-14 har jag läst, du kommer säkert inte vara lika illa däran hela graviditeten, men vet hur hemskt det är. Försök hålla modet uppe. <3 Kram 
    Tack jag försöker hålla humöret uppe men det är så svårt. Har mått så dåligt nu ända sen v 8
    Så jag hoppas verkligen det blir bättre snart.
  • KarinIngrid

Idag har vi varit och gjort KUB
    Så härligt att se lilla mini!

Vilken gymnast, den låg inte still en sekund, viftade med armarna och sparkade med benen hela tiden, vred och vände på sig. Så hon hade svårt att få till de bilder hon behövde för mätningarna. Vi var där över 40 minuter och jag fick skaka runt lite på magen mellan varven då den lille vände ryggen till :)
    Men till slut kom alla mätningar på plats och vi fick bra resultat

1 på 1750 på Downs
    och 1 på 20.000 på de svårare avvikelserna

Så nu kan vi andas ut och bara njuta av den lilla krabaten som växer och frodas.
    Blev flyttad en dag så fick 2:a mars som BF

• KarinIngrid

V 14 nu
    Och äntligen känns det som det börjar vända lite med måendet. jag äter fortfarande lergigan men får i mig lite mer varierat.

+-0 på vågen

• KarinIngrid

Förlåt men nu kommer ett riktigt jäkla gnällinlägg!

Jag är SÅ less på att må såhär!!!

Jag går in i v 16 imorgon. Så det borde enligt alla och överallt man läser ha blivit bättre.. men..
    Jag mår konstant illa, varje vaken minut. Äter lergigan comp.
    Kan inte äta nåt kött alls. inga korvar, inte dricka kaffe, inte äta nåt starkt, inget med kryddor..
    lever på att jag lyckas peta i mig lite vitt bröd, nån frukt då o då, ett glas blåbärssoppa ibland får jag behålla, ibland inte.. som tur är får jag oftast behålla vatten..
    jag står på minusvikt sen inskrivningen och är konstant matt, yr och svimmar då o då.. jag har ingen som helst energi och ork. Jag klarar knappt av att vara social. Det är med nöd o näppe jag kan jobba. Tackar för att jag har en underbar chef som tillåter att jag jobbar hemma ibland och får komma senare när det behövs och som skickar hem mig om eftermiddagarna då jag är vit i ansiktet..

Jag spyr 5-6 ggr varje dag.

Så blir jag så less när man läser om de olika perioderna i graviditeten. Välkomen till trimester två , den gyllene perioden då man känner sig pigg o stark och full av energi... jäkla skitsnack!!! Förlåt..

Jag är bara så så less nu..
    har pratat med min BM så många gånger och jag får mer lergigan så fort de jag har är slut, nåt annat kan hon inte rekomendera annat än att småäta och peta i mig det lilla som går. Det viktigaste är vätska.. om du inte får behålla vätska så åk in till akuten och få dropp.. mm det har jag också gjort ett par ggr.. de ger dropp suckar lite, tycker jag är gnällig och skickar hem mig.. jag får ju behålla vatten.. oftast.. så jag är inte uttorkad.
    Men jag har näringsbrist och energibrist!
    Får råd om att äta de och de pillren hit o dit.. men vad hjälper det när jag spyr upp 90 % av dem..
    blääääääääääää vad jag är less... förlåt förlåt för gnäll..
    Jag är så otroligt tacksam för denna graviditet men jag vet inte hur länge jag orkar må såhär.. vid ett riktigt mörkt tillfälle förra veckan då jag svimmat och låg på badrumsgolvet och kräktes så önskade jag mig nästan missfall för att börja må bättre..
    jag behöver inte ens säga vilka samvetskval jag fick efter... självklart vill jag inte förlora barnet...

Men jag då ? hur jag ska jag orka på såhär nån längre stund..

är det nån mer eller är jag helt ensam om att ha det såhär ?

vänner och släkt förstår inte.
    "det är lite jobbigt att va gravid men det går över"
    "du mår snart bättre"
    "så illa kan det ju inte va"
    "jag har fött fem barn o aldrig mått illa" eh nä vad bra för dig då.. suck..

Som tur är har jag världens bästa sambo, annars hade jag aldrig stått ut.
    Han gör i princip allt hemma nu för jag orkar ingenting.. men jag märker ju att det tär på honom också. och på vår relation.. närhet och sex... haha eller hur.. inte när man mår såhär, känner mig som en urvriden disktrasa som stinker kräk konstant.. suck..

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?