Bf mars 2018 följas åt?
Ah, är skåning och är nog i v 30 när jag gör min... tycker det är bra, men ve och fasa om jag inte får äta socker :(
Ah, är skåning och är nog i v 30 när jag gör min... tycker det är bra, men ve och fasa om jag inte får äta socker :(
Tjo! Vi har köpt en Emmaljunga city cross och funderar över babyskydd. Hur ofta sätter man babyskyddet på chassit? Adapter begränsar valet av babyskydd lite... funderar på olika situationer som vi kan behöva använda det. Vad jag förstått det som så ska barnet inte vara i i skyddet mycket längre än 30 min? Vilket betyder att om vi åker iväg för promenad så måste barnet ner i vagnen och inte ligga kvar i skyddet. Då återstår egentligen bara situationer som när man åker och handlar och då kan man sätta babyskyddet i kundvagnen och då slipper man konka vagnen ur bilen. City cross är ju lite som en pansarvagn känns det som :)
Hur tänker ni? Tips?
Minskade fosterrörelser, när ska man bli riktigt orolig?
Jag har inte känt några ordentliga rörelser sedan lördags morse! Jag kände någon svag buff igår och känt något svagt nu på morgonen. Men inte alls i samma mängd eller styrka som tidigare. Nu måste jag verkligen ligga och känna efter för att känna något, är i vecka 26 (25+0).
Hur går det för er? Gjorde glucosbelastningen, klarade det! Får äta julgodis!
Kikhosta? Det visste jag inte ens fanns vaccin för? Intressant! :)
5/3, du då?
Vårt första barn och när vill man börja lämna på föris? Sånt tycker jag är svårt! Men det kanske man kan ändra på efter hand? Visst kan jag vara ledig längre, men det hänger ju på vår ekonomi... Så svårt!
Har ni några tankar? Någon som har tips?
Ja, känner att skicka iväg en 1 åring på föris känns lite sådär... men kan ändra sig under tidens gång? Så vi behöver inte bestämma det idag och sen är allt skrivit i sten? Utan vi kan ändra oss med tiden?
Var till BM igår, är i vecka 28 (27+6) och blev lite orolig...
BM var inte orolig men vad tror ni? Är det normalt att stå still i SF mått? Är första barnet och är orolig för det mesta:(
God jul på er alla blivande mammor!
Yes! Godkänd glukosbelastning!
Så jäkla skönt.
Hur har ni det med sömnen? Jag vaknar flera ggr per natt och måste gå på toa. Svårt att hitta bekväma sovpositioner också...