Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Bf mars 2018 följas åt?

Chic<3 skrev 2018-02-10 06:05:52 följande:

Hej, hoppar in här, har inte långt kvar här.

Vaknade precis, gick på toa och upptäcker att jag börjar blöda näsblod inget jag varit med om tidigare någon som varit med om det i slutet av graviditeten?

Har en rejäl klåda i händer och fötter nu oxå.

Jag blöder i näsan varje dag och har gjort så länge.

Känsligare slemhinnor tror jag :)
  • Vargen070918
    Chic<3 skrev 2018-02-10 14:53:44 följande:

Tack för svar, fick åka in till förlossningen akuten för kontroll och prover. Väntar på svar och är på väg hem nu och måste tbx på måndag.

Oj då, hoppas det går bra!
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-12 09:06:24 följande:

V 38 nu

Träffat bm på morgonen.

Filuren i magen ligger med huvudet ner och ?startklar?

Kl 14:15 i eftermiddag har jag tid hos spec MVc på Danderyd för att undersöka mognad och prata om igångsättning.

Både MVc läkaren och min bm rekommenderar det starkt i mitt fall så nu hoppas jag på en bra läkare och att kroppen vill samarbeta.

Åh lycka till! Ska hålla tummarna!
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-12 18:56:24 följande:

Jaha

Det gick väl sådär. Jag hade kanske för höga förväntningar om att få min bebis nu i veckan.

Träffade förlossningsläkaren. Hon var bra. Rak på sak. Ärlig och trevlig så det var ju bra.

Hon undersökte mig o sa att tappen fortfarande var hård och då blir det ingen igångsättning. Utan nu gör vi upp en plan och ser hur det går men att vi förmodligen siktar på bf allafall :(

Inte vad jag ville höra. Men hon sa att försöker man sig på igångsättning utan att kroppen är med på noterna så kan det bli mycket långdraget o smärtsamt och stor risk för att det slutar i akut snitt. Och det vill jag såklart inte.

Men hon gjorde en hinnsvepning allafall och så fick jag en ny tid på torsdag så får vi se hur det ser ut då.

Så bara vänta vidare och bita ihop. Hon skrev ut lergigan o sa att hon hoppas jag ska kunna sova på dem allafall för att få tillbaka lite energi så nu hoppas jag på det.

Va tråkigt. Förstår din besvikelse men det känns ändå som du resonerar klokt. Snitt är det jag är mest skraj för.

Får hoppas att svepningen gör underverk
  • Vargen070918
    Lifl skrev 2018-02-12 22:27:22 följande:

Visst gör det ont efteråt, det är verkligen ingen quick fix som vissa verkar tro, men det är inte fruktansvärt heller.

Som jag skrev, det som händer innan tex ett akut/urakut snitt är oftast mer traumatiskt än själva snittet och det som sker efteråt. Skulle en vaginal förlossning avbrytas och läkarna istället bedömmer att snitt är bättre, så handlar ju det i slutändan om ditt barns hälsa, och även om din. Det brukar lösa sig till det bästa

Tack!

Jag har nog också den där känslan av att operation är jobbigt. Förstår när jag tänker logiskt att det är som du säger och skulle det vara det bästa så är det ju eg bara att gilla läget.

Min bästa vän fick akutsnitt och hon upplevde det som du säger och att hon blev blåst på förlossningen efter dygn av kämpande. Även brist på information upplevde hon som jobbigt. Men som sagt. Bara bebis mår bra så får man väl hantera sviterna därefter.
  • Vargen070918
    KarinIngrid skrev 2018-02-15 12:18:34 följande:

Ny hinnsvepning idag. Öppen 2 Cm

Så sakta framåt

Rejält med molvärk

En hel del sammandragningar

Borde bli inom en vecka sa läkarn!!

Härligt då går det framåt!

Jag var hos bm nyss och nu är bebis ruckbar. Kommer troligen inte bli fixerad. Hel del förvärkar så inom en vecka vore ju finfint om h*n ville komma.

Om jag går in i v 39+ kommer vi också prova hinnsvepning
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-17 15:22:48 följande:

Min slemproppen har gått :O en liten klump som va svagt blodfärgad. Nu får jag kraftig mensvärk i vågor...

Åh va jag blir avis

Lycka till!
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-18 00:20:35 följande:

Har 4 värkar på 10 min. Åkte in på kontroll. På 4 h fick hon bara in fingret. Så nu är vi hemma igen. Fick lite morfin som inte hjälper...

Kämpa på!!!

Och lycka till
  • Vargen070918
    Sara2017 skrev 2018-02-18 06:04:02 följande:

Va hemma i 2 h, åkte in igen och fick morfin spruta, guld värt

Bra att du får hjälp!

Jag har i stort sett varit vaken sen halv tre. Mensvärk heeeela tiden. Tror att ryggen går av snart. Drar det inte igång nu snart vet jag inte vad jag gör

Sån kontrast fr i går då jag sov så bra och var rastlös hela dagen
  • Vargen070918
    Starlights skrev 2018-02-18 11:36:18 följande:

Åh vad spännande att det börjar närma sig för flera av er här i mars-tråden!

Själv får man vänta länge, har inte bf förrän 19 mars. ;)

Ja mitt stannade av efter ca 12 h. Sååååå drygt. Men men det är väl bara att gilla läget - h*n kommer tids nog
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?