Inlägg från: efterfest |Visa alla inlägg
  • efterfest

Bf mars 2018 följas åt?

SupZan skrev 2017-07-02 23:09:37 följande:

Jag måste få fråga hur ni har gjort för att boka er till vul? Jag väntar andra barnet men mår väldigt dåligt då jag är orolig ifall det skulle bara tvillingar. Första grav så fick jag ljuga mig till ett VUL i v 8. Då fick jag säga att jag hade väldigt ont osv. Kände mig super dum men jag är livrädd för detta. Så undrar mer hur ni fått era tider så lätt? :)

Jag googlade "privat ultraljud" sen staden där jag bor. Enligt hemsidan så kunde man komma från v 6. Så jag bokade en tid och ska dit idag. Går in i vecka 7 om två dagar. Vet att man knappt kan se nåt, men vill bara kolla upp så allt ser normalt ut..
  • efterfest

Är det några här som ska stanna på FL?? Jag har inte Facebook så tänkte om nån mer är kvar här.. :)

• efterfest
    SupZan skrev 2017-07-03 14:43:02 följande:

Åh hoppas allt går bra för dig!! Du får gärna skriva när du vart där och berätta!! :)

Så då har jag varit där, allt såg fint ut och helt normalt. Dock flyttade hon bak mig efter hon hade mätt allt där inne, så är tydligen bara i v 4+0. Känns trist då jag trodde att jag var i v 5+5 idag. Men huvudsaken att det växer på rätt ställe osv. Men det betyder att jag plussade i v 2+6, är inte det helt otroligt tidigt?? Hade vanliga stickor, och ett clearblue m veckoindikator.
  • efterfest
    efterfest skrev 2017-07-03 18:22:05 följande:

Så då har jag varit där, allt såg fint ut och helt normalt. Dock flyttade hon bak mig efter hon hade mätt allt där inne, så är tydligen bara i v 4+0. Känns trist då jag trodde att jag var i v 5+5 idag. Men huvudsaken att det växer på rätt ställe osv. Men det betyder att jag plussade i v 2+6, är inte det helt otroligt tidigt?? Hade vanliga stickor, och ett clearblue m veckoindikator.

Här är då mitt test som jag tog den 25 juni, INTE med morgonurin.. och som efter mitt VUL idag skulle vart i v 2+6....

• efterfest
    Lykkeliv skrev 2017-07-03 19:23:48 följande:

Ägget måste ha fäst väldigt snabbt efter befruktning. Vet du på vilken dag du hade ägglossning?

Har pcos så är väldigt oregelbunden, så ingen aning om när ägglossning skett tyvärr. Men får väl lita på vad som sades idag att jag är i 4+0, och vänta in vul nr 2 om fyra veckor å se om det stämmer :)
  • efterfest
    KarinIngrid skrev 2017-07-04 10:42:41 följande:

Vad kunde du se så tidigt ?

Ser man nåt alls eller det är bara de som ser ?

Vi såg säcken och en liten vit, avlång prick som hon förklarade var embryot. Vi såg allt på skärmen :) och fick bilder med oss hem, haha..
  • efterfest
    Cortec skrev 2017-07-04 12:56:11 följande:

Tack detsamma!

Vad kul! Då kan vi följas åt och jämföra vad de gör i sverige och norge...

Utflyttad svensk jag - underligt vad man gör för kärleken...

Kul, jag är också utflyttad till Norge ;)
  • efterfest
    Lullabay skrev 2017-07-16 11:09:55 följande:

Själv hade jag det lite mysko igår...har haft väldigt rikliga flytningar hela tiden, fick det redan efter ägglossningen. Men igår ändrade de sig och blev som brunaktiga med lite rött i :(...då blir man lite smått orolig. Har aldrig fått det i tidigare graviditeter. Fan...tänk om jag förlorat det nu :(

Jag upptäckte lite rosa på pappret idag när jag torkade mig, sen inget mer på hela dagen. Så jag förstår din oro med blandade flytningar, förhoppningsvis är det inget farligt. Är väl ganska vanligt att blöda lite under första delen av graviditeten, jag försöker hålla mig lugn och bara håller öga på om det blir mer.. hoppas det inte ökar och att det går bra för dig!!
  • efterfest
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?

Jag känner inte heller något alls längre, är bara lite trött. Men de kan man ju vara ändå. Så jag förstår din oro, jag är också orolig!! Jag är i v 7+4. I början hade jag väldigt ont i magen, i brösten, sov hela tiden, metallsmak i munnen... men nu inget!! :/

Ska på tidigt vul om en vecka, får se hur det går ..:)
  • efterfest

Då har jag varit på Vul, allt såg bra ut och vi fick höra ett tickande hjärta i 165 slag per minut!! Så underbart att se, vi är så glada. Armar och ben hade börja växa, små stumpar. Han beräknade mig till v 8+6, så BF 11 Mars. Han sa också att missfallsrisken nu är under 5 procent. Vi ska tillbaka om 4 veckor, då kan han se om det är nåt fel utseendemässigt med barnet. Men just nu känns allt mycket lättare och jag kan andas ut lite!!

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?