Inlägg från: Gluttan1981 |Visa alla inlägg
  • Gluttan1981

Bf mars 2018 följas åt?

hggeli skrev 2017-07-15 07:55:12 följande:

Ah ok. Då har jag lärt mig något nytt.

Så himla tråkigt. Jag hoppas också verkligen att ni snart får ett syskon.

Herregud kan äggen redan ta slut nästan när man är så ung som du?

Jag blir lite orolig, är ju 33 år gammal själv och vi har jobbat på första barnet i 3 år nu. Har iofs fått ett barn för tidigt, v 21 2015. Som är vår ängla son, sen en missed abortion, dvs mf. 2016 tidigt våren i vecka 5 hade embryot dött och jag gick till vecka 10 ca och väntade innan det upptäcktes. 

Nu är vi gravida igen men jag är ju lite luttrad av dåliga erfarenheter. Har pcos också dvs jag har flera ägg som mognar varje månad. Shit men tänk om mina ägg snart tar slut :O

Vi har ju väntat ett tag med att skaffa barn. Eller jag,min man är lite yngre. Men när vi bestämde vi vill bli föräldrar då jag var 30 trodde jag ju aldrig det skulle ta så många år, nu är jag livrädd att det händer nått och fortsätter ta tid. Att vi inte ens ska hinna få ett barn innan jag är för gammal. Vill ju helst ha 3 barn kanske om det går såklart . Ahh men 33 är kanske inte så gammalt, men shit att dina reserver redan tagit slut . Eller snart vid 36.Vet du om det är mkt ovanligt eller???

Men jag tror att man har lite fler ägg när man har pcos. Jag hoppas det för man har ju flera ägg som mognar varje månad annars borde de ju ta slut mkt snabbare =S

ahh jag ska inte oroa mig, har vi tur går det ju hela vägen denna gång.

Men återigen så himla tråkigt för dig! Beklagar så att det inte gick vägen denna gång för er.

kram <3

Har du fått diagnos pcos? Då behöver du inte oroa dig för att äggen ska ta slut. Detta då kvinnor med pcos har många äggblåsor, problematiken brukar vara att man sällan eller aldrig ägglossar.

www.1177.se/Kronoberg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Polycystiskt-ovarialsyndrom---PCOS/

Jag har fått diagnos lågt AMH dvs ett värde för hur många ägg som finns kvar. Det är inte vanligt i min ålder men det finns tyvärr de som drabbas i mycket yngre ålder. Det är ärfligt, fick jag veta, min mamma var 39 år när hon fick mig, så det har jag inte efter henne.

Håller tummarna för att det ska gå hela vägen!! Kram
  • Gluttan1981
    Lykkeliv skrev 2017-07-14 23:18:19 följande:

Nej va tråkigt Hoppas att det visar nåt om 10 dgr! Men förstår din känsla...

<3
  • Gluttan1981

Då kan jag meddela att vi fortfarande är gravida!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) bf 7/4 enligt vul. V9 (8+0) bf 4/3 enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM. Efter det går jag gärna med i någon aktuell fbgrupp Vilken bäst dag det här blev <3

• Gluttan1981
    PuLoha skrev 2017-07-24 13:31:53 följande:

Åh vilken underbar känsla det måste ha varit! Grattis! :D

MistyM skrev 2017-07-24 14:38:40 följande:

Jättegrattis!!

Skrutt 83 skrev 2017-07-24 15:50:58 följande:

Så underbart!!! Stort grattis!!!

Nrk79 skrev 2017-07-24 15:58:36 följande:

Stort grattis! Härligt! :)

Tack <3 Vågade inte titta på skärmen till en början, inte förens mannen sa, "titta älskling". Då bröt jag ihop totalt! Ett mirakel!! Ska försöka slappna av nu fram till nästa ultraljud.

Har extremt ömma bröst och lite illamående som går i vågor, annars mår jag bra.

Frågade om den miniblödning (i v 4+6) med efterföljande bruna flytning, läkaren hade ingen vettig förklaring. Jag tror dock att det var när moderkakan började växa sig fast?!
  • Gluttan1981
    hggeli skrev 2017-07-24 18:13:36 följande:

Men gud så fantastiskt. Stort grattis. Vilken glädje nyhet. Kraaam <3 :D så glad för er skull!

Tusen tack <3

Kommer ta ett par dagar att smälta detta!!
  • Gluttan1981
    Linkaa skrev 2017-09-26 20:51:11 följande:

Jag har RUL samma dag som dig:) vi ska kolla kön, själv ville jag inte veta men sambon han ville verkligen veta så då fick det bli så:)

En till med RUL den 9 okt :)

Är då i V. 18+0. Jag hoppas de kan se vad det är som gömmer sig i magen men först och främst önskar vi få en frisk krabat :) Är ju inte alltid de vill säga något heller..

Har varit på ett UL för några veckor sedan, tyckte mig se tre streck, återstår att se om jag såg rätt, en flicka <3
  • Gluttan1981

Vecka 22 här. Mår bra, bara lite ont i fogarna efter ansträngande dagar. Känner en del rörelse i magen, känns som det tilltagit de sista veckorna <3 Kände för första gången förra veckan när den lille hickade i magen

Finns det någon grupp som inte är full på FB? Här är det väldigt tyst emellanåt

• Gluttan1981
    KarinIngrid skrev 2017-11-02 21:26:15 följande:

Vi får sparka liv i tråden igen:)

Visst är det häftigt när man känner bebisen i magen. Mysigt ??

Helt magiskt!! Ibland när det drar runt drar det liksom på insidan hela vägen upp, då kan jag känna av lite illamående, hahaha, skumt?? Förstår du vad jag menar?

Det får vi verkligen! Nu är det ju nedräkning fram till förlossning, mindre än halva tiden kvar, wihoo!!
  • Gluttan1981

Också stor mage redan, har ett barn som blir 5 år i maj, då började magen växa i v 21. Är i v 23 nu och har fått den klassiska kommentaren; vecka 23 och redan så stor och ni är säkra på att det bara är en?! :-@

Hoppas också det lugnar sig lite. Ska till BM 30 november först och måtta.

Starlights skrev 2017-11-08 18:13:42 följande:

Känns som att min mage exploderat i storlek senaste veckorna.. Plötsligt går den inte alls att dölja under några kläder, och har jag en tight tröja eller kjol så ser jag typ höggravid ut.. Är bara i vecka 22 än, så hoppas att det lugnar sig liiite så man inte blir helt gigantiskt.. På nästa besök hos bm ska vi börja mäta magen, så får se hur jag ligger i kurvan. :)

• Gluttan1981
    Sara2017 skrev 2017-11-10 18:29:13 följande:

Okej! Vilka av er har inte tagit reda på kön? Vi har inte gjort det :)

Om ni inte tagit reda på kön. Tänker ni kring myter osv? Pojk/tjejmage osv?

Om ni tagit reda på kön, stämmer de myter som finns?

Min magkänsla säger att det är en tjej. Men många har sagt att eftersom min mage tog så lång tid på sig att synas så är det en kille. Dock växte jag mycket på bredden i början :) hmm... himla spännande :)

Jag hade svårt att inte se på vårt första ul. De hade siktet inställt länge på könet, jag är ingen van ultraljudstittare, men det var väldigt tydligt, tre streck. Senare på RUL frågade jag om jag hade sett rätt, hon var beredd på att hålla med mig, en liten lillasyster <3

Vet inte om man kan se på magen, så himla olika från person till person. Min mage är iallafall likadan som sist (har en flicka på 4 år) även fast den började växa och bli synlig redan i v 13 jämfört med v 21 med första
  • Gluttan1981
    Sara2017 skrev 2017-11-10 19:57:03 följande:

Vår va rätt duktig, hon undvek könet och hade läst journalen ordentligt för hon frågade oss aldrig om vi ville veta eller ej.

Ja, alla är ju olika. Men det är ändå rätt kul att gissa och läsa om teorier/myter :)

Professionell barnmorska, tummen upp för det

Absolut, kul att gissa och tolka olika mående och magar

Även om jag/vi nu ?vet? så är det ju inte 100% säkert.

Drömde här om natten att vi fick en liten mörkhårig pojke, hur tolkar man det?
  • Gluttan1981
    Krusbärskompott skrev 2017-11-27 20:39:25 följande:

Så fina magar!

Som förstagångspreggo undrar jag om ni har några tips på hur man bäddar vagnen i början av mars? Bor i skåne så det är sällan jättekallt.

Åkpåse? Fårskinn i botten? Annat? Verkar finnas tusen alternativ...

Tacksam för tips!

Vi har köpt en mini åkpåse att ha i både vagn och babyskyddet. Skönt att slippa bråka med overall, bara lägga ner i åkpåsen. I åkpåsen räcker det med vanliga kläder och en mössa

Så många fina magar, kul att se!
  • Gluttan1981
    Sara2017 skrev 2017-11-28 12:17:30 följande:

Men det är väl inte så lämpligt att ha åkpåse i babyskyddet? Med tanke på bältet. Man ska väl inte ha overaller och liknande i babyskydd i bil?

Det är bäst att ha åkpåse i babyskyddet för du trär igenom bältet i öppningarna på ryggen av åkpåsen!!

Man ska UNDVIKA overaller och tjocka kläder i alla bilstolar.

Obs! Lånad bild.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?