Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

Bf mars 2018 följas åt?

Krusbärskompott skrev 2018-02-09 14:05:59 följande:

36+5 idag.

Och: DET GICK! De lyckades faktiskt kullerbytta runt den. Så jäkla skönt. Hoppas nu innerligt att den stannar med huvudet ner.

Bricanyl rakt in i blodet var inte direkt mysigt... sån jäkla hjärtklappning? Och inte så mysigt att snurra ungen heller men lätt värt det om jag slipper snitt.

Men åh vilken lättnad!!! Vad skönt!!
  • KarinIngrid

V 38 nu

Träffat bm på morgonen.

Filuren i magen ligger med huvudet ner och ?startklar?

Kl 14:15 i eftermiddag har jag tid hos spec MVc på Danderyd för att undersöka mognad och prata om igångsättning.

Både MVc läkaren och min bm rekommenderar det starkt i mitt fall så nu hoppas jag på en bra läkare och att kroppen vill samarbeta.

• KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 10:41:00 följande:

Åh lycka till! Ska hålla tummarna!

Jaha

Det gick väl sådär. Jag hade kanske för höga förväntningar om att få min bebis nu i veckan.

Träffade förlossningsläkaren. Hon var bra. Rak på sak. Ärlig och trevlig så det var ju bra.

Hon undersökte mig o sa att tappen fortfarande var hård och då blir det ingen igångsättning. Utan nu gör vi upp en plan och ser hur det går men att vi förmodligen siktar på bf allafall :(

Inte vad jag ville höra. Men hon sa att försöker man sig på igångsättning utan att kroppen är med på noterna så kan det bli mycket långdraget o smärtsamt och stor risk för att det slutar i akut snitt. Och det vill jag såklart inte.

Men hon gjorde en hinnsvepning allafall och så fick jag en ny tid på torsdag så får vi se hur det ser ut då.

Så bara vänta vidare och bita ihop. Hon skrev ut lergigan o sa att hon hoppas jag ska kunna sova på dem allafall för att få tillbaka lite energi så nu hoppas jag på det.
  • KarinIngrid

Hon sa att jag allafall var öppen lite så hon precis fick in ett finger och kunde känna bebisens huvud!

• KarinIngrid
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 19:02:04 följande:

Va tråkigt. Förstår din besvikelse men det känns ändå som du resonerar klokt. Snitt är det jag är mest skraj för.

Får hoppas att svepningen gör underverk

Samma här. Snitt vill jag verkligen inte!!
  • KarinIngrid
    Lifl skrev 2018-02-12 22:09:02 följande:

Kan trösta er som är rädda för snitt att själva snittet är inte det man behöver vara rädd för, utan komplikationerna innan som kan leda till ett akut eller urakut snitt. Det traumat är MYCKET värre!

Tack!

Jag är nog mest rädd för efteråt egentligen.

Jag har så väldigt svårt för sår!! Mår illa o blir svimfärdig av bara småsår och klarar inte av att tvätta o lägga om dem :/

Och tanken att de skulle skära i mig får mig att bli svimfärdig :(

Också orolig att återhämtningen ska bli så mycket längre än efter vaginal fl.
  • KarinIngrid

Ny hinnsvepning idag. Öppen 2 Cm

Så sakta framåt

Rejält med molvärk

En hel del sammandragningar

Borde bli inom en vecka sa läkarn!!

• KarinIngrid

[quote=78486725][quote-nick]Starlights skrev 2018-02-20 14:42:35 följande:[/quote-nick]Hemma från ?vändningsförsöket?, som bara blev ett ultraljud! Bebis hade nämligen vänt sig själv i natt! TJOHO!!

Var ju på mvc igår där två barnmorskor bekräftade att den låg i säte. Men vaknade i natt av att jag hade jätteont på ena sidan, så det måste ju varit pga bebis som bökat runt i magen? För under dagen har jag då inte kännt något speciellt i alla fall. Så det känns som en enorm lättnad nu! [/

Åh vad skönt!!

Jag ska in på kontroll imorgon då min lilla filur låg lite på sniskan.

• KarinIngrid

Ny kontroll idag.

Äntligen redo för igångsättning !!

Öppen 3-4cm o mjuk tapp.

Men. Då har de fullt på förlossningen !!!!

så blev hemskickad iallafall. Men ska tillbaka imorgon bitti.

Hoppas det inte drar igång spontant nu i natt bara när man vet att de har fullt!!!

• KarinIngrid
    Sofiamy skrev 2018-02-23 16:36:48 följande:

Tänk på att det är stor omsättning på förlossningen så bars för att det är fullt på fm så kan det vara flera lediga platser bara ett par timar senare. Försök att inte oroa sig för det! Stort lycka till!!

Tack så mycket! Hoppas du har rätt!
  • KarinIngrid
    efterfest skrev 2018-02-26 16:19:56 följande:

Idag kom vår lille son till världen, kejsarsnitt. Allt har gått bra, och han är helt perfekt! Jag är uppe på benen och känner mig ganska bra nu efter op :)

Stort grattis!!!
  • KarinIngrid

Bf 2 mars

Men blir ingen marsbebis.

Inskriven med regelbundna värkar och mjuk tapp. Öppen 3-4 Cm. Så förhoppningsvis kommer bebisen ut om inte alltför många timmar nu!!!

• KarinIngrid
    Starlights skrev 2018-03-20 16:01:03 följande:

Min bm sa på senaste kollen att om ingen bebis kommit till nästa besök så bokar hon en tid på spec.mödra veckan därpå.. Alltså en vecka senare, vilket då blir två veckor efter bf? Och det är ju max två veckor man får gå över tiden här. Tycker det var lite konstigt. Borde man inte få prata med någon på spec.mödra innan det gått två veckor? Liksom göra en plan, få ett datum för eventuell igångsättning osv - innan det gått två veckor över? 

När du väl kommit till spec går det fort. Du kan bli skickad till förlossningen för igångsättning samma dag!
  • KarinIngrid
    Linkaa skrev 2018-05-01 12:41:39 följande:

Hur går det för alla?

Här börjar det som falla på plats, lärt känna lilleman och vardagen börjar funka bättre och bättre :) våran lilla kille är både mjölkprotein allergisk och läkarna tror även att han har reflux, spyr princip hela dagarna men går endå upp i vikt men han får medicin som ska lugna ner kräkningarna så vi håller tummarna :)

Hoppas alla har det bra med sina småttingar! <3

Hej!

Vår tjej är också mjölkprotein allergisk. Det har varit några rejält jobbiga veckor innan vi kom till rätta med det. Men nu när jag är helt strikt mjölkfri i min kost så fungerar det bra igen!

Var riktigt orolig ett tag!

Ingrid är nu 9 veckor! Hon börjar bli en riktigt glad tjej. Så mysigt att se henne le och höra lite gurgel o joller :)

• KarinIngrid
    Linkaa skrev 2018-05-01 20:33:35 följande:

Oj så himla söt hon var! :)

Det är så fantastiskt att se första leendet och när de börjar vara med och följa med blicken:)

Jag va också helt mjölkfri och börja om att amma, men han fick ont i magen direkt jag började amma, prövade i 2 omgångar men det gick inte så läkaren ville han skulle få mjölkfri ersättning istället för den mådde han så himla bra på. Har inte fått nån förklaring eller svar varför det blev så eftersom jag va HELT mjölkfri i flera veckor men nått reagerade han på så för allas bästa så blev det ersättning, va jätte ledsen till en början att inte kunna amma men nu ha jag accepterat det och vet ju att det är för hans bästa :)

Jag har också fått mjölkfri ersättning att komplettera med för att få upp vikten sa t de dagar hon krånglar. Hon reagerar fortfarande på nåt i mjölken vid olika tillfällen så då kompletterar jag med ersättningen. Men huvaligen vad illa den smakar. Kan inte förstå att hon vill äta den!!!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?