Inlägg från: Sofiamy |Visa alla inlägg
  • Sofiamy

Bf mars 2018 följas åt?

hej Alla! Hoppar in här med efter en minst sagt skakig start... Är nu idag  i v7 6+0 och har under hela tiden haft spottings och fruktansvärt magont. I måndags sökte jag på akuten och efter flera prover och ett vul såg man en liten hinnsäck 5+3 var det då, inget utomkveds som jag själv trodde och som läkaren ett tag med trodde. Men jag har ingen aning om om jag fortfarande är gravid, har inga symptom alls och efter vul i måndags blödde jag lite och mina spottings fortsätter, magont har minskat men kommer och går. Är såklart väldigt orolig men min BM säger att det inte finns något att göra utan bara se tiden an, en dag i taget. Inskrivning 8/8 och KUB 23/8........

kram på er

• Sofiamy
    regndroppe skrev 2017-07-20 10:28:41 följande:

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

jag känner samma, jag är i 7+6 och känner ibland lite ömma bröst men annars inget!
  • Sofiamy
    PuLoha skrev 2017-07-21 08:19:03 följande:
    Jag "blöder" också.. Har gjort det i fem dagar nu. Det är som ljust ljusbrunt och ibland ljusrött/rosa när jag torkar mig.. Jag har dessutom inte känt en ända spänning i livmodern på två dagar, ömma bröst har jag men inget mer.

Jag förstår din oro, det är verkligen psykiskt påfrestande att blöda. Jag har inte vågat ställa mig in på att jag är gravid än, förra slutade i MA och skrapning så man är extra orolig nu. :(

Vilken vecka är du i?
    Jag har också bruna flytningar, har haft det hela tiden och är idag i vecka 8+0 men jag är helt inställd på att ul vid kub kommer visa att det inte finns nåt där inne....
  • Sofiamy
    Soffiieee skrev 2017-07-25 14:19:00 följande:

Igår fick jag åka in och göra ett vul pga blödningar.. är det någon mer som har haft blödningar i sin gravitetet utan att dom hittar någon orsak? Är i V 8 nu.

Jag har blödningar och spottings och har haft det sedan jag blev gravid är nu i 8+4 och det bara fortsätter.
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-07-26 08:27:39 följande:

Ja just nu har jag inte ett enda mer än brösten är kvar i den större storleken, men de ömmar inte, mår inte illa, kan dricka kaffe igen. Känner mig inte alls gravid längre. Är i v 8+5 Förra gången jag var gravid så började jag blöda som idag... slutade med missfall.

Vilken v är du i?

Vi är ju exakt lika långt gångna och jag känner inte ett endaste smack heller, mina bröst är lika små som de alltid varit, mår inte illa, är inte trött....
  • Sofiamy

Var inom gynakuten idag då jag var så orolig för mina blödningar men man såg ett tickande hjärta och satte mig till 8+5, troligtvis blödde jag för att moderkakan håller på att formas och han såg massor med aktiva kärl som jobbar för fullt. detta känns så skönt, visst finns risk för missfall kvar då det är långt till vecka 12 men nu vet jag att det just nu tickar ett litet hjärta. nu ska jag sova hela natten!

• Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-07-27 21:23:50 följande:
    Va skönt att få lite svar och en positiv vändning även om det är några veckor kvar till v 12
    Det känns helt underbart, kanske både jag och mannen kan få lite sömn nu när jag inte behöver väcka honom föra att prata mitt i natten och analysera allt! Hur mår du?
  • Sofiamy
    hggeli skrev 2017-07-30 09:57:13 följande:

Igår mådde jag så illa och spydde kände jag vet inte vad jag tar mig till. Tyckte ju inte lergigan hjälpte då jag provade för några dagar sen. Men så tänkte jag att jag ger det en chans till, funkade ju förra grav. Jag står inte uuuut! Och faktiskt så vart det bättre. Relativt snart lade sig illamåendet igår kväll och jag fick sova :)

Imorse vaknade jag illamående som vanligt. Tog en lergigan sov lite till men vaknade ändå 15 min senare och fick kräkas. Dock känner jag att jag mår lite bättre nu när det gått några timma. Tror ändå de hjälper lite. Tar udden av illamåendet och tack gode gud för det , om det fanns nån gud ;) hehe så det var glada nyheter!

Lite tråkiga nyheter. !! Såg igen lite brun flytning på pappret igår sen lite lite lite färskt blod. Sen imorse har det varit lite bruna flytningar igen som jag antarr gammalt blod. Även om det inte är mkt så gör det mig tokorolig. Ska jag åka kolla upp det även om det är lite ? Vad hade ni gjort? Som jag förstår är det väldigt vanligt va i början med nå. Brun flytning och pyttelite blod på pappret. Har haft för 1.5 vecka sen svagt rosa flytning en dag men det gick bort sen nu det här. Men livmodern ska ju växa har hört det kan spricka blodkärl då.

Jag mår ju dock väldigt illa och var så glad lergigan hjälpte nu vet jag dock i te om jag vågar ta den. Då kanske jag oroar mig om jag i te mår lika illa när detta nu hände. Hoppas det inte blir mer då går jag ju sönder av oro! Är på semester också och har ingen aning om vart man kan kolla upp det här. Men som sagt är så lite nu såkanske bara är fjantigt kolla för så lite??? Vad tycker ni? :)

jag har haft samma, blött mycket hela grav och bruna flytningar sen mycket tidigt i grav, vr inne och kollade och fick se min moderkaka och dess genomflöde av kärl, efter det var jg alldeles lugn, det är såååå otroligt många kärl som bildas i moderkakan så nu förstår jag varför de ibland spricker och blöder lite, min moderkaka ligger dessutom just nu för min inre slidmun vilket gör det ytterligare känsligare för blödning. jag hade en superbra läkare, han sa att det är mycket mycket vanligt med blödningar i första delen av graviditeten och att jag skulle inte oroa mig om jag inte fick störtblödning och smärta.....
  • Sofiamy
    Lykkeliv skrev 2017-08-03 01:12:48 följande:

Va kul att läsa om alla positiva vul här i gruppen

Grattis till er alla <3

Jag väntar på mitt ul (kub) om 3 veckor.... nervös och orolig att de inte ska hitta nån levande bebis. Känns som en evighet dit....

jag såg ju ett positivt vul men oroar mig för KUB, med tanke på åldern kan det ju slå illa, jag ska dit den 23/8 känns som en hel evighet dit! när ska du dit?
  • Sofiamy
    Boop3434 skrev 2017-08-03 15:44:00 följande:

Hej. Väntar första barnet och beräknad bf är 8 mars 2018. Mitt inskrivningssamtal är först den 14 aug! Och då kommer jag vara i v11/12 nånting! Känns som en evighet till dess! Ser att ni är flera som gjort vul redan.. är det normalt att vänta så länge som till v12?! När gör man kub/nipt test? Oroar mig för att det blir för sent!

Är lite ensam i det hela också då min sambo inte alls eld och lågor över graviditeten.

Jag är i vecka 10+0 idag och har mitt inskrivningsamtal på tisdag, i samband med detta kommer de även ta proverna till KUB, så slipper jag gå två tillfällen, mycket smart tyckte jag, KUB kommer jag sedan göra den 23/8 då är jag i 12+5
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?