hggeli skrev 2017-07-30 09:57:13 följande:
Igår mådde jag så illa och spydde kände jag vet inte vad jag tar mig till. Tyckte ju inte lergigan hjälpte då jag provade för några dagar sen. Men så tänkte jag att jag ger det en chans till, funkade ju förra grav. Jag står inte uuuut! Och faktiskt så vart det bättre. Relativt snart lade sig illamåendet igår kväll och jag fick sova :)
Imorse vaknade jag illamående som vanligt. Tog en lergigan sov lite till men vaknade ändå 15 min senare och fick kräkas. Dock känner jag att jag mår lite bättre nu när det gått några timma. Tror ändå de hjälper lite. Tar udden av illamåendet och tack gode gud för det , om det fanns nån gud ;) hehe så det var glada nyheter!
Lite tråkiga nyheter. !! Såg igen lite brun flytning på pappret igår sen lite lite lite färskt blod. Sen imorse har det varit lite bruna flytningar igen som jag antarr gammalt blod. Även om det inte är mkt så gör det mig tokorolig. Ska jag åka kolla upp det även om det är lite ? Vad hade ni gjort? Som jag förstår är det väldigt vanligt va i början med nå. Brun flytning och pyttelite blod på pappret. Har haft för 1.5 vecka sen svagt rosa flytning en dag men det gick bort sen nu det här. Men livmodern ska ju växa har hört det kan spricka blodkärl då.
Jag mår ju dock väldigt illa och var så glad lergigan hjälpte nu vet jag dock i te om jag vågar ta den. Då kanske jag oroar mig om jag i te mår lika illa när detta nu hände. Hoppas det inte blir mer då går jag ju sönder av oro! Är på semester också och har ingen aning om vart man kan kolla upp det här. Men som sagt är så lite nu såkanske bara är fjantigt kolla för så lite??? Vad tycker ni? :)
jag har haft samma, blött mycket hela grav och bruna flytningar sen mycket tidigt i grav, vr inne och kollade och fick se min moderkaka och dess genomflöde av kärl, efter det var jg alldeles lugn, det är såååå otroligt många kärl som bildas i moderkakan så nu förstår jag varför de ibland spricker och blöder lite, min moderkaka ligger dessutom just nu för min inre slidmun vilket gör det ytterligare känsligare för blödning. jag hade en superbra läkare, han sa att det är mycket mycket vanligt med blödningar i första delen av graviditeten och att jag skulle inte oroa mig om jag inte fick störtblödning och smärta.....