Inlägg från: Lullabay |Visa alla inlägg
  • Lullabay

Bf mars 2018 följas åt?

Hej alla!
    Jag fick nyss ett starkt plus på BIM-3. Yay! Försökte räkna lite i gravidkalendern här på familjeliv och det verkar som att det blir BF någonstans 15-17 mars. Blev olika om jag valde ägglossningsdatum/senaste mensens första dag. Lite märkligt dock att det blir v3+4 redan:P Tycker att man borde minnas detta med tanke på att det är tredje barnet.

Är för övrigt 28 år gammal och hoppas vi alla kan följas åt hela vägen! Har två barn sedan innan, Emanuel som är 7 år och Isabella som är 3 år :).

• Lullabay
    Fei skrev 2017-07-06 21:37:20 följande:

Hej, hänger gärna på här.

Plussade i förrgår.

BF 7 mars. Jag är 20 år och hoppas på fler unga mammor med BF i mars????

Grattis! Jag räknar mig själv som ung...fast inte så ung då:P 28 år här. Fick mitt första barn när jag var 21...faktum är att jag fyllde 21 när jag låg på BB ^^.
  • Lullabay
    SupZan skrev 2017-07-09 22:30:15 följande:

Hur mår ni??

Jag är i V 6 (5+6) och mår väldigt illa och molvärk i magen + väldigt uppblåst och tröttare än vanligt..

Det är andra barnet som vi väntar. Är så orolig för att det skulle vara tvillingar bara. :(

Är också uppblåst och konstigt...och mår väldigt dåligt på morgonen. Dock inte illamående utan mår bara pyton. Känner mig nästan bakis liksom...med ont i huvudet osv. Varit så i typ 4 dagar nu :/. Sen är jag trött....såå sååå trööött!! :P Jobb denna veckan med, sen semester 4 veckor. Tack och lov!!! :P
  • Lullabay

Så när är det man ringer BM nu igen? Jag minns inte detta :P. Lite tidigt än va?

• Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-10 10:28:32 följande:

Tack för tips! har faktiskt redan startat för jag med vart jättelåg i järn vid mina förra graviditet så började redan för några dagar sen. Och även med folsyra :)

Äter ni också folsyra??

Ja jag får i mig det per automatik då jag käkar "Mitt val - Kvinna" från apoteket. Blev rekommenderad dom av min bm förra graviditeten. Ska vara bra när man försöker bli gravid eller när man är det så att säga :)
  • Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-11 05:42:36 följande:

Fråga till allesammans!!!!!!!??????!!!!!! :D

Hur har ni tänkt berätta??? Berätta gärna om tidigare vad ni gjort och vad ni tänkt nu, så vi kan få tips.

Vår förra grav så skickade vi ett kort från utanför vår lägenhet, där vi skrivit på marken med kritor. Vi skrev  'Coming soon: 27 April 2015' 

sen hade vi lite söta babyskor bredvid och nån annan detalj typ nappar =) så skickade vi kortet till familj och skrev 'grattis faster', 'grattis mormmor' osv. 

Hur gjorde ni? Hur ska ni göra??

kram alla blivande mammor och små pyren vi bär på :D

Vi lär nog inte göra något "särskilt" på så sätt utan bara berätta helt enkelt. Vet dock inte när...tror jag vänyar till efter v12. Eller....så säger jag inget. Kan bli intressant att se hur tidigt mamma kan se det på mig (hon vet nämligen om att vi försökt med tredje barnet här nu)...hon kanske listar ut det själv xD
  • Lullabay
    hggeli skrev 2017-07-12 05:26:11 följande:

Mitt gravtest har ökat idag med. Puuh känns bra . När jag fått kemiska grav , dvs riktigt tidiga missfall typ förra månaden och för ett par månader sen så var det aldrig såhär starkt och det vände redan vid äl +11-12.

Idag är jag i äl +13 och mitt test var tydligt starkare än igår. Så nu hoppas jag det ska gå bra. Försöker njuta och tänka det hela tiden, men tar ändå test och ska göra det åtminstone en vecka- tio dagar till bara så jag kan känna mig tryggare. 

Nån annan som också gör det? Tar dock billiga tester för annars skulle det bli dyyyyrt ju hehe. 

Jag har faktiskt aldrig gjorts så med någon av mina graviditeter...verkar som att många gör det dock :P. Jag tar testet som bekräftar att jag är gravid och sedan är det bra med det. Men jag är iofs nedrans viljestark...vägrar oroa mig för något som kanske aldrig händer xD
    idisslaren skrev 2017-07-11 22:41:38 följande:

Någon mer som är ganska illamående? Gick in i vecka fem igår men har redan mått illa i en vecka! Har inte spytt än men med första barnet mådde jag aldrig illa och med de två nyliga missfallen mådde jag inte heller illa... Skönt iofs att känna nåt men blir lite orolig när jag mår så här pass illa redan ????

Mår också illa! Och det kan komma vilken tid på dygnet som hellst. Det är ett nytt symptom för mig faktiskt...har inte mått illa med mina första två. Men men...varje graviditet är unik :P
  • Lullabay
    LP0 skrev 2017-07-13 08:41:00 följande:

Tror man kopierar den senaste listan och lägger till sig själv =)

Jaha xD. Men dåså :)
  • Lullabay
    idisslaren skrev 2017-07-13 08:34:26 följande:

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

Pugsnotdrugs, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

Lykkeliv, 38 år, BF 1/3 med fjärde barnet

Alexy, 29 år, BF 2/3 med tredje barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Sivans, 30 år, BF 3/3 med tredje barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Jamka, 40 år, BF 5/3 med andra barnet

Baraemma, 33 år, BF 6/3 med första barnet

Svartafåret, 32 år, BF 7/3 med tredje barnet

Semlan475, 27 år, BF 8/3 med första barnet

Linkaa, 25 år, BF 8/3 med första barnet

Kapten Bombus, 28 år, BF 8/3 med tredje barnet

Sara2017, 27 år, BF 9/3 med första barnet

Isvattenis , 27 år BF 9-12/3 andra barnet

Millagrstrom , 29 år ,BF 12/3 med andra barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

Gbs, 34år, BF 13/3 med andra barnet

Jess06, 25 år, BF 14/3 med nr 2

Miiero, 37 år, BF 15/3 med femte barnet

Evhb17, 32 år, BF 15/3 Med nr 3

Skrutt 83, 34 år, BF 18/3 med tredje barnet

Granskog, 25 år, bf 18/3 med andra barnet

Cocosboll, 28 år, bf 19/3 första barnet

Idisslaren, 31 år, vd 20/3, andra barnet

LP0, 27 år, bf 23/3 första barnet

Larssonc, 27 år, bf 24/3 med första barnet

Lullabay. 28 år. BF 17/3. Tredje barnet.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?