Inlägg från: Stellan11 |Visa alla inlägg
  • Stellan11

Bf mars 2018 följas åt?

Samma här, andra barnet, 2missfall de senaste halvåret (senaste i maj i v13). Mensen har varit konstig sen senaste MF så inget riktigt bim att gå på. Men troligen bf runt 17/3. Hoppas de är vår tur nu, man önskar ingen att behöva gå igenom MF!

idisslaren skrev 2017-07-06 22:39:40 följande:

Här är en till. Plussade igår på BIM-2 :) Andra barnet och håller tummarna att det går vägen den här gången efter två missfall de senaste sex månaderna :) BF 20/3 ungefär :)

• Stellan11
    Caisas skrev 2017-07-09 08:44:11 följande:

Förstår dig precis, fick MA i april, var i v 11+3 men bebisen hade dött redan i vecka 8+4. Idag är jag i 5+6, så det är långt kvar till mina milstolpar, och jag har svårt att vara glad och vill inte prata om den. Försöker vara likgiltig och vänta på mensen för att det inte ska göra lika ont i hjärtat som förra gången om det händer igen.

.

Förstår helt er ångest. Haft ett MF i jan v9 och ett nu i maj v13. Båda gångerna har jag blivit gravid efter första mens. Är nu helt likgiltig till graviditeten och "väntar" bara på att de ska komma blod :( man har ju tyvärr fått erfara ett helt annat perspektiv av graviditet, med sonen som är 6år i höst tänkte jag knappt på MF. Idag blir jag alldeles förstummad när folk går ut med sin graviditet på fb i v12, jag vet att de kan hända när som helst :(
  • Stellan11

Börjat må illa nu... Förra graviditeten spydde jag dagligen mellan V5-13, slutade då tyvärr i missfall. Hoppas verkligen att jag slipper denna långa "magsjuka" denna gång utan en bra utgång! :(

• Stellan11
    Konstharts skrev 2017-07-12 14:15:49 följande:

Jag vill också gärna vara med! Plussade igår, med BF 22/3.

Hade ett tidigt missfall i vecka 5 (4+4) förra månaden, och kommer inte riktigt våga hoppas innan jag tagit mig förbi det datumet.

Ni som får tidiga VUL - kan man be om det bara för att man behöver lugna nerverna, eller behöver det finnas en medicinsk anledning?

Skickade genom "mina vårdkontakter" idag och begärde ett vul efter 2 missfall de senaste 6mån (ett upptäckt i v9 o ett i v13) fick svar direkt med en tid, gick väldigt smidigt :)
  • Stellan11
    regndroppe skrev 2017-07-22 10:08:29 följande:

Ikväll ska jag ut och äta med vänner, har kollat menyn och är funderar på någon grej med mozzarella till förrätt. Men vågar man det? Det står att det går bra att äta om den är nyförpackad?? Vad betyder det..? Vågar man äta det på restaurang då? Eftersom jag känner mig osäker så kommer troligtvis ta något annat som jag är mer säker på.

Sen har jag tänkt på det här med när det är säkert att berätta. Der sägs ju vara säkert v 13, men tänk om man får ma i t.ex. v 11 och så man inte märker något förrän typ v 15..? Då är det ju inte alls säkert :/ Eller hur funkar det? Kan man vara ganska säker på att bebis mår bra om man inte märkt några tecken på annat i v 13?

Man blir ju tyvärr aldrig 100% säker. Sista missfallet vi hade var i v13. Hade då sett på vul i V8 ett hjärta som slog väldigt kraftfullt och läkaren sa att risken då var minimial att något skulle hända och att chanserna att de inte skulle gå bra inte blev lägre än så under hela graviditeten. Dessutom kräktes jag sista gången samma dag jag började blöda så symtomen var kvar in i det sista. Man får helt enkelt berätta när det känns som rätt tillfälle, allt kan hända och kan va skönt om folk vet också om de olyckligtvis inte går bra:)
  • Stellan11
    hggeli skrev 2017-07-22 15:58:11 följande:

Japp du har helt rätt. Finns inga genvägar att känna sig helt säker. Och så är det ju med allt i livet . Däremot tycker jag man ska njuta och glädjas och händer nått får man ta det då. Sen oroar jag mig ändå lite men försöker att tänka att det gör ingen skillnad om jag oroar mig eller inte. Bättre va glad för det mår man ju bättre av. Händer nått så händer nått.

Precis så :) den här gången känner jag inte efter mycket alls, tänker inte så mycket utan lever bara på som vanligt. Vi pratar knappt om det alls ens jag å sambon, för mig har det funkat känner mig mycket lugnare i kroppen nu än de två senaste grav som båda slutat i missfall. Första graviditeten visste jag inte ens om fören v17 pojken va lätt o snabbt den gick till pojken kom ;)
  • Stellan11

Dagen vi ska åka på semester kommer första morgonen då illamåendet är olidligt och kräkningarna bara väller :s ska bo i en campingstuga utan toalett i så får hoppas de bara va idag! (Haha) började precis i v7 sist också o höll i sig till v13...

• Stellan11
    hggeli skrev 2017-07-27 21:21:15 följande:

Usch blir så otroligt orolig och arg på mig själv. Brukar kolla upp ALLT jag äter och kände mig så fjantig för då skulle vi äta med makens pappa och familj och det serverades lamm medium/rare lite rosa nästan blodig.

Så åt jag utan och kolla så ser jag ju att man ej ska äta det. Ok att risken kanske är liten men ändå blir så otroligt rädd orolig och ledsen på mig själv. Oron ska ju inte ens behöva finnas där.

Jag som eg är veg och bara äter kött nu på semester och för jag var så sugen då jag är gravid.

Vad säger ni nån som ätit /äter lamm och lite medium rare och det har gått bra? Eller råkat äta nått annat?

Ska ta ett sånt prov på 2-3 veckor så jag kan känna mig trygg men mår verkligen dåligt över detta nu :(

Min första graviditet visste jag inte om fören i v17 o innan det åt och drack jag allt "man inte får" det är enda gravidititeten som gått bra och ut kom en välskapt och fullt frisk kille :)
  • Stellan11

Vul igår och allting såg bra ut, hjärtat pickade på med bra kraft o veckorna stämde överens V6+6 idag :) dock finns ju inga garantier ändå men känns skönt att ha sett att hjärtat hoppat igång iaf. Försöka ringa bm om någon vecka för inskrivningssamtal, dock är vi utomlands v 11-13 nu så får bli efter de :)

• Stellan11
    hggeli skrev 2017-07-28 08:29:48 följande:

Hur mår ni alla ? :) Jag är verkligen tokillamående och kräks. Längtar så tills första veckorna är förbi. Morgnar är värst! Fy sjutton!

Vaknar vid 6 på mornarna av illamående och måste genast upp och spy! Mår illa hela förmiddagarna till lunch. Efter lunch tar halsbrännan from hell över! :s
  • Stellan11

Mått illa exakt hela dagen idag, inte hjälpt å ätit snarare blivit värre! Å vi ska till svärmors stuga idag för att ha 60-års fest imorgon, känner mig inte nå pepp! Stått och lagat mat hela dagen idag inför detta, precis vad man behövde med illamåendet :s

• Stellan11

Tillbaka på jobbet idag. Att jobba som frisör är en plåga med detta illamående, känns som man ska spy på varje kund! Vad tar ni andra mot illamående? Receptfritt? 4e graviditeten och illamåendet har blivit värre för varje!!

• Stellan11

7+6 idag, har inte ringt mvc än för inskrivning. Åker ändå utomlands om två veckor så blir borta v11-13 så måste ju bli när jag kommer hem! Har ni andra ringt o bokat än? :)

• Stellan11
    FrökenLa skrev 2017-08-04 09:23:47 följande:

Jag har ringt och bokat.. fick tid 1/9 så långt fram. Men de gav mig remiss till kub över telefon för de ska ske samma vecka. Känns sent för inskrivning men får gå????

Här blir vi inte ens erbjuden kub å inskrivning sker efter 12 fullgångna veckor (12+0). Hälso samtal kan man få innan men de kan man själv läsa på Livsmedelsverket. Tycker de är jätte konstigt att de är såå olika i ett å samma land :s
  • Stellan11
    FrökenLa skrev 2017-08-04 21:40:17 följande:

Ja man tycker att sjukvården i vårt land borde ha samma rutiner. Man blir ju fundersam när de är så olika.

Tycker verkligen att alla borde bli erbjuden samma vård/kontroller när vi bor i ett å samma land och betalar samma skatt, borde vara rutinmässigt! ????
  • Stellan11
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-05 10:02:41 följande:

Vaknar idag med öm mage o rosa på pappret efter toabesök, hjälp!! Inte haft gravid symptom sen 2veckor cirka. Är så himla rädd att allt avstannat :'(

3de gången nu under graviditeten det är rosa. V.10 ( 9+4).

Åk in och kolla upp de! Eller ring på måndag o boka tid, känns alltid skönare att få veta <3
  • Stellan11
    PuLoha skrev 2017-08-05 19:32:21 följande:

Jag har verkligen haft mycket bruna flytningar idag.. Igår och under natten blödde jag endel.. Kan inte dessa blödningar ta och upphöra nu!

Hade du inte varit på vul nyligen? I tidigare grav fick jag lite mer blödning efter de pga en polyp som blödde! Även små blodkärl kan ju brista då :)
  • Stellan11

Idag har varit en helvetes dag, spytt upp allt jag fått i mig! Jag hoppas de ger sig något snart, inte kul att jobba som frisör med detta illamående!! Måste nog kontakta bm och försöka kolla om man kan göra något åt de...

• Stellan11
    MistyM skrev 2017-08-05 20:15:49 följande:

Gud vad jobbigt!!

Du som är frisör, vet du om det är något man inte bör göra som gravid som färga håret eller bleka?

Nä de är ingen fara, är ju inget som går in i kroppen så kan ej skada barnet. De som kan bli är att man blir oftast lite mörkare som gravid så brukar man bleka håret/ ljusare färga de kan det ta sämre under denna period :)
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?