Inlägg från: BeatriceS |Visa alla inlägg
  • BeatriceS

Bf mars 2018 följas åt?

Hejsan! Plussade i söndags så vet inte om det blir en liten i februari eller mars ????

• BeatriceS
    Lykkeliv skrev 2017-06-22 05:40:52 följande:

Åh!! Grattis till er :))

Jag plussade med ett tidigt test i tisdags! Har tagit vanliga stickor sen dess och de blir starkare och starkare! Har bim imorgon (midsommarafton)

Har ni barn sen tidigare?

Jag har 3 de är 16, 15 och 8 år och min sambo har ett barn som är 13 år.

Så detta blir vårt första (kanske enda) barn <3

Hur mår ni? Några symtom?

Jag har bara lite molvärk, känner inget i brösten el nåt annat vilket är nytt för mig :)

Men Gud vad kul att du plussat. Jag har inga barn sedan tidigare så det här blir min första men jag är ju bara 24 så. :)
    Jag känner av värk i livmodern och det är ju inte behagligt direkt, är trött och orkeslös, sen har jag humörsvängningar som en bergochdalbana.
  • BeatriceS
    efterfest skrev 2017-06-27 14:08:07 följande:

Känns som flera runt mig får missfall och jag läser bara negativt (det är det som fastnar..) Är så rädd själv men det är väl normalt att känna oro. Imorgon går jag in i vecka 6. Jag har bokat ultraljud 2/8 och går då in i vecka 11 (10+0) Hoppas den lilla vill stanna tills dess!

Hejsan! Vi är då precis i samma fas :) går in i vecka 6 jag med imorgon. Jag va hos min barnmorska idag och jag berättade min oro för missfall (jag har inte fått det men är orolig ändå) och hon sa att det finns inget man kan göra åt det. Hon sa även att om man får missfall så är det oftast så att kroppen gör sig av med lillen pågrund av någon anledning. Så jag försöker tänka att om han trillar ut så är det av en anledning. Jag vill också göra ett ultraljud, vi får se våran första gången i vecka 12-13 om vi vill göra kubtest.
  • BeatriceS
    soffe skrev 2017-06-27 22:31:12 följande:

Igår mådde jag illa, men blev nästan glad över det haha, känns lite verkligare. Har ni tagit kontakt med någon MVC? Gör man deg direkt? Första gången för oss så känns som det är mycket man inte har koll på med allt...

Haha jo man blir ju ändå lite glad eftersom det ändå är ett tecken fast man fått ett plus :) det är första gången för mig med men jag ringde och va inne idag på hälsosamtal och jag går in i v.6 imorgon :) tror det är ändå bra att komma in så tidigt som möjligt då man kan prata med någon som kan förklara allt för en och ge massa råd :)
  • BeatriceS

Kopiera och lägg till dig :)

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

soffe, 30 år, BF 7/3 med första barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

• BeatriceS
    efterfest skrev 2017-06-27 23:08:56 följande:
    Vad kul att vi är på samma dag :) Ja såklart får jag tänka så, att blir det missfall så är det antagligen nåt som inte stämde. Men jag, eller VI vill så gärna!!! Precis som alla andra, hehe. Men än så länge känns allt bra så det är bara att hoppas :) Lycka till med er!
    ja vi hoppas och håller tummarna att lillen vill vara kvar där inne :) så imorgon går vi in i vecka 7 :D jag har blivit så svullen runt magen så det är galet! fick be om en storlek större byxor igår för att kan inte knäppa min knapp på arbetsbyxorna. haha känns som att magen kommer synas tidigt för man blir ju inte så tjock så fort. vi får hoppas att våra små ärtor vill vara kvar och att de mår bra där inne :) jag önskar er all lycka och hoppas det går  bra för er :)
  • BeatriceS
    soffe skrev 2017-06-27 23:17:20 följande:
    Ja så är det! Har även köpt lyxjuice som jag dricker hela tiden(brämhults) måste ju få mig c-vitamin. Får se till att göra det innan semestern nu då :)
    Ja den juicen är så god men så dyr, haha. Ja det får du göra nu :)
  • BeatriceS
    Isvattenis skrev 2017-07-04 20:09:19 följande:
    Ja vem som helst "får" gör kub. Men du får betala för det om du inte är inom "riskzon"
    Sist betalade vi 1500:- vilket va värt alla dagar i veckan. Skulle aldrig vilja vänta till rutin ultraljudet för att se att allt är okej så lågt.
    Vi ska på freja samtal den 24/7 nu (informations möte och bokning av kub). I Örebro län så blir alla erbjuda det oavsett ålder (jag är snart 24) och här är det helt kostnadsfritt. Det är tråkigt att det skiljer sig så mycket i varje län.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?