Inlägg från: Zaxika |Visa alla inlägg
  • Zaxika

Bf mars 2018 följas åt?

Jag tog ett test igår som slog över till positivt ganska så direkt. Har senaste 1,5 dygnet tittat på en massa graviditetskalendrar och läst om embryots utveckling. Läst om missfallsrisken.

Svårt att få det att sjunka in. Hoppas på det bästa... annars är det bara att försöka på nytt.

Om beräkningar stämmer bf 1 mars.

• Zaxika

Så roligt att följa tråden. Jag vill inte ta ut för mycket i förskott, men jag börjar tänka mer och mer positivt.

Hoppas hoppas att de mest kritiska veckorna ska gå fint och att ultraljudet längre fram ska se fint ut!

Minst sagt spännande.

• Zaxika

Kopiera och lägg till dig :)

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

soffe, 30 år, BF 7/3 med första barnet

BeatriceS, 23 år BF 3/3 med första barnet

Rumpeflin, 24 år, BF 12/3 med tredje barnet

KarinIngrid, 38 år, BF 3/3 med andra barnet

Gluttan1981, 36 år, BF 4/3 med andra barnet

Zaxika, 30 år, BF 1/3 med första barnet

• Zaxika

Jag är också en av dem som inte känner så mycket symtom. Det är klart brösten är svullna och ömma, trött är jag, men i övrigt inget som behöver ha med graviditet att göra. Ska göra kub med ul om 4 veckor (barnmorskan räknar graviditeten från sista mens, men har lång cykel). Funderar på två saker: 1. Ta ett gravtest med veckoindikator 2. Boka in privat ul om 1-2 veckor.

Är rädd att bli besviken på ul... Det är min första graviditet så jag vet inte hur det ska kännas..

• Zaxika
    MistyM skrev 2017-07-19 16:39:26 följande:

Jag har fått inskrivning i Augusti, det datumet kommer jag vara i v.8. Vet ni om de brukar göra VUL/UL på ett sådant första besök? 

Nej tyvärr, om du bor i Stockholm så erbjuds du ett kub test v 12. Vill du göra ul tidigare så får du göra privat och betala för det. Kostar ca 600-700 kr.
  • Zaxika
    Linn och Robin skrev 2017-07-28 16:23:23 följande:

För min del var det tyvärr ett MA, jag hoppas du har fått komma in på gyn och göra ett vul och att allt är i sin ordning <3

Beklagar!
  • Zaxika
    Starlights skrev 2017-07-31 21:04:02 följande:

Har mitt inplanerade vul i morgon och nu börjar jag bli nervös.. Går in i vecka 8 i morgon (7+0), och har ju mycket fler symtom nu än förra gången då det var ett utomkveds. Men tycker ändå jag mår lite "för" bra. Har svagt illamående, men det ökar inte, och aldrig så att jag behöver spy. Ömma bröst, lite mer trött än vanligt, kissar ofta, men annars mår jag väldigt bra tycker jag.

Är ändå så rädd att det ska vara ett MA, eller ännu ett utomkveds.. Vet inte om jag vill ha med mig sambon på vul eller inte. Om det visar sig att allt är bra så klarar jag mig själv, men det skulle kännas skönt att ha honom där om det visar det att det inte går vägen..

Har redan bestämt mig för att jag ska kräva att vi får utredning om den här graviditeten inte går vägen. Vi började försöka i september förra året, så det kommer ändå vara snart 1 år sedan.. 

Men man ska ju inte ta ut något i förskott, det kan ju lika gärna gå bra. Förhoppningsvis får jag se ett pickande litet hjärta.. 

Sambon är nog bra som stöd.

Håller tummarna för er! Lycka till!
  • Zaxika
    efterfest skrev 2017-08-02 12:22:26 följande:

Då har jag varit på Vul, allt såg bra ut och vi fick höra ett tickande hjärta i 165 slag per minut!! Så underbart att se, vi är så glada. Armar och ben hade börja växa, små stumpar. Han beräknade mig till v 8+6, så BF 11 Mars. Han sa också att missfallsrisken nu är under 5 procent. Vi ska tillbaka om 4 veckor, då kan han se om det är nåt fel utseendemässigt med barnet. Men just nu känns allt mycket lättare och jag kan andas ut lite!!

Så nice! Stort grattis! Njut!
  • Zaxika

Hej, hade inskrivningsamtal i onsdags. Lämnade blodprover inför kub. Mår rätt så bra, men funderar väldigt mycket. Ultraljud/kub måndag 14/8, börjar äntligen närma sig. Men tiden går så sakta, sakta. Borde hitta på saker så tiden går fortare. Men har svårt att sluta fundera och vänta :)

• Zaxika
    Starlights skrev 2017-08-07 16:45:25 följande:

Alltså jag har inte hunnit boka tid för inskrivning än. Men de har så himla dåliga telefontider, man kan typ ringa vardagar mellan 8-9, sen får man en uppringningstid kring 10.. Vilket är världens sämsta tider att passa in i mitt jobb, jag har jättesvårt att gå undan för att ringa och svara då. Och sen har jag glömt bort det flera gånger också.. Men det kanske inte är kris ännu, går in i vecka 9 i morgon. 

Vilken vecka ska (eller var) ni på inskrivning?

V10-11 hade jag inskrivningsamtal. Har du funderat på om du tänkt göra kub test? Det verkar göras i v 12-13?
  • Zaxika
    Linkaa skrev 2017-08-10 12:09:28 följande:

Är det nån här som har börjat handla någonting?:) är ju första barnet för oss så vi ha ju verkligen ingenting än så länge och vi ha sagt att vi inte ville handla nått förrän tidigast efter rul typ v 19. Men nu fick jag veta av en kompis att vagnen jag så gärna vill ha är på rea på barnbutiken som finns i våran stad... blir sååå kluven om man ska vänta eller handla nu.. är ju bara i vecka 9 (går in i vecka 10 imorgon... ) känns så tidigt att handla nått redan nu..:(

Jag har inte köpt något än, men kommer nog fira med ett litet inköp om ultraljudet på måndag går bra. Så nervöst. Går in i vecka 13 imorgon.
  • Zaxika
    pugsnotdrugs skrev 2017-08-10 19:05:44 följande:

Hade inte du också bf 1 mars? Jag har det och jag går in i vecka 12 imorgon :)

Har förresten inte heller köpt något än, spanar på vagnar för att veta vad vi ska kika på men kommer nog inte köpa något förrän efter RUL, eller om vi lyckas hitta ett privat ultraljud :)

Jo, BF 1 mars om man räknar från ägglossning. Men barnmorskan räknar från sista mens (så nu har jag också börjat räkna så). Blir spännande på kub om jag flyttas fram eller bak :)
  • Zaxika
    JennyOhlsson skrev 2017-08-11 09:10:47 följande:

Nån som vill lägga till mig i fbgruppen?

Du hittar instruktioner för hur du gör i trådstarten :)
  • Zaxika
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 10:05:28 följande:

Påväg mot förlossningen i Visby nu efter samråd med BM där. Blödit i fyra dagar nu och haft stora blodklumpar i 2dagar ???? sry för beskrivande text!

Inte såhär man hade tänkt sig sin semester....

Vad tråkigt! Hoppas du får bra hjälp på sjukhuset! Lycka till...
  • Zaxika
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-08-12 11:23:42 följande:

Vul visade inget foster alls.... åker tillbaka till uppsala imorgon. De rekommenderade piller å ligga kvar på sjukhuset för smärtstillande och observation.

Usch, beklagar verkligen! Har du någon med dig som stöd?
  • Zaxika
    Moorii skrev 2017-08-12 18:58:17 följande:

Jaha, idag kom det blod.. Inte mycket och det verkar ha slutat för tillfället, men jag har gett upp. Blod plus noll symtom inger inte direkt hopp :'(

Ge upp låter hårt. Det kan ju fortfarande vara något därinne, eller hur? Visst har du ultraljud på fredag?
  • Zaxika
    Moorii skrev 2017-08-12 20:54:29 följande:

Jo, det är kanske möjligt. Jag fick missfall innan min son blev till, och det var ungefär så här då, minus blodet då det var ma. Så jämför mycket med det och då jag faktiskt var gravid och jag hade alla tänkbara symtom. Ja, det stämmer, har ultraljud på fredag. Får försöka hålla något slags hopp uppe tills dess, om det inte blir övertydligt att det är missfall innan dess då.

Ja, som sagt jag är ingen expert. Men vad jag hört så kan graviditeter vara olika. Det finns ju inga garantier, men känns dumt att ta ut sorg i förskott? Om det nu visar sig att allt är bra.
  • Zaxika

Jag är i vecka 25 och det är först nu folk på jobbet börjar fråga om jag är gravid. När jag sedan berättar hur långt gången jag är blir de flesta förvånade. Min mage syns tydligen inte så mycket. Det bästa just nu är att jag känner lillen varje dag. Jag har också blivit mindre känslig vid tandborstning. Tidigare hade jag lätt för att kräkas bara av att spotta ut tandkrämen eller av att harkla mig. Det som blivit sämre: mer stel i höfterna, ont i svanskotan och strålning ut i skinkorna. Jobbigt att sitta på huk, böja mig framåt, ta på mig strumpor och skor. Tycker ändå jag mår bra på det stora hela.

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?