Inlägg från: soffe |Visa alla inlägg
  • soffe

Bf mars 2018 följas åt?

Hej! Vi fick ett plus idag :D på BIM+1, beräknad BF enligt natural cycles är 7/3-2018. Så oroligt spännande!! Första barnet för oss.

• soffe

Igår mådde jag illa, men blev nästan glad över det haha, känns lite verkligare. Har ni tagit kontakt med någon MVC? Gör man deg direkt? Första gången för oss så känns som det är mycket man inte har koll på med allt...

• soffe
    BeatriceS skrev 2017-06-27 22:51:02 följande:
    Haha jo man blir ju ändå lite glad eftersom det ändå är ett tecken fast man fått ett plus :) det är första gången för mig med men jag ringde och va inne idag på hälsosamtal och jag går in i v.6 imorgon :) tror det är ändå bra att komma in så tidigt som möjligt då man kan prata med någon som kan förklara allt för en och ge massa råd :)
    Ja så är det! Har även köpt lyxjuice som jag dricker hela tiden(brämhults) måste ju få mig c-vitamin. Får se till att göra det innan semestern nu då :)
  • soffe
    Lykkeliv skrev 2017-06-28 12:45:51 följande:
    Grattis!

Jag mår oförskämt bra än så länge

Hur mår du?
    Hej, har mått lite illa här och känner mig lite pms-deppig idag. Ska på en jobbfest idag, får se om jag lyckas lura folk gällande alkoholen med en vit lögn...
  • soffe

Kopiera och lägg till dig :)

FrökenNypon, 33 år, BF 1/3 med tredje barnet

efterfest, 25 år, BF 1/3 med första barnet

soffe, 30 år, BF 7/3 med första barnet

• soffe
    KarinIngrid skrev 2017-07-03 13:52:21 följande:
    efterfest skrev 2017-07-03 13:42:52 följande:

Är det några här som ska stanna på FL?? Jag har inte Facebook så tänkte om nån mer är kvar här.. :)

Jag har inte facebook så jag stannar gärna här!

Tänkte stanna kvar här :)
  • soffe
    Linkaa skrev 2017-07-10 11:36:09 följande:
    Här måst det väldigt bra, nästan oföskämt bra lite motvärk och bröst som känns som de ska explodera:) men är mest förvånad över hur bra det gått att sluta snusa, känner knappt nå sug efter snus( kommer väl kanske snart) men än så länge går det jättebra, ringde Mvc imorse och bokade inskrivnings samtal i slutet av augusti i v13 hur känner ni andra blivande mammor med att berätta för omgivningen? Väntar ni eller berättar ni tidigt?:)
    Vi berättade för min killes syskon ikväll, låtsades ta ett kort men filmade och sa "säg marsbebis" istället :) väldigt kul!
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-11 10:37:56 följande:

Fortsatte med lite mer blodblandade flytningar på toalettpappret igårkväll, men än så länge inget mer idag.. Tror ni man skulle blöda mycket om det är ett missfall? Känns som att det var så pass lite blod än så länge, men det kan ju komma mer.. Guud jag blir så orolig.. :/ 

Jag har också haft det idag och är så orolig, men har läst massa och förstått att det kan vara så...håller tummarna för dig också att det inte är någon fara :)
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-11 20:31:11 följande:
    Och jag håller tummarna för dig också!! :) Vilken vecka är du i? Jag är v.5 idag (4+6). Har blivit lovad tidigt vul kring vecka 7
    Jag är i vecka 7 (6+0) idag. Det kom kring lunch idag och har varit väldigt lite, bara sett det på pappret...men hoppas att det inte blir mer bara. Jag har inte heller så mycket symptom, har varit trött och haft "mensvärk", har varit väldigt trött idag och haft "mensvärken" så har mest vilat hela dagen och hoppas att allt är bra imorgon.
    Fortsätter det skulle jag också vilja boka vul. Försöker att inte tänka på det men det är lättare sagt än gjort.
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-11 20:31:11 följande:
    Och jag håller tummarna för dig också!! :) Vilken vecka är du i? Jag är v.5 idag (4+6). Har blivit lovad tidigt vul kring vecka 7
    Hej hur har det gått för dig? Jag har blött mer under natten och haft ont i magen, så har bokat tid hos gyn i eftermiddag..
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-12 10:19:55 följande:
    Åh nej! Hoppas det inte är någon fara!! Har du ont mitt i magen, eller på någon sida? Lycka till hos gyn! Kräv både vul och att de tar blodprov för hcg nivå.

Jag hade bara lite brunt, gammalt blod på pappret igår kväll, men inget mer idag. Så jag hoppas att det avtagit och att det inte blöder något mer nu. 
    Jag har ont mitt på och i underlivet. Tack det ska jag göra :)

Skönt att det slutat för dig!
  • soffe

Ni kan gärna ta bort mig från listan, jag är tyvärr inte längre gravid :(

• soffe
    KarinIngrid skrev 2017-07-12 16:08:27 följande:
    Så tråkigt att höra, kram och ta hand om dig!
    Tack, kram och lycka till :)
  • soffe
    Starlights skrev 2017-07-12 16:21:01 följande:
    Nej vad tråkigt. :( Hoppas det går bra för er snart ändå! Kram!
    Tack :) hoppas jag med, kram
  • soffe
    sofiamariasofia skrev 2017-07-12 16:35:06 följande:
    OH NO!  Var du ensam på MVC? Hur är det med dig?
    Min kille var med mig på Gyn och de var väldigt proffsiga, gjorde Vul och blodprov. Är ok med mig, har sörjt sen jag började blöda igår . Jag fick kramper idag och märkte när det "hände"så var förberedd...han sa att allt såg bra ut annars och att det fanns massa ägg... så vi får försöka igen när vi är redo. Kram och lycka till alla!
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?