• Aniiee

Snål fest eller överreagerar jag?

såkalladbonusmamma skrev 2017-06-20 23:17:31 följande:
    Typ 15 liter läsk, 5 kg potatis och 4 kg prinskorv. Jag fick det till ca 600kr. Känns ju helt galet. Plus att gästerna själv ska stå för kött eller dylikt till grill, plus "anmälningsavgiften". Det är ju typ 1000 spänn bara där. Och då är inte bidraget till semesterresan inräknat undra om alla gäster får med sig matlåda hem sen eller om värdparet behåller resterna
    Det var jäkla snålt tilltaget, du. Jag skulle snarare säga 40 liter läsk, 10 kg potatis (200 g var) och lika mcyket prinskorv (för folk äter så klart mest av det dyraste.....)

Men jag bjuder ju när jag bjuder, så.... =)
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee
    silhuett skrev 2017-06-21 12:36:04 följande:

Hade aldrig i livet ställt upp på att fixa mat till 40 pers - om det inte var min egen fest!
    Hallå, bra prinskorv är ju svindyrt, och färskpotatisen har ju inte blivit superbillig än heller. För att inte tala om jordgubbar.. På mitt Hemköp kostar de 79 kr kilot! Hur många kilon går det åt till 6 tårtor?!

Förstår inte hur det kommer sig att de får sina gäster att ställa upp på denna deal? I så fall tänker jag att man får se bidraget av mat till festen som själva presenten till den som fyller år.

typ 4 med lite spillmån....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Snål fest eller överreagerar jag?