Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Snål fest eller överreagerar jag?

Alltså... vill man ha en stor fest när man fyller år får man ju faktiskt räkna med att betala NÅGOT själv också? Ok om man önskar sig resebidrag istället för presenter, men att ta med mat till... gemensamma lunchen (?), betala anmälningsavgift, ta med egen mat till kvällen OCH present... jag skulle sagt tack, men nej tack.

• ventilera mera
    viseversa skrev 2017-06-20 21:10:04 följande:
    Haha 50:- blir "tillbehör" för 2000:-. Om alla tar med sig egen mat blir det en jävla massa sallad.
    Tryffelsallad! Skrattande
  • ventilera mera
    Anonym (Känslig?) skrev 2017-06-20 21:14:04 följande:

Alltså dom bjuder ju inte på något alls vad jag vet men handlar dock hem potatissallad, sås och såna saker till grillköttet på kvällen för anmälningsavgiften.. Alkohol ska var och en ta med om man vill ha sånt.

Man får sjukt mycket potatissallad för de pengarna de drar in... en gissning är ju att överskottet går till den nämnda julresan. Snåljåpar. 
  • ventilera mera
    Anonym (Känslig?) skrev 2017-06-20 21:15:07 följande:

Man tar med så det räcker åt alla. En familj åkte på att göra 6 jordgubbstårtor... .

Men fy f*n... sex  tårtor är inte billigt. Snacka om att de utnyttjar gästerna. 
    Ursäkta att jag spammar tråden men det här blir ju bara värre och värre! Skrattande
  • ventilera mera

Alltså, ni gör min kväll... sitter i soffan med ryggskott och fnissar mig fördärvad. 

Men seriöst, jag hade 40-årsfest i höstas och vi var väl runt 30 pers. Jag skulle skämts ihjäl över en sån inbjudan. Jag är varken rik eller välbetald, men vi bjöd på allt. Man får ju anpassa sig efter omständigheterna?

• ventilera mera
    Anonym (:P) skrev 2017-06-20 21:39:50 följande:

Detta var ju hysteriskt roligt.
    Tänker du verkligen gå på detta TS? Om du faktiskt tänker gå tycker jag du ska smsa kompisen att prinskorvarna har en resekostnad på 100 spänn.

Små korvar är känsliga saker, behöver förmodligen åka taxi. Skrattande
  • ventilera mera
    Anonym (Känslig?) skrev 2017-06-20 21:42:57 följande:
    Hahaha asgarv !!!

Jo vi ska gå dit, har redan inhandlat allt och swishat avgiften. Däremot känns det lite väl att även swisha present.
    Du inser att vi mer eller mindre kräver en uppdatering på lördag va?
Svar på tråden Snål fest eller överreagerar jag?