• Fru Ve

Snål fest eller överreagerar jag?

Jättesnålt att först begära att gästerna tar med mat och sen anmälningsvgift! Vad ska den avgiften gå till då? Väldigt konstigt. Man tar väl inte betalt av sina gäster på en fest man bjuder till? Knytis däremot helt OK..... Jag skulle absolut tacka nej till en sån fest.

• Fru Ve
    ventilera mera skrev 2017-06-20 21:30:17 följande:

Alltså, ni gör min kväll... sitter i soffan med ryggskott och fnissar mig fördärvad. 

Men seriöst, jag hade 40-årsfest i höstas och vi var väl runt 30 pers. Jag skulle skämts ihjäl över en sån inbjudan. Jag är varken rik eller välbetald, men vi bjöd på allt. Man får ju anpassa sig efter omständigheterna?

Men precis! Det är OK att bjuda på linssoppa på ett kalas också tycker jag, om man inte har råd med annat. Mycket hellre det än att kräva pengar av gästerna. Så himla pinsamt. Men kanske inte så ovanligt att folk vill sko sig på andra. Vi skulle ha barnkalas förut tillsammans med en annan familj. De erbjöd sig att köpa maten men skulle sen ha så mycket pengar för det att det var helt orimligt. De ville själva tjäna på kalaset.... Kan jag säga att vi avstod att ha kalas tillsammans? Folk är så pinsamma.
  • Fru Ve
    viseversa skrev 2017-06-20 21:37:48 följande:
    Berätta!! Hur mycket ville dom ha för att fixa maten? Och vad för mat?
    Vi tänkte bjuda 20 barn på grillad korv med bröd + saft samt baka kaffebröd själva. Göra små godispåsar. Jag och min man tänkte oss ca 500 kr i kostnad. Den andra familjen ville köpa maten och tyckte det skulle kosta 3000 kr om jag minns rätt! De ville inte heller berätta vart maten skulle inköpas (av dem). Så det blev nej! Mamman i familjen har inte pratat med oss på 2 år efter den händelsen.
Svar på tråden Snål fest eller överreagerar jag?